رئیس حوزه هنری از برنامه این مرکز برای نگارش خاطرات مدافعان حرم و خانواده‌های آنها به عنوان طرحی جدید خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری در زمینه خاطره‌نویسی گفت: خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ظرفیتی بزرگ برای ادبیات ما دارد؛ به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری، کشور را از ادبیات وارداتی بی‌نیاز کردیم. خاطره‌ای که گفته و نوشته می‌شود، جاذبه‌ای کمتر از آثار داستانی ندارد و حتی گاه بیشتر هم هست؛ چراکه داستان بعد خیالی دارد، اما خاطرات واقعی هستند و در واقع اتفاق افتاده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت جنگ و تعداد افرادی که در این واقعه حضور داشتند، هرچقدر هم در این زمینه نوشته شود، باز هم کم است. همه کسانی که در جنگ شرکت کرده‌اند از طبقات مختلف بوده‌اند. با وجود آثاری که در این زمینه نوشته شده باید گفت که هنوز در بعضی از بخش‌ها کاری انجام نشده است. در بخش خلبانان و بانوان کمی کار انجام شده است، اما هنوز افراد بسیاری هستند در این اقشار مختلف که به آنها پرداخته نشده است.

رئیس حوزه هنری به فعالیت این مرکز در حوزه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و یادآور شد: حوزه هنری در این بخش چند اثر در حوزه مستند تولید کرد که برخی از این کارها جوایزی را کسب کردند.

وی به برنامه حوزه هنری درباره نگارش خاطرات شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: خاطرات معمولاً بعد از اتمام واقعه و بازگشت سربازان حاضر در جنگ به خانه‌هایشان رونق می‌گیرد. در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز چنین روندی شکل گرفت. نهضت خاطره‌نویسی در جنگ پس از اتمام هشت سال جنگ تحمیلی شکل گرفت و خود رزمندگان به نگارش خاطراتشان پرداختند.

مؤمنی شریف ادامه داد: امروز ما شاهد ادامه همان مسیر دفاع مقدس با حضور رزمندگان در جبهه‌های مقاومت هستیم. ما هنوز در این زمینه کاری نکرده‌ایم. یکی از برنامه‌های حوزه هنری در آینده ورود به بحث خاطره‌نویسی رزمندگان و خانواده‌‌های رزمندگان در جبهه مقاومت و خانواده‌های شهدای مدافع حرم است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس