کد خبر 56229
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳

هفته گذشته "فرزاد جمشیدی" در برنامه بزرگداشت محمد نوری در تالار وحدت، اجرای مراسم را بر عهده داشت و نسبت به سخنانش، حرف و حدیث‌هایی پیش آمد. در ادامه گفت‌وگویی از او را می‌خوانید که در این باره توضیح می‌دهد.

به گزارش مشرق، فرزاد جمشیدی که در حال تنظیم جوابیه‌ای برای سخنان پیش‌آمده درباره صحبت‌هایش است که به گفته او، قرار است آن را برای رسانه‌ها ارسال کند، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره مسایل و حرف و حدیث‌های پیش آمده، می‌گوید: در زمانی زندگی می‌کنیم که دوربین و بقیه تکنولوژی‌های موجود برای ضبط رویدادها موجود هستند که برای اثبات صحت مطالب، می‌توان به راحتی به آن‌ها رجوع کرد. اصطلاحاتی مثل این‌که بنده گفته باشم فلانی را از ما نگیرید و رمضان بدون شهد شیرین ربنای استاد لطفی ندارد، جزو قلمرو واژگانی من نیست. مگر کسی شجریان را از مردم گرفته بود، مگر ماه خدا مقید به من و ماست.

من این جملات را گفتم: "همان طور که برای از دنیا رفته‌ها، مراسم یادبود برگزار می‌کنیم، بهتر است که از یاد نبریم که استاد شجریان، سروش مردم ایران، اهل خطه خراسان و بچه محل قرآن است و امیدوارم با همت آقای شاه‌آبادی و مسوولان امر، امسال طعم رطب ربنای استاد را بچشیم." این سخنان را از روی فیلمی که از من وجود دارد برایتان می‌خوانم.


بخش دیگری از سخنانی که به فرزاد جمشیدی خرده وارد شده، مربوط به صدا کردن جعفر پناهی و تشویق مردم برای او است. او در این باره هم توضیح می‌دهد: فیلم‌سازی در مراسم شرکت کرده بود که یکی از خبرگزاری‌ها این طور نقل کرده که "جمشیدی نمی‌خواست نام او را به زبان بیاورد، اما در بخشی از صحبت‌هایش از او خواست که بلند شود و مردم هم با شنیدن نام او برای او کف زدند."

مگر می‌شود که من مجری که ابزار کارم، واژه است و می‌دانم که کلام اول را خدا آفریده، نسبت به حرفی که می‌زنم و واژه‌ای که به کار می‌برم، اشراف نداشته باشم.

به نظر من مملکت ما از حیث خبر رسانی بیمار است، به جای این‌که به اصل مطلب بپردازیم، به حاشیه رفته‌ایم. هنوز معتقدم که باید برای هنرمندان آغوش باز کنیم که از پیش ما و ایران نروند. هنوز هم فکر می‌کنم که در حرکتی که بیشتر بوی جوگرفتگی می‌داد، مردم کاری کردند که از این فیلم‌ساز، مخالف ساختیم. در حقیقت منظور من این بود که باید کاری کنیم که امثال این هنرمندان جایی برای بروز هنرشان در وطن خودشان داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    خداخیرت بده برادر! این که عذربدترازگناه بود؟؟؟!!!!
  • storm ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    عذرش مثل اینه که گفته باشه: من نگفتم انگور گفتم عنب!
  • storm ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    عذرش مثل اینه که گفته باشه: من نگفتم انگور گفتم عنب!
  • محمد ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    آقای جمشیدی اگر ساخت فیلم ضد مصالح نظام هنر است، همان بهتر که امثال این بابا از ایران بروند.با این جملاتی که گفتی پس باید بگوییم خدا حافظ جمشیدی. خدا حافظ مجری خوب ماه خدا!!!
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ایشان عذری نیاورده به نوعی بر ا فاضات خود پافشاری کرده است!در هرصورت خدمت ایشان عرض میکنم تملق گویی حضرت عالی از این ادمهای معلوم الحال در محضر پراز غرورو بدورازمردمشان محلی از اعراب ندارد!
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ایشان عذری نیاورده به نوعی بر ا فاضات خود پافشاری کرده است!در هرصورت خدمت ایشان عرض میکنم تملق گویی حضرت عالی از این ادمهای معلوم الحال در محضر پراز غرورو بدورازمردمشان محلی از اعراب ندارد!
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    آقای جمشیدی فرقی نکرد که برادر بدتر هم شد. راستی شما می خواهید آقای پناهی را برای سینمای ایران نگه دارید. با این وضع فیلمسازی ایشون؟!!!
  • حسین ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    کم من فئت قلیله غلبت فئت کثیره! خدا رو شکر هر روز داره تعداد نیروهای حق کمتر میشه! وعده خداست! باید انقدر ریزش کنیم تا لیاقت فئت قلیله رو داشته باشیم! رکاب حضرت 313 نفر بیشتر جا ندارد! الا من استخلصتهم لنفسک! شاید آقای جمشیدی فکر کرده هر نیرویی رو باید با هر راهی شده زیر پرچم حق آورد! کسی که با پای خودش فرار میکنه رو به زور برنگردون!
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    حمايت از افرادي چون شجريان و پناهي در حكم هم فكر بودن با آنهاست خوب غير از اين مگر ميشود نتيجه ديگري گرفت.عملكرد اينان در جريان فتنه واضح و آشكار است.
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    فرزاد جان ما نمی خواهیم تو را هم از دست بدهیم . آیا همان آقایی که از وحید بیشتر دوستش داری به حرف های شما راضی است . اگر این نظر را داشت می گفت کاش خاتمی هم سال آینده بیاید کاندید شود تا به مردم خدمت کند . ضمن اینکه شجریان مخالف، یکشبه مخالف نشد . یا علی . یک کمی سیاس تر باش برادر خوبم . دوستت دارم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس