نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برجام ۲ قصد دارد ایران را در داخل مرزهایش محصور کرده و برجام ۳ درصدد گرفتن توان موشکی کشورمان است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در ملجس شورای اسلامی امشب (سه‌شنبه) 31 فروردین در نشستی با عنوان «ماجراهای برجام 2، 3 و 4» در جمع نمازگزاران مسجد فائق تهران، گفت:‌ برجام 2 می‌خواهد ایران را در داخل مرزها محصور کرده و برجام 3 قصد دارد توان موشکی را از ما بگیرد، در نتیجه هدف برجام 2 محصور کردن و هدف برجام 3 محدودسازی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه پس از برجام 3 آمریکایی‌ها در تمام عرصه‌هایی که ما توانمندی داریم اظهارنظر خواهند کرد، بیان داشت: مرحله بعدی عادی‌سازی رابطه با آمریکا است.

زاکانی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب تصریح داشتند که برجام 2 ،3 و 4 مطرح نبوده و مسئولان باید مشکلات مردم را حل کنند، گفت: بنا نیست مشکلات مردم را از طریق مذاکره با آمریکا حل کنیم چراکه اساساً مشکل از این طریق حل نخواهد شد.

وی مشکل امروز کشور را عدم اعتماد بعضی مسئولان به یکدیگر و در عوض اعتماد به آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: این دست از مسئولان تصور می‌کنند قانون جنگل بر دنیا حکمفرما نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای بازداشت 4 جاسوس در ایران که در پوشش خبرنگار فعالیت می‌کردند و مابه‌‌ازای نقدی که در آزاد کردن ایران، آمریکا پرداخت کرد، گفت: ما در مقابل آزادسازی این 4 جاسوس یک میلیارد و 700 میلیون دلار دریافت کرده و چند بانک را از تحریم خارج کردیم به علاوه 14 نفر از زندانیان ایرانی را که در آمریکا زندانی بودند تحویل گرفتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارات امروز رئیس جمهور در جمع مردم سمنان را متفاوت با واقعیات خواند و در ادامه در توضیح مقدمه‌ای برای موضوع برجام گفت: آقای شمخانی در جلسات کمیسیون برجام به ما گفت که ما در شورای عالی امنیت ملی اطلاعی از مفاد مذاکرات نداریم و اساساً در این مذاکرات ما چیزی به نام «صورت مذاکرات» نداشتیم و صرفاً یک سری مداد نوشته در اختیارمان بود.

زاکانی گفت: در جلسه کمیسیون برجام آقای ابوترابی از آقای شمخانی پرسید آیا شما که عضو کمیته 5نفره هسته‌ای هستید اطلاعاتی درباره مفاد مذاکرات دارید که آقای شمخانی پاسخ داد من در کمیته هیچ اطلاعی ندارم.

وی با برشماری 6 نوع مانع‌تراشی بر سر راه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق در مسیر بررسی برجام اظهار داشت: در اوج تحریم‌ها ما یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت می‌فروختیم که یک سال بعد و در سال 92 به یک میلیون و 600 هزار بشکه رسید و بازار جهانی دیگر کشش کاهش دریافت نفت از ایران را نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در تلاش بودند که متمم‌هایی به مصوبه‌های خود اضافه کنند که کشورها بتوانند براساس آن از ایران نفت بخرند و پیش از مذاکرات ژنو پایه فروش نفت ما ثابت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست تصریح کرد: شنیدم که با ابراز ناراحتی برخی وزرا از برادر آقای رئیس جمهور وی دیگر در جلسات هیأت دولت حضور نمی‌یابد.

زاکانی درباره موضوع سوئیفت گفت: برخی انسدادها که برای بانک‌های ایجاد شده بود باز شده است اما مابه‌ازای آن بانک معتبری نیست که حاضر شود با ما کار کند و آقای سیف نیز همین نکته را در اظهارات اخیر خود بیان داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی اظهارنظرهای دولت‌مردان با عملکرد قانون یکسان نیست، عنوان داشت: سال قبل به رئیس سازمان مالیاتی گفتیم که آقای رئیس جمهور تأکید کرده‌اند ما به حساب‌های شخصی افراد سرک نمی‌کشیم اما او پاسخ داد این حرف‌ها مال رسانه‌ها است و ما حساب‌ها را بازدید می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیود 10گانه شورای امنیت ملی، شروط 8 گانه مجلس و مطالبات 9گانه رهبر معظم انقلاب درباره برجام گفت: اکنون وظیفه همه ما کمک به اجرای برجام است اما همه آنچه تعهد ایران است اجرا شده و دیگر چیزی برای اجرا نمانده است و حتی آقای آمانو هم اعلام کرد که ایران بیش از تعهدات خود عمل کرده است.

وی ادامه داد:‌ طرف مقابل زورش زیاد است و می‌گوید که تعهدات خود را انجام نمی‌دهد و حتی بیان می‌کند اگر در حوزه‌ای بابی را به سود ایران باز کردیم در حوزه دیگر جبران می‌کنیم. این در حالی است که برخی دولتمردان ما معتقدند می‌توان از طریق گفت‌وگو مسائل را حل کرد و حتی سایر حوزه‌ها را نیز با الگوی برجام درست کنند.

زاکانی با تأکید براینکه آمریکایی‌ها تعهدات خود را در برجام انجام نداده و نخواهند داد به خلف وعده آنها در عمل به مفاد الجزایر از جمله عدم دخالت در امور داخلی ایران اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور می‌گوید ما قبل از برجام زیر یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم در حالی که یک میلیون و 200 هزار بشکه فروش داشتیم؛ همچنین می‌گوید هم‌اکنون 2 میلیون بشکه نفت می‌فروشیم، این درست است اما با قیمت یک سوم.

وی با اشاره به اینکه یک کارشناس نفتی پیش‌بینی کرده بود که پس از برجام قیمت نفت سقوط خواهد کرد، اظهار داشت:‌درست است که ما امروز دو برابر پیش از برجام نفت می‌فروشم اما به اندازه یک میلیون و 100 هزار بشکه فروش آن زمان درآمد نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر چند روز پیش خود به سوریه و لبنان و دیدار 5 ساعته سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما در آنجا مشاهده کردیم که ایران دست بالا را دارد.

وی تصریح کرد: برجام 2 به معنای آزادی چند عنصر در حصر نیست بلکه ورود دستگاه سیاست خارجی به مسائل منطقه‌ای و حل مناقشات در چارچوب دلخواه آمریکایی‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها نیز به دنبال تجزیه سوریه و عراق، تضعیف ایران و باز کردن راهی به آسیای جنوب شرقی هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    من که سردر نمیاورم اما خداییش تحریمها عملا لغو نشد
  • مهگانه ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    قربان صدای تو ای مرد محکم و مقاوم . خدایا کمک کن برجام را هرچه زودتر دفنش بکنیم آخه این چه قراردادیه که یکطرفش ایرانه یکطرفش شش کشور آنوقت متن آن به تمام زبان های آن شش کشور هست به زبان پارسی نیست ؟! آنقدر خون تودلم ریخته بود که فردوسی بکمکم آمد : چو برجام بر سخن ناتوان یکسر است به کام بزرگ اهرمن کار او در سر است ندارد سخن جز به بیگانه شوم از او دور باید همی مرز و بوم
  • یوسف بهلولی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    با سلام شنیدم که در آخرالزمان حق گفته میشود ولی کسی به آن عمل نمیکند و مردم در امور سرگردان میشوند نمیدانم چقدر مستند است اما گویی ما منتظر فرمان رهبری مانده ایم در حالیکه ایشان از قبل راه را نشان دادند . ایدکم الله
  • مسعود ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    درود بر نماینده انقلابی .
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    برجام بدفرجام که با صنعت استراتژیک هسته ای معامله شد چیزی جز خسارت و تعهدات بی سابقه و سنگین برای مردم و کشور به ارمغان نیاورد وای به روزی که بخواهد وارد مسائل امنیتی دفاعی و استقلال کشور بشود به عبارت ساده آمریکا شیطان بزرگ بدنبال تسخیر جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از مستعمراتش هست
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    تصور می کردیم با توافق هسته ای همه چی تمام میشه و امریکا خیالش راحت میشه که ایران سلاح هسته ای ندارد . اما گویا تازه داره شروع میشه و امریکا فهمیدخ چطور میتواند از ایران امتیاز نقد بگیرد .
  • ناشناس ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    موشکها تضمین امنیت ملی ماست و قابل مذاکره نیست .
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    دیگه برو دنبال کار اصلیت ..اگه راست میگی برو سوریه
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    آقای دکتر زاکانی بخاطر افشاگری فساد برادر... و منتسبان به او داشتند از افراد محبوب جامعه و معروف به فساد ستیزی هستند.
  • مرتضیsk ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    تو اگه راست میگی یه نمونه کوچولو از ترک برداشتن دیوار تحریمآ با ذکر مثال نام ببر عمو زاکانی ببینه
  • محسن ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 0
    البته چند روز دیگه ایشون میشن «نمایندۀ سابق».

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس