کد خبر 561224
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرف غربی به نعهداتش درقبال برجام عمل نکرده است، گفت: دولت واکنشی به بدعهدی‌های طرف مقابل نشان نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناقض‌گویی‌های مسئولان دولتی در بحث نتایج برجام گفت:  تناقض‌گویی‌های مسئولان اجرایی در ارتباط با نتایج برجام برای کشور به خاطر خوش‌بینی بسیار زیاد شخص رئیس جمهور و تیم مذاکره‌کننده به آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از آنجایی که نتیجه‌ای از برجام برای کشور حاصل نشده برخی از مسئولین واقعیت‌ها را عنوان می‌کنند چرا که باید در این باره جوابگو باشند و نمی‌توانند واقعیت‌ را کتمان کنند در نتیجه آن را اعلام می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شخص رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سعی دارند تا بگویند که موفقیتی در برجام بدست آورده‌اند که این مساله واقعیت ندارد.

کوثری خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور می‌گوید که سانتریفیوژها می‌چرخد بله می‌چرخد اما این چرخیدن ثمره‌ای ندارد و از چرخیدن 6 هزار و اندی سانتریفیوژ یک گرم اورانیوم هم غنی نمی‌شود و از سوی دیگر تعداد سانتریفیوژها از 19 هزار تا به 6 هزار سانتریفیوژ تقلیل یافته است.

وی در پایان گفت: در حالی که ما باید 8 تا 10 سال وضعیت فعلی را در بحث پذیرش محدودیت ‌ها تحمل کنیم، طرف مقابل به تعهدات خود چندان عمل نکرده است و ما شاهد هستیم تصمیم خاصی در این خصوص از سوی مسئولان اجرایی و تیم مذاکره‌کننده اتخاذ نمی‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس