یک رسانه آمریکایی می گوید که مطابق با تصاویر ماهواره ای به دست آمده، کره شمالی مشغول حفر تونل در سایت هسته ای خود است - فعالیتی مشابه با آنچه که قبل از آزمایش اتمی چهار ماه پیش انجام داد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تصاویر ماهواره ای اخیر نشان می دهد که احتمالا کره شمالی حفاری ها در سایت «پونگی – ری» محل اصلی انجام آزمایشات هسته ای خود را از سر گرفته است.

بنا به گزارش وبسایت «۳۸ شمال» وابسته به مدرسه مطالعات پیشرفته بین المللی دانشگاه «جانز هاپکینز»، این فعالیت ها که شامل حفر تونل های زیرزمینی در سایت هسته ای کره شمالی است شبیه به آن دسته از فعالیت هایی است که در ماه میلادی ژانویه و پیش از آزمایش اولین بمب هیدروژنی پیونگ یانگ رصد شد.

تصاویر به دست آمده علاوه بر ثبت پشته ای از نخاله های حاصل از حفاری، تردد خودروها و جابه جایی تجهیزات را نیز نشان می دهد.

گزارش وبسایت ۳۸ شمال در حالی ارائه می شود که در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر آماده باش قوای نظامی کره جنوبی و چین برای مواجه با آنچه که پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی نامیده می شود، به گوش می رسد.

پیونگ یانگ از اول سال میلادی جاری (۲۰۱۶) به ترتیب دو آزمایش هسته ای و موشکی را با موفقیت پشت سر گذاشت که این اقدام با واکنش شدید جامعه بین الملل و افزایش تحریم های شورای امنیت مواجهه شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس