کد خبر 562532
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

حزب «مصر قوی» به ریاست عبدالمنعم ابوالفتوح در واکنش به استمرار اعتراضات مردمی به سیاست‌های عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، ۱۵ دلیل برای کناره گیری السیسی از قدرت را تشریح کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری مصر، در حالی که گروه های معارض مصر برای تظاهرات فردا دوشنبه در قاهره و دیگر استان های مصر فراخوان داده اند، حزب مصر قوی به تشریح 15 دلیل برای کناره گیری السیسی از قدرت پرداخت.

بر اساس این گزارش، حزب مصر قوی در بیانیه ای اعلام کرد که ننگ چشم پوشی از دو جزیره تیران و صنافیر به نفع عربستان سعودی تنها علتی نیست که این حزب با این رژیم حاکم مخالف است.

این حزب که در نوامبر سال 2012 تاسیس شده است، به 15 دلیل برای کناره گیری السیسی از قدرت اشاره کرد و افزود: با این رژیم حاکم به دلیل ارتکاب جنایت های بی پایان، اهانت به خون مصری ها، فساد رژیم، شکست آن، فروپاشی اقتصادی، سرکوب آزادی ها، بستن باب سیاست و منحصر کردن به وابستگان خود، کوتاهی کردن در حفظ ثروت های کشور و مبارزه با افراد شریف و همسویی با فاسدین، مخالف هستیم.

این حزب در بیانیه خود همچنین آورده است که با رژیم السیسی به دلیل نزدیکی آن با اسرائیل که آن را همپیمان استراتژیک خود می داند، افزایش نرخ بیکاری، استفاده از افراد معتمد به جای افراد شایسته، بازداشت ده ها هزار نفر، شکنجه زندانیان و نبودن عدالت و به دلیل عملکرد و شیوه های حکومتی آن مخالف هستیم.

حزب مصر قوی در ادامه تاکید کرد که خواسته ما تشکیل دولت عدالت، آزادی، دموکراسی، کرامت و حاکمیت ملت و بی طرفی موسسات نظامی است.

حزب مذکور همچنین اعلام کرده است که در تظاهرات فردا دوشنبه در اعتراض به سیاست های السیسی شرکت خواهد کرد.
در همین راستا جبهه دفاع از تظاهرات کنندگان مصری که انجمنی متشکل از وکلای دفاع از جوانان جنبش های معارض است، در صفحه خود اسامی 78 نفری که از پنج شنبه شب بازداشت شده اند، قرار داد و اعلام کرد که روند بازداشت ها همچنان ادامه دارد.

شاهدان عینی و وکلای دفاع نیز اعلام کردند که پنج شنبه شب تعدادی از فعالان در مرکز قاهره بازداشت شده اند.
بر اساس این گزارش، جنبش های معارض از جمله جنبش جوانان 6 آوریل که در برگزاری تظاهرات های سال 2011 و انقلاب 25 ژانویه نیز مشارکت داشتند، مردم را به برگزاری تظاهرات فردا دوشنبه در اعتراض به سیاست های السیسی از جمله امضای توافقنامه جنجالی واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی دعوت کرده اند.

جنبش جوانان 6 آوریل نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نظام حاکم بر مصر سعی دارد در مقابل هر گونه صدای معترض بایستد و در این توهم است که کشور در مسیر دستاوردها و پیشرفت های عظیم حرکت می کند.

این جنبش در بیانیه خود آورده است: عبدالفتاح السیسی تنها به تنگ کردن عرصه بر عموم و اتخاذ بدترین تصمیمات اقتصادی و افزایش ظلم امنیتی اکتفا نکرده بلکه ما را به سمت تسلیم شدن در برابر قدرت های خارجی هدایت کرد که بارزترین نمود آن چشم پوشی از خاک وطن و فروش دو جزیره در مقابل دریافت مبالغی پول است.

جنبش آوریل در بیانیه خود در خصوص بازداشت گسترده فعالان نیز آورده است: چون رژیم حاکم مخالفت های مردمی با این امتیازدهی و چشم پوشی از اراضی که مردم خون و جان خود را به خاطر آن داده اند، مشاهده کرد از اینرو به بازداشت شمار زیادی از جوانان و فعالان کشور روی آورد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا جهانبخش ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    بلاخره سیسی هم دانه خوره آل سعوده دیگه باید هم ببخشه مال باباشه خب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس