کد خبر 556848
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با رئیس پارلمان لبنان مدعی شد که روابط کشورش با ایران در شرایط مناسبی بوده و قطع نشده است.

به گزارش مشرق، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

به گزارش وبگاه خبری «لبنان 24»، بری که هفته گذشته برای شرکت در 27 کنفرانس پارلمان عربی وارد قاهره شده بود، در آخرین روز این کنفرانس با السیسی دیدار گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد مسائل و بحران های منطقه و در رأس آن مسائل لبنان به بحث و تبادل آرا پرداختند.

رئیس پارلمان لبنان در این دیدار گفت: دو خطر لبنان را تهدید م‌یکند؛ یکی کیان صهیونیستی از جنوب است و دیگری ظهور تروریسم از شرق و شمال.

وی همچنین در خصوص قطع کمک‌های عربستان به ارتش لبنان نیز گفت: اگر این تصمیم [عربستان] ضد ایران یا طرف سیاسی خاصی است که قادامی است غیر واقعی؛ چرا که به تمام لبنان ضرر می‌رساند.

السیسی نیز در مورد پروند ریاست جمهور لبنان گفت، نبود رئیس جمهور برای لبنان بازتاب‌های منفی زیادی داشته و به همین دلیل لبنانی‌ها باید هرچه زودتر رئیس جمهور را انتخاب کند، هر چند این مسئله هزینه زیادی برای لبنان داشته باشد.

نبیه بری در این دیدار ضمن درخواست از مصر برای وساطت بین ایران و عربستان جهت بهبود روابط بین طرفین، گفت: ما دست شمار را می‌فشاریم تا به ما در نزدیکی روابط بین ایران و عربستان کمک کنید.

رئیس جمهور مصر در پاسخ نیز گفت: روابط ما با ایران مناسب است و آن را قطع نکرده‌ایم و قادریم که با ایران و همچنین عربستان سعودی صحبت کنیم.

 السیسی در مورد بحران سوریه نیز گفت: موضع ما در قبال سوریه ثابت است و هر چه ملت سوریه تصمیم بگیرند ما هم آن را قبول خواهیم کرد و مواضعی به نفع فرد یا گروهی علیه فرد یا گروه دیگر اتخاذ نخواهیم کرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    سه تا السیسی ۱۰۰ تومن. گاگول کله خودشو کرده تو برف...........
  • محمد ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    از مرسی نامرد بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس