کد خبر 561508
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر امروز (به وقت محلی) برای دومین بار با جان کری همتای آمریکایی خود در خصوص روند اجرای برجام به گفت‌وگو می‌پردازد.

دومین رایزنی ظریف و کری بعدازظهر امروز به وقت نیویورک
به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی در نیویورک به سر می‌برد، قرار است امروز ضمن شرکت در این مراسم برای دومین بار طی چند روز گذشته با جان کری همتای آمریکایی خود در خصوص روند اجرای برجام به گفت وگو بپردازد.

آنگونه که اعلام شده این دیدار قرار است ساعت 16 به وقت نیویورک (30 دقیقه بامداد به وقت تهران) در نیویورک برگزار شود.

ظریف بعد از ظهر سه‌شنبه 31 فروردین ماه به وقت محلی نیویورک (شب به وقت تهران) با همتای آمریکایی خود به گفت‌وگو نشست و پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت که ما درباره اجرای برجام صحبت کردیم و اینکه چگونه آمریکا می‌تواند تعهدات خود را به شکلی ایفا کند که جمهوری اسلامی در عمل از برجام بهره‌مند شود و موانع رفع شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین از دیدار مجدد در روز جمعه با کری خبر داد و تصریح کرد که قرار شد مقدار بیشتری کار کنیم و در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی مجددا ملاقات داشته باشیم.

ظریف همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در این جلسه درباره سوریه هم صحبت کردید؟ گفت که ما در مورد برجام صحبت کردیم؛ قرارمان هم همین بود.

وزیر خارجه آمریکا نیز که بعد از دیدار 2 ساعت و نیمه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش، در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که توافق کردیم که هر دو تلاش کنیم تا اطمینان یابیم که توافق هسته‌ای دقیقا همانطوری اجرا می‌شود که قرار بود اجرا شود و هر دو طرف توافق به نفعی که قرار بود از آن برسند، دست یابند.

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد دوشنبه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی (موافقتنامه پاریس) در مقر سازمان ملل متحد شرکت کند. سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان امور حقوقی و بین‌المللی و اروپا و آمریکا و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه همراهان ظریف در این سفر بودند. معاونان وزیر خارجه (پنجشنبه) برای شرکت در سومین نشست کمیسیون مشترک برجام به وین رفتند و سومین نشست این کمیسیون ساعتی قبل در وین آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    من موندم اینا که همش میگفتن برجام موفق شد و پولامونو گرفتیم و ... چرا دیگه رایزنی میکنن :)))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس