کد خبر 561642
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

حکومت‌هایی که خود پرونده قابل دفاعی در دفاع از حقوق انسان‌ها ندارند و رسانه‌هایی که در موردهای مشابه همچون ترور دانشمندان هسته‌ای سکوت کردند، نه دلشان برای کوکبی و کوکبی‌ها سوخته و نه دغدغه‌ی رفع ظلم دارند.

به گزارش مشرق، رضا سلامی با درج یادداشتی درباره امید کوکبی که به جرم جاسوسی دوران محکومیتش را در زندان می گذراند، چند نکته را متذکر شده و نوشته است:

 امید کوکبی همشهری و هم مدرسه‌ای من بوده است. بسیاری همچون من در گنبدکاووس و ترکمن صحرا نگران وضعیت او هستند. شاید در میان هموطنان ما کم نباشند کسانی که این روزها به نحوی پیگیر ماجرای کوکبی هستند و اغلب از روی احساسات و بدون داشتن اطلاع کافی از پرونده‌ی او سعی دارند تا با به اشتراک گذاشتن نوشته‌ها یا تصاویر به اندازه‌ی خود سهم خود را در "رهایی یک بی‌گناه" ایفا کنند. اما اگر از فضای احساسی فاصله بگیریم و با دقت اطراف ماجرا را ببینیم شاید بتوان تصمیم بهتری گرفت. توجه به چند نکته در این مورد ضروری است:

-  امید کوکبی در حال حاضر بر اساس قانون یک مجرم است؛ جرمش هم جرمی است در تراز جاسوسی. هیاهوهای رسانه‌ای و تحریک احساسات جای قانون را نمی‌گیرد.

-  معیار تشخیص حق یا ناحق بودن این حکم، در قوانین قضایی پیش بینی شده است. می‌شود از دستگاه قضایی انتظار داشت در مجازات او به دلیل جایگاه علمی، نداشتن سابقه و وضعیت جسمی نامناسب تخفیف قائل شود.

-  هیاهوهای رسانه‌ای در روزهای اخیر را باید از هم تفکیک کرد. گروهی که ظن بر بی‌گناهی او دارند یا به واسطه‌ی جایگاه علمی او به دنبال تخفیف در حکم کوکبی هستند و یا نسبت به سلامتی جسمی او حساس شده‌اند.

اما گروهی خواسته یا ناخواسته با فضاسازی و غرض ورزی همیشگی رسانه‌های معاند نظام اسلامی و دخالت در حق حاکمیت و استقلال ملی همراه شده‌اند. حکومت‌هایی که خود پرونده قابل دفاعی در دفاع از حقوق انسان‌ها ندارند و رسانه‌هایی که در موردهای مشابه همچون ترور دانشمندان هسته‌ای سکوت کردند، نه دلشان برای کوکبی و کوکبی‌ها سوخته و نه دغدغه‌ی رفع ظلم دارند.

آن‌ها فرصتی برای موج سواری یافته‌اند. تجربه نشان داده این هیاهوهای مغرضانه، نه تنها گرهی باز نمی‌کند که کورسوهای امید را هم خاموش خواهد کرد.

-  هرچند این هیاهوها نباید تاثیری در تصمیم دستگاه قضایی داشته باشد اما نباید مانعی هم باشد برای شفافیت، پاسخگویی مسئولین و احقاق حق. افکار عمومی مردم باید نسبت به این ماجرا از طریق مقامات و رسانه‌های رسمی اقناع شود.

امید کوکبی اگر بی گناه است باید آزاد شود. اگر هم مجرم است نباید آزاد شود؛ هرچند که یک نخبه علمی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 137
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    26 4
    بازم داستان تکراریه توهم توطعه !! واقعا واسه مشرق متاسفم.
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    20 4
    دقیقا گنهاش چی بوده؟ تو ایران که کار نمیکرده چطور جاسوس بوده؟
  • سینا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    13 2
    خفه شید لطفا
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    1 34
    به علامت و نشان روی پیراهنش دقت کنید....میشه فهمید چه کاره است
  • محسن ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    7 1
    اینکه حکومتهای دیگه چه کاری میکنند. به خودشان مربوط است . و اینکه حکومت ما هم چه میکند. به خودشان مربوط است. و اینکه این متن به نفع کیست هم به خودتان مربوط است اما سوال من از شما که ادعای رسانه بودن میکنید. چرا بعد از گذشت روزها از این که در رسانه های اجتماعی صحبت امید کوکبی است. هیچکس از دولتی ها و حتی رسانه ها.. حتی خود شما هیچ صحبتی نکردید در مورد این شخص. چرا به جرمی اگه کرده نپرداختید. و اجازه دادید به قول شما فضای مسموم ایجاد بشه و توسعه پیدا کنه؟ شما که دم از حمایت از نظام میزنید. کجا بودید این چند روز؟ خواب بودید؟ چرا هیچ رسانه ی رسمی صحبتی در این خصوص نکرده؟ میگذارید کار از کار بگذرد دشمن تمام برداشتهای خود را از این وقایع بکند. بعد سرو کلتون پیدا میشه که وا اسلاما. از ما به دروغ ابرو رفت.... تایید هم نکردید لااقل برسونید به کسی که تصمیم گیرنده و تصمیم ساز هست تو خبرنویسی شما...
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    17 0
    آقای سلامی ؛لااقل اگر دین ندارید آزاده باشید . یک همشهری از گنبد
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    3 18
    قوه قضاییه و کلا ایران نباید هیچ ترسی از هیاهو و تبلیغات غرب و رسانه هاشان داشته باشه و کار خودش رو انجام بده . این غربیها هر 24 ساعت یکی رو به عنوان مظلوم علم میکنند .
  • گنبدی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    11 3
    اقای مثلا گنبدی و مثلا همکلاسی یکم انصاف خوب چیزیه
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    3 10
    شیطون پرسته؟!!
  • نسترن ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 23
    گردن این جاسوس نامرد را با تبر بزنید
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    16 2
    آروم باش ، جوش آوردی ، نفس عمـــــق بکش....خب حالا یه بار مثل آدمیزاد برو با خودت دو دو تا چهارتا کن ببین تو اصلا چیزی درباره ی جرم این بابا حالیت میشه یا اصلا میفهمی ، بعد بیا اینجا تز بده ، رفیق ...الکی حنجره پاره نکن ، امثال تو رو خوب میشناسیم ، جماعت احساساتی ، حزب باد ، بیکار.....همین
  • جواد ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    6 0
    خیلی از مغزت کار نکش. بجاش قرصاتو سر موقع بخور
  • سعید ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    5 1
    اینکه جوانان روشنفکر و دانشمند ایران حتی به اندازه یکنفر ولو به حق و با هرجرمی در زندان باشند،باید متولیان تربیت جوانان کشور خون گریه کنند.راستی! آیا برای این قشر از تخبگان کشور به اندازه یک دندانپزشک در فلان شهرستان با درآمد میلیاردی ارزش قائل شده ایم؟؟آیا جا را برای فغالیتشان به اندازه فلان متخصص دلال مسکن و بساز-بنداز باز کرده ایم؟؟ آیا لااقل یکبار فکر کرده ایم که چرا در میان آوارگان سوری و افغانی،انبوه جوانان مهاجر ایرانی دیده میشوند نه جوانان بنگلادشی یا حتی جوانان سایر کشورها؟!
  • حسین ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 7
    توی ایرانی‌ باید تمام تهدیدات را توهم حساب کنی‌ که هیچوقت علیه تهدید کننده‌ها اقدامی نکنی‌. خدا را شکر اونهایی که وظیفشون حفاظت از امنیت این مملکت و ناموس مسلمین هست کوچکترین حرکت دشمن را رصد می‌کنن وگرنه انقلاب یک هفته هم دووم نمیاورد و همون ملت بدبختی میشدیم که زمان جنگ جهانی‌ اول ۱۰ میلیون از پدران و مادران ما را انگلیسیها با تحریم و غارت قله و با گرسنگی و قحطی وحشتناک کشتند.
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 16
    حتی اکر فرض کنیم که ادعاهای حامین ان شخص صححت داشته باشد باز هم شکی وجود ندارد که دانشمند ایرانی که خدمت به آمریکا به خدمت به ایران ترجیح می دهد خائن و دشمن کشور است و باید به خاطر همه نفسهایی که در هوای ایران به ناحق کشیده مجازات و مواخذه شود. قلب هر ایرانی که برای ایران نمی طپد بهتر است نطپد.
    • بنده خدا IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
      0 0
      برادر یا خواهر عزیزم من که بی طرفم و کسی رو قضاوت نمی کنم اما برادرانه بهت بگم «تپیدن» درسته نه «طپیدن» .
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    3 15
    عجالتا بزرگرین جرم وی که تاکنون لو رفته اصرار او برای ادامه خدمت به آمریکا و خودداری از خدمت به ایران است.
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    6 0
    مشرق جان این رضا سلامی کی هست در کدام روزنامه یا مجله یا سایت و یا وبلاگ یادداشت نوشته است
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 3
    من نمیدونم چرا دقیقا شفاف سازی نمیشه؟ تو یه همچین موردی که این همه تهمت علیه کشور زده میشه و این همه هجمه اتفاق افتاده نباد شفاف سازی کرد؟ درسته که پرونده قضایی افراد محرمانه ست ولی تو این جور موارد دیگه نباید انقدر سکوت کرد. همین سکوت باعث میشه به جای مجرم قاضی متهم بشه
  • ایرانی ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 16
    اگه جاسوسه گردنش را بزنید
  • ایرانی ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    6 0
    برای خودت متاسف باش که در درک واضحات هم با مشکل روبرویی
  • هوادار ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 0
    مرسی نا شناس . حق کلام . ختم الکلام
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 2
    دیگه چی بگه؟ میگه هر چی قانون مشخص کرده، قانون که دیگه ربطی به همولایتی بودن نداره، خوبه بگه چون همشهری و دوست منه هر کاری بکنه درسته؟
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 6
    آزادش کنن انصافه؟ اگه جرمش ثابت شده و محکوم شده که حبس خوش بگذره بهش، کسی که به قانون مملکت پایبنده و با بد و خوبش میسازه با یه مجرم که حبسش رو میگذرونه باید مساوی باشن؟ این انصافه؟
  • ناشناس ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    11 1
    با سلام 1- ترکمن ها شیطان پرست نیستن 2-قشنگ معلومه عکس فتوشاب هست 3-امید سالی یک بار هم به ایران نیامده است پس چطور میتواند جاسوس باشد وقتی امید به ایران آمد مستقیم به گنبد رفت و از گلستان خارج هم نشد اگر میخواست جاسوسی کنه جاها و مکان های مهم میرفتم شاید نظر شما اینه که میخواست در مورد والیبالیست های گنبد جاسوسی کنه
  • بشیر ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 4
    البته بله برای بعضی ها همه چیز توهم است....شاه خائن توهم بود.....انقلاب اسلامی توهم بود.....جنگ تحمیلی بعثی های متجاوز توهم بود........آمریکای یانکی توهمه.......تروریست های صهیونیزم توهم اند.....و کلا همه چیز توهم است جز خور و خواب و یک زندگی حیوانی محض!برای اینها همین واقعیت کافی است،هرچند به قیمت ناموس و غیرت و شرفشان باشد!
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 4
    اینم یه آدم معمولیه مثل جیسون رضاییان که به اشتباه دستگیرش کردن و بهش تهمت زدن. فقط نمی‌دونم چرا این آدمای معمولی بعد از آزادی میرن دیدار جان کری و اوباما!!! اصلا چرا بعضی از این زندانیا برای اون ور آبیا اینقدر مهمن!
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 3
    با جاسوسی و لو دادن اسناد سری این مملکت برای بیگانه فقط برای گرفتن گرین کارت شدیدا مخالفم و آرزوی اشد مجازات برای عاملین دارم.
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    8 0
    مگر برای تو اثبات شده جرمش که می گویی کردنش را بزنید
  • مهیار ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 3
    سلام سلام به نظرم جرم این بابا نه ربطی به ما داره نه دردی از ما دوا میکنه اگر بی گناه نیاین الکی ناله نکنین مردشین برین مراجع قانونی پیگیری کنین. اگرم مجرمه جو ندیدن بالاخره قانون اونو مجرم شناخته. پیراهن عثمان دست نکنین.این یه مسئله امنیتیه و اونایی که حتی جرمشو نمیدونن چطور میگن بیگناه؟ در هر صورت کسی که بی بی سی منوتو و امثالهم ازش حمایت میکنن یقینا یا آدم خودشونو سرویس های امنیتیه دشمن نظامه یا جاهل بوده یه غلطی کرده هر چی سرش بیاد حقشه. حالا انشا الله که حق به حق دار برسه. الکیم نیاین هی ناله نزنین مخ آدمو نخورین.کاری بر میاد از دستت بسم الله.مردش نیستی جو حقیقت و حق طلبی نده و در آخر هم که این یه مسئله امنیت ملیه نیازی نیست تو رسانه ملی تو بوق و شیپور کنن آی فلان شد به همان شد.همین که چیزی نمیگن ملت بی کار همینجوری الکی جو میدن کافیه اون یکی میگه تبر بزنین این میگه آزادی فلانه خیلی ملت باحالی داریم خدا وکیلی بازم تشکر
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    آخه قرار نیست که رسانه ایرانی به تحریک سایت های اجتماعی مطلب چاپ کنه و اختیارش رو به دست سایت اجتماعی بده که از طرف انگلیس و امریکا کوک میشه . مگر ایران باید به دنیا حساب پس بده وقتیکه یک جاسوس یا خرابکار رو دستگیر میکنه ؟ همین خبر هم که بیرون اومده زیادیه .
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 3
    این جماعتی که با تمام اقدامات نظام مخالف هستن خوب مشخصه چی میخوان هیاهو و نعره حقوق بشری شون هم مسلما نمایشه ولی تحجر در عین ژست کلاس و دموکراسی از خود تحجر زشت تره
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 3
    توهم مثل جیسون رضاییان اخرش معلوم شد یک جاسوس درجه 1 هستش امریکا بخاطر ازادیش 2 میلیارد دلار پرداخت کردن
  • نیک ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 0
    مشر ق جان من کانال شما رو می خونم . ولی یه سوال. چرا به جای این نوشته گناهکاری یا بی گناهی این جوان رو بررسی نمی کنید؟ این بنده خدا اگر بی گناه نباشه این قدر واسش سر و صدا نمیشه. هنوز آدم با انصاف تو این مملکت هست.
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    همین پیشنهاد رو به خودت داریم
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 0
    آقای مثلا گنبدی و غیر همکلاسی انصاف اون دقیقا همون چیزیه که تو نداری
  • تهرانی ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 2
    یه حرف این نوشته خیلی برای من مهمه. این‌که رسانه‌های اون ور آبی هیچ درباره‌ی کشته‌شدن چند دانشمند هسته‌ای ما چیزی نگفتند. اما حالا دارن برا این یقه پاره می‌کنند. یه حرف دیگه هم این‌جا آقای سلامی گفته که درسته به‌نظرم. این‌که رسانه‌های معاند می‌دونن عاقبت این هوچی‌گری‌شون چیه. این‌که نه تنها کمکی به آزادی و یا تخفیف در جرم مجرم نمی‌کنند؛ بلکه کاری می‌کنند که روند رسیدگی و صدور حکم نهایی خیلی زودتر اتفاق بیفته. خب در واقع اون‌ها دارند کوکبی رو به مرحله‌ی اجرای حکم نزدیک می‌کنند. واقعا سوال اینه که هدف‌شون از این کار چیه؟ ما ی مثال داریم که می‌گه این دوستی خاله خرسه اس.
  • میلاد ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    جیسون رضائیان توهم توطئه بود یا سیامک نمازی یکم بدونید چی میگید... اتفاقا بازداشت اینا از برجام بیشتر فواید مالی برا ما داشته مثلا جیسون رضاییان با پول و چند تا ایرانی بی‌چاره اسیر آمریکا ازاد شد.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 0
    میشه بگین جرمش چیه؟ چرا واضح نمی گین؟
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    8 0
    دانشمند این عکس گاو وحشی هست سمبل دانشگاهشون هست. تا آدمهای جاهلی مثل شما هست چه نیازی به دشمن داره این مملکت
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    3 0
    اون دنیایی هم هست مشرق جان رضا جان نکته هاتون برای خودتان خوبه
  • Ciavash ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    4 0
    سلام لطفا جهت شفافسازی اسکن تمام دادخواستها نامه های دادگاه مدارک پرونده گزارش بازجو و متن اعترافات متهم را منتشر کنید
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 5
    +امید از کی دانشمند شد؟ _از روزی که جاسوسیش ثابت شد..
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    میشه بگین جرمش چیه؟ چرا واضح نمی گین؟
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 3
    جوش نزن ناشناس اروپایی.این همه دانشمندی که دوس نداشتن تو ایران کار بکنن چیکارشون کردن؟مثلا مریم میرزاخانی گرفتن زندادن کردن؟تازه تو امریکا تحصیل که هیچ اشتاد دانشگاه هستش.جرمش مشخصه تو چون نمیدونی فکر نکن بی گناه بوده
  • سلمان ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    اشتباه منفی زدم ، موافقم باهات
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 0
    ..تو مشرق
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 3
    بله دقیقا معلومه که یک گاوباز اسپانیولیه که در جهت منافع آمریکا کار میکنه!
  • مهیار ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 3
    عزیز دل وقتی مسئله امنیتیه.به نظرت میان جار میزنن؟گفته دیگه آقا جاسوسی
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 3
    جاسوسی
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    فتوشاپه پس آزادش کنید! مگه قراره هر کسی هر کاری کرد به حساب قوم و قبیله ش نوشته بشه، این که ترکمن ها و بقیه اقوام محترم هستن دلیل نمیشه کسی خلاف نکنه، در مورد مستندات هم قرار نیست قانونا به ما جواب بدن که، خودش و وکیلش بدونن کفایت میکنه، حتی اگه در مورد والیبالیست های گنبد هم برای اجنبی جاسوسی کرده باشه به همون اندازه مجرمه و باید مجازات بشه
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 2
    قوه قضائيه نبايد تحت تاثير اين سياه بازيها قرار بگيره و انچه را كه حق است انجام دهد
  • برادر شهید ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 2
    اگه جاسوس هست و امنیت کشور عزیزمان را به خطر انداخته حقش هست که زندانی بشه .حتما قوه قضایه یک دلیل کافی داره که محکوم به جاسوسی کرده .مهم امنیت کشور عزیزمان هست که اطرافمون پر از دشمن هست.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    توهم توتئه...... خیلی باید ساده و اح.... باشی که بعد از این همه خیانت و وطن فروشی که حتی مسئولین مملکت کردن و در حال انجام هستن بازم میگی (توهم توطئه)
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 2
    این همه توطئه باشه و آدم اسمش رو بگذاره توهم؟ یاد صحنه ای از فیلم یوزارسیف افتادم که برخی کاهنان هرچه میدیدند باز هم به راه خودشون بودند.
  • سهیل ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    نماد بز نیست؟ پان ترکیست؟
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    اگرجاسوسیش محرزبشه خائن به مملکت ومردمه. درهمه جای دنیا ودرطول تاریخ مجازات خائن شدیدترین مجازاتهاست. توی هرحکومتی خائن خائنه.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    از کی تا حالا بی.بی.سی و من وتو برای بیگناه ها یقه جر میدن؟
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    5 2
    آخه باهوشا. آقای کوکبی سال 89 با پای خودش و با اسم و مشخصات واقعی اومده تو ایران. کسی که جاسوس باشه میاد از راه قانونی و با اسم و مشخصات واقعی اش بیاد تو ایران.؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه آدم به شما ها چی بگه؟ شماها حرصتون از اینه که چرا آمریکا به ایشون جایزه داده. اون عقل کلی که گفت هر کی خارج از کشور درس خونده جاسوسه.!!! پس لابد پرفسور سمیعی هم جاسوسه؟؟؟ همین حرفا رو میزنید که خیلی از نخبه های مملکت جرات نمیکنن به کشور برگردن. میترسن به سرنوشت ایشون(آقای کوکبی) دچار بشن. بعدم میگید چرا فرار مغزها داریم!!!!!!!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    مال کی رو منتشر کردن که این دومی باشه؟ جیسون؟ لابد اونم بیگناه و مظلوم بود
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    یعنی خود فارسی نوشتنت انقدی هس که توهم بودن توطئه رو نقض میکنه شما فارسی رو کجا یاد گرفتی تو کدوم سفارتخونه ای که "توطئه" رو مینویسی "توطعـــــه" و "تکراریِ" رو مینویسی "تکراریه" لابد همه دکترها هم که درد رو میشناسن و تشخیص میدن توهم درد دارن! لابد فتنه 88 هم توهم توطئه بود. یا تمام انقلابهای رنگی و... شاید هم شما توهم توهم بودن توطئه داری! از کجا معلوم؟
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 2
    جالبه این همه آدم که ژست دفاع از مظلوم و انسان دوستی و نوع دوستی شون گل کرده اگه جلوی چشمشون یه نفر بیگناه توسط اراذل و اوباش سلاخی بشه نهایت کاری که میکنن اینه که عکس و سلفی میگیرن برای اینستاگرام، حالا اومدن اینجا شدن ژان والژان
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    مگه قراره همه همونجا کار کنن؟!
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 2
    دانشگاه کانادایی! شما هم بهتره خیلی از راه دور واسه این مملکت نظر ندی. دانش گاهی !! که آرم کله گاو باشه دیگه معلومه دانشمنداش چه از آب در میان!
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    این همون گاو چرون خودمون نیست از اهالی کومور؟!!!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    شما هم که خودتونو اهل رسانه و ... نمیدونین بهتره این رو بدیونین که دلیلی نداره جامعه از همه چیز باخبر بشه تا جاسوسان دیگه ای هم که به این آدم متصل هستن بتونن تو هیاهو خودشونو نجات بدن در برن. منتها ما با یک نظام رسانه ای جهانی صهیونیستی مواجهیم که یکی اش پرچم کنار اسم شماست که هروقت میخواد اتفاقا به عوامل خودش در داخل که الان بخاطر این یکی پپته شون داره میرییزه رو آب این مدلی هشدار میده که فرار کنن پس بیخود این و اونو محکوم نکنین مگه کسی میدونه که الان تو ابوغریب و گوانتانامو داره چه بلایی سر زندانیا میاد. نه!
  • مجتبی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    واو کامنتت خیلی خوب بود منم اولش زود بهت منفی دادم ولی مثبت حسابش کن داداش. ایول.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    الان یعنی شما دین داری یا آزاده ای که از یک جاسوس که به ملت خودش خیانت میکنه دفاع میکنی؟! نه واقعا بگو آزاده هستی؟!
  • مجتبی ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    جاسوسی. واضح تر؟ باز هم جاسوسی.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    آیا شما جاسوس هستی که برا دانشمندهای جاسوس اشک تمساح میریزی؟! آیا شکم حریص آدمهای وطن فروش با چیزی سیر میشود که اگر کل ممکلت را به فقط یکی از اآنها واگذار کنیم قانع شود؟ آیا آن کسی که آدم میکشد یا آنکه با ترفندهای نوین اتوموبیل و ناموس و ... مردم را برای خود تصرف میکند از هوش بهره ای نبرده است و آیا از یک عده باهوش تر نبوده است؟ در کوزه بذار این مغلطه های انگلیسی تو. تو خودت با اون از یک قماشی مجبوری سعی کنی با احساسات مردم رو طرفدار کسی کنی که علیه خودشون کار میکرده!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    +1000
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    یعنی من فقط عاشق این دو تا جمله شما هستم که اتفاقا متوالی هم هست: -امید "سالی یک بار هم به ایران نیامده" است پس چطور میتواند جاسوس باشد "وقتی امید به ایران آمد مستقیم به گنبد رفت و از گلستان خارج هم نشد" کلا هم همه چیز فتوشاپه! چقد این نرم افزار کاربردها داره واقعیت ها هم فتوشاپ شدن! هروقت هر چی به نفعت نبود بگو فتوشاپه!
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    دانشمند علوم هسته ای و لیرز را صرفا با یک ریاضیدان محض مقایسعه می کنید؟ رشته ای که امید کوکبی روی آن کار می کرد از رشته های فوق العاده حساس برای امور نظامی ما است.
  • مجید ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 0
    قوه قضائیه اگر دقیق افشاگری کنه حتی دادگاهشو دقیقا پخش کنه همه چی برای افکار عمومی روشن میشه.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 3
    آخر به شما چه می شود گفت که فقط حرفهای یک طرف ماجرا شنیده اید و قاضی شده اید؟ یک بازیکن که به تیم ملی دغوت می شود اگر ریگی به کفش نداشته باشد از شرکت در تیم خودداری نمی کند. یک دانشمند ایرانی هم که اگر ریگی به کفش نداشه باشد از خدمت به کشورش خودداری نمی کند.
  • محمد ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    2 2
    خب ایرادش چیه بره یه کشور دیگه کار کنه و برای اونجا خدمت کنه؟؟وقتی یه دانشجو بخواد از کشور بره باید کمه کم 50 میلیون بیاد پایین بخاطر هزینه هایی که صرف شده براش.وقتی پرداخت کنی دیگه دلیلی نداره که حتما باید برگردی.شاید از مملکتش خوشش نمیاد،شاید آینده ای برای خودش توی ایران متصور نیست...زورکی نیست خدمت کردن که...
  • جورج ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    هو ...........
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 2
    آقای فرار مغزها! اتفاقا بهترین کار همینه که جاسوس بدون ریسک سرشو بندازه پایین و مثل بچه آدم وارد بشه و کارشو شروع کنه، مگه جیسون با پاسپورت پسر عمه ش اومده اینجا و یا به زور آوردن از مرز پرتش کردن داخل؟ کسی هم نگفت هر کی خارج درس خونده جاسوسه، کسی میره دنبال این کارهای کثیف که مخ رو کامل تعطیل کرده باشه و به حرف رسانه های دشمن دل سپرده باشه و از اونا خط بگیره و نوکر بی جیره و مواجب اونا باشه و یا این که فکر و ذکرش گرین کارت و اقامت و امکانات باشه و به هر قیمتی حاضر باشه زیر بار وطن فروشی بره حتی اگه بی سواد باشه، در ضمن زمانی که نخبه های این مملکت رو کف خیابان با بمب و گلوله به خاک و خون کشیدن از امثال شما صدایی در نیومد، الان دیگه خیلی باید پررو تشریف داشته باشین تا ادعای نخبه گرایی کنین
  • حسن ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    جناب ناشناس ساعت 1:00 عجالتا جنابعالی هم در حال انجام جرمی مشابه هستتی. چون داری در یک کشور بیگانه خدمت میکنی! اگر هم از فیلتر شکن استفاده میکنی پس باز هم مجرمی!
  • جبار ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    حالت خوبه!؟ نکنه داری از راه دور خدمت به وطن میکنی!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    خوب این یعنی خیانت.
  • متخصص ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    ناشناس 12:56 بیشتر از این خودت رو مسخره نکن. بهتره دیگه چیزی نگی !!!!!
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 2
    جاسوس وطن فروش و ماسون مملکت بباد بده را باید آویزان کرد تا زنده زنده خوراک پرندگان بشه.
  • تهرانی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 1
    ب نظر من کار درستی نیست. چون تو ذهن ما ی دانشمند همیشه شخصیت منزه و مبرایی داره. ما ی دانشمند رو با صفت آزادگی می‌شناسیم. ممکنه پخش دادگاه‌ش ی جور یاس و دل‌زدگی تو دل مردم به‌وجود بیاره. اون موقع شاید دیگه به قشر پرکار و توان‌مند دانشگاهی روی خوشی نشون ندن مردم. اصلا به‌نظرم کار دشمن اینه که بدبینی و شکاف درست کنه بین اقشار. چه شکافی بهتر بین علما و مردم برای نفوذ دشمن.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 2
    این جاسوس موساد اسراییل بوده
  • تهرانی ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 2
    چی رو داری به چی ربط می‌دی. تو داری چند تا حرف رو با هم قاطی می‌کنی و نتیجه خودت رو می‌گیری. صبر کن. ما این‌جا درباره نخبه‌ها حرف نزدیم. این آقا ی مجرمه. و البته در جایگاه اجتماعی‌ش یه تحصیل‌کرده. الان حرف اینه که به جرم این آقا چطور رسیدگی بشه که جایگاه علمی خدشه‌ای برنداره. ناسلامتی این جایگاه ملک طلق کسی نیست که هر کی با کارای جورواجورش ملوث‌ش کنه. برای حفظ این جایگاه و رسیدگی به جرم شخص کار طولانی و دشواری وجود داره. گمون کنم اگه بتونیم در این باره حرف بزنیم تمام نق و نوقا و گلایه‌کردنا بره یه گوشه.
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 0
    معلومه مثل شخصی با معلومات اون تو کشور نبوده که همش پیشنهاد همکاری دادن بهش اونم قبول نکرده این شده کارش حالا
  • مهیار ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    باریک
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    هر چی بیشتر می خونم کامنتهای دوستانو بیشتر به حرف حضرت علی پی می برم. چه رنجی کشید. لا تَرَی الجاهِلَ اِلّا مُفرِطاً اَو مُفَرِّطاً؛ همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است. امام علی (ع)
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 3
    اره هر چی مطابق میلتون نبود میشه توهم توطئه،طرف معلوم نیست چه خیانتی کرده که گرفتنش وگرنه نخبه و نابغه زیادن که تو خارج تحصیل میکنن و هر ساله میرن و میان ولی کسی بهشون کاری نداره
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    تو خارجی هستی یا با فیلر شکن اومدی؟
  • Sina ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    جالبه نظر ما رو نذاشتن!! بیخیال!اشکال نداره همین ک سکوت کنیم بهتره
  • irani ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 1
    من یه سوال ساده دارم جواب درست درمون می خوام چطور هر ایرانی که بخواد در رشته های مربوط به فیزیک و امثالهم درس بخونه امکان پذیرشش در این رشته ها در خارج از ایران وجودننداره و اجازه نمیدن تا به قول خودشون از هسته ای شدن ایران توسط این افراد جلوگیری کنند حتی اونهایی هم که قبلا پذیرش شدند مانع تراشی می کنند و اخراج حالا این بابا چطور تونسته از خود امریکا و دانشگاهش در مقطع دکترا در رشته فیزیک اتمی پذیرش بگیره چی داده که این اجازه رو گرفته چه تعهدی داده چه چیزی رو معامله کرده ؟!؟!
  • irani ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 2
    من یه سوال ساده دارم جواب درست درمون می خوام چطور هر ایرانی که بخواد در رشته های مربوط به فیزیک و امثالهم درس بخونه امکان پذیرشش در این رشته ها در خارج از ایران وجودننداره و اجازه نمیدن تا به قول خودشون از هسته ای شدن ایران توسط این افراد جلوگیری کنند حتی اونهایی هم که قبلا پذیرش شدند مانع تراشی می کنند و اخراج حالا این بابا چطور تونسته از خود امریکا و دانشگاهش در مقطع دکترا در رشته فیزیک اتمی پذیرش بگیره چی داده که این اجازه رو گرفته چه تعهدی داده چه چیزی رو معامله کرده ؟!؟!
  • irani ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 2
    من یه سوال ساده دارم جواب درست درمون می خوام چطور هر ایرانی که بخواد در رشته های مربوط به فیزیک و امثالهم درس بخونه امکان پذیرشش در این رشته ها در خارج از ایران وجودننداره و اجازه نمیدن تا به قول خودشون از هسته ای شدن ایران توسط این افراد جلوگیری کنند حتی اونهایی هم که قبلا پذیرش شدند مانع تراشی می کنند و اخراج حالا این بابا چطور تونسته از خود امریکا و دانشگاهش در مقطع دکترا در رشته فیزیک اتمی پذیرش بگیره چی داده که این اجازه رو گرفته چه تعهدی داده چه چیزی رو معامله کرده ؟!؟!
  • irani ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 3
    من یه سوال ساده دارم جواب درست درمون می خوام چطور هر ایرانی که بخواد در رشته های مربوط به فیزیک و امثالهم درس بخونه امکان پذیرشش در این رشته ها در خارج از ایران وجودننداره و اجازه نمیدن تا به قول خودشون از هسته ای شدن ایران توسط این افراد جلوگیری کنند حتی اونهایی هم که قبلا پذیرش شدند مانع تراشی می کنند و اخراج حالا این بابا چطور تونسته از خود امریکا و دانشگاهش در مقطع دکترا در رشته فیزیک اتمی پذیرش بگیره چی داده که این اجازه رو گرفته چه تعهدی داده چه چیزی رو معامله کرده ؟!؟!
  • مهدی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    1 5
    خخخخخ خوشم میاد که هموطنای دلسوز ما از خونشون هم نیومدن بیرون و اطلاعات کوچه بازاریشونو میخوان با اطلاعات امنیتی کشور درگیر کنن آخه پسر خوب مملکت خودش اطلاعات داره میدونه چی به چیه تو تو خونت نشستی چایی تو میخوری شاید یه قاتل همسایته ایا میتونی بفهمی؟ اگرم بگن همسایت قاتله میگی نههه دیروز تو آسانسور بهم شوکولات داد بچه خوبیه
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    1 3
    به خاطر همین سیستم امنیتی قوی ایرانه که داعش بهمون نزدیک هم نشده.. هر جاسوسی جاش تو زندانه
  • حمید ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    2 4
    ترکمنها وقتی از ایران خارج میشن نود درصدشون چهره اصلی خودشون رو نشون میدن.. نگید نه که من خیلی هاشونو دیدم.... حالا این جوجه که من یقین دارم هیچ علاقه ای به ایران نداره شده عامل تبلیغات علیه ایران...... ای بابا
  • بي طرف ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    1 2
    ظاهرا هميشه نمره پايين ميگرفتي و هميشه هم قبول و شاگرد اول بودي. درود بر عقل نداشته ات كه همه چيزو با عقل ناقص خودت ميسنجي .
  • ناشناس ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    1 4
    باسلام...اطلاعات ایران از بهترین و قوی ترین اطلاعات دنیاست ..اگراحساس خطر کنند بهترین اقدام رو انجام میدهند اگرقراراست شفاف سازی نشود ..نباید شود..شاید اطلاعاتی رو بتونند دراین مدت که وی دربازداشت است دریافت کنند .خواه اطلاعات به نفع او ن باشه یانه..این که چرا امریکا برای ازادیش این قدر کاسه داغ تر ازاش شده و این قدر میترسه خدا میدونه...درهرحال الله اعلم
  • ناشناس ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    1 10
    یکی نیست بگه پسرجان آخه تو که تو این مملکت بزرگ شدی کلی برات هزینه شده همین مردمم هزینتو دادن تا به اینجا رسیدی.خوب حالا عین آدم همکاری کن یک قدمم برا کشورت بردار.مگه چی میشه.
  • پژمان ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    2 5
    اصلا فرض میکنیم بی گناهه.فقط یکیو میخوام تو این دنیا بهم بگه اینا وقتی عربستان و اسرائیل مناطق مسکونیو بمباران میکنن کجان ؟وقتی که تو عربستان افرادی مثل شیخ نمر النمر به خاطر اعتراض به حکومت مطلقا پادشاهی اونم نه پادشاهی نمادین ؛پادشاهی مطلق،سرشون از تنشون جدا میشه.وقتی تو عربستان زنها حق ندارن پشت ماشین خاموش بشینن. اون سازمان مللی که ایرانو بخاطر حقوق بشر تحریم میکنه کجاس که اسرائیل و عربستان مفت خورو تحریم کنه
  • Someone IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    مشکل همین جاست شمایی که میرید خارج تابعیت ایرانیتون را لغو کنید اگه جای پاتون محکمه میخایدش چیکار؟ اگه هم خواستید بیایید باهم عوض کنیم😅😂
  • من IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    آخه یک فیزیک خوانده که نه در ایران کار کرده نه اطلاعاتی دارد در چه خصوصی جاسوسی کرده است؟؟؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    تا وقتی شفافیت و اطلاع رسانی صحیح در قوه قضاییه وجود نداشته باشد این قوه قضاییه اصلاح نمی شود... از یک طرف می گویند قای نباید تحت فشار باشد... ولی از طرفی بعضی مسایل و افراد ماجراهاشون با روح و روان مردم بازی می کند... چه اشکالی دارد مثلا دقیقا بگویند این فرد چه کارهایی انجام میداده و به دلیل سوء برداشت ها نیست که محکوم نشده... مثل اون استادی که جاسوسی می کرد زیر پوشش محیط زیست.. کلیپ هم درست کردند و قشنگ اطلاع رسانی کردند و مردم هم قانع شدند ... من جای این فرد بودم پایم رسیده آمریکا دیگه برنمی گشتم به جاش گرین کارت برای خانواده ام می فرستادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس