کد خبر 562654
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

گزارشگر خندوانه گفت: به نظرم کسانی که می آیند و بحث فساد در سینما را آشکار می کنند و راجع به آن در هر محفلی سخن می گویند اشتباه می کنند بهتر است بروند و مشکل را از ریشه حل کنند، مهاجرت به هیچ عنوان راه مناسبی نیست.

بهروزبقایی: آشکارکردن فساد در سینما اشتباه استبه گزارش مشرق، بهروز بقایی بازیگر و کارگردان تلویزیون و همچنین گزارشگر برنامه محبوب "خندوانه"  درخصوص اهداف رسانه ملی گفت: رسانه ملی باید به وظایف جدی خود واقعا جدی عمل کند، "جمهوری اسلامی ایران" باید هدف اصلی صدا و سیما باشد.
 
وی تصریح کرد:  متاسفانه ما به مرحله ای رسیده ایم که به دنیا و برنامه های دنیا نگاه می کنیم اما باید از این مسئله فاصله بگیریم چرا که یک هنرمند وقتی اسم هنر را برروی خود می گذارد باید با خود بگوید که وظیفه من در قبال هنر این کشور چیست؟، من موظفم که در کجای این هنر به وظایفم عمل کنم؟، به اعتقاد من جواب این سوال فقط و فقط "مردم" هستند و "نسل آینده".
 
وی افزود: من با برنامه هایی چون "خندوانه" و "دورهمی" مشکلی ندارم اما آیا جایگزینی برای این چنین برنامه هایی داریم، آیا می توانیم سوژه دیگری به رسانه ملی پیشنهاد دهیم؟ اگر این برنامه ها نباشد چه چیزی می توانیم از رسانه ملی پخش کنیم به اعتقاد من رسانه ملی باید برای خودش هدف مشخص و روبه جلو داشته باشد که با اتمام یک برنامه برای جایگزین آن به مشکل برنخورد.
 
بقایی در خصوص این روزهای کاری خود افزود: این روزها سخت مشغول کار برای "خندوانه" هستم و فقط روزهای جمعه در خانه وقتم را می گذرانم و در همان یک روز تعطیل کتاب می خوانم، فیلم نگاه می کنم، نقاشی می کشم، شعر می گویم و سعی می کنم با وجود اینکه سنم رفته رفته بیشتر می شود به روز باشم و معلومات خودم را ارتقا دهم، فکر می کنم این وظیفه همه ما است که به مرور زمان اطلاعات خود را بالا ببریم.
 
این گزارشگر در خصوص بخش مستند "خندوانه" و سفرهایش گفت: برای شهرهایی که در "خندوانه" به آن ها سفر می کنیم بیشتر اوقات وقتی وارد شهرها می شویم سعی می کنیم در لحظه و با مصاحبه با مردم از جزئیات و ویژگی های شهرها با خبر شویم اما اگر گاهی برخی از شهرهای مورد نظرمان از ویژگی خاصی برخوردار باشند سعی می کنیم قبل از سفر در مورد آنها مطالعه لازم را داشته باشیم.
 
این بازیگر در خصوص هدف از این سفرها گفت: ما با سفر به شهرهای مختلف می خواستیم نیروهای بالقوه ای که در کشورمان برای خوب گذراندن زندگی در ایام فراقت وجود دارند را به تصویر بکشیم چرا که مردم به جای اینکه پول های زیادی را با رفتن به کشورهای دیگر خرج کنند سعی کنند در کشور خودمان و با دیدن جذابیت های توریستی لحظات خوبی را به یادگار بگذارند.
 
این کارگردان تلویزیون درخصوص زندگی شخصی خود افزود: من درحال حاضر تنها زندگی می کنم، یک پسر دارم بنام "بهرنگ" که متاهل شده است و جالب است بدانید که با نوه مرحوم "مرتضی احمدی" ازدواج کرده است و در خصوص خودم باید بگویم آخرین ازدواجم به 15 سال پیش برمی گردد آن هم با "پرستو گلستانی" که سرانجام به جدایی ختم شد.
 

وی در خصوص فساد در سینما و بازیگرانی که این روزها به هر دلیلی کشور را ترک می کنند گفت: من اعتقاد دارم که ما باورهای مذهبی داریم و معتقدیم که باید فساد را خاموش و برطرف کنیم و مشکل آن را از ریشه حل کنیم نه اینکه راه های دیگری را برای رفع آن انتخاب کنیم.
 
وی افزود: دست اندرکاران، مسئولین و هنرمندان خودشان باید این مسئله را حل کنند و به اعتقاد من بیشتر از این وارد این گونه بحث ها نشویم بهتر است و حرف آخرم این است که سعی کنیم همیشه شرافتمند باشیم.
 
این بازیگر تصریح کرد: به نظرم کسانی که می آیند و بحث فساد در سینما را آشکار می کنند و راجع به آن در هر محفلی سخن می گویند اشتباه می کنند بهتر است بروند و مشکل را از ریشه حل کنند، مهاجرت به هیچ عنوان راه مناسبی نیست.

 وی خاطر نشان کرد: هیچ کس نمی تواند منکر این شود که یک هنرمند فقط و فقط در فرهنگ و جامعه خود می تواند موفق باشد و خود را نشان دهد شاید بتواند برود و در آنتالیا در اتاق کوچکی بنشیند و دوبله کند اما بدون شک باز هم احساس خوبی ندارد چرا که ارتباط مستقیم خود با جامعه و دوستدارانش را بریده است متاسفانه یکی از همین افراد از دوستان خوب من بود که اخیرا به کشور ترکیه مهاجرت کرده و در یکی از شبکه های ماهواره ای مشغول کار است، امیدوارم این مصاحبه را بخواند، خطاب به او می گویم: لطفا به وطن بازگرد حتی اگر شده یک لقمه نان و پنیر هم با هم بخوریم دلنشین است چرا که در خانه خودمان هستیم.
 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس