کد خبر 563082
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

بنیاد تحقیقات اوتیسم «سیمونز» از اجرایی شدن پروژه آنلاین خود به منظور جمع‌آوری DNA و اطلاعات دیگر از 50 هزار بیمار مبتلا به اوتیسم خبر داد.

به گزارش مشرق، کارشناسان بنیاد سیمونز معتقدند که ترکیبی از فاکتورهای زیست محیطی و ژنتیکی موجب بروز این اختلال ارتباطی اجتماعی می‌شوند.
 
همچنین از والدین، خواهران و برادران این 50 هزار بیمار درخواست شده نمونه DNA خود را ارائه کرده که در نتیجه فراگیری این مطالعه به 150 هزار نفر می‌رسد.
 
کارشناسان حدود 50 تا 70 ژن را شناسایی کرده که می‌توانند در بروز این بیماری نقش داشته باشند هر چند برخی بررسی‌ها حاکی از آن است که مجموع 350 ژن یا بیشتر در پدید آمدن این بیماری موثر هستند.
 
اوتیسم (درخودماندگی) یک اختلال طیفی به حساب می‌آید به این مفهوم است که برخی افراد نسبت به دیگران بیشتر از این بیماری آسیب می‌بینند و در نتیجه این افراد به حمایت‌های بیشتری در تمامی‌ بخش‌های زندگی‌شان نیازمند هستند.
 
اختلاف نظرهای بسیاری در مورد تعریف این بیماری و روش‌های تشخیص آن وجود دارد که طی سال‌های گذشته تغییر کرده‌ است. همچین هیچ تست خون یا شاخصه زیستی برای تشخیص این بیماری وجود ندارد.
 
به گزارش ساینس ورلد ریپورت، کارشناسان می‌گویند که این مطالعه در حوزه تحقیقات اوتیسم بلندپروازانه اما به خوبی در حال پیشرفت است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس