کد خبر 560400
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام محکومیت شدید انفجار تروریستی کابل که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از شهروندان بی‌گناه افغانستان شد با خانواده‌های قربانیان این حادثه و ملت و دولت دوست و برادر افغانستان ابراز هم‌دردی کرد.

به گزارش مشرق، جابری انصاری هم‌چنین بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم به عنوان تهدید مشترک جامعه جهانی تاکید کرد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه انفجار انتحاری امروز در کابل 28 کشته و 327 زخمی برجای گذاشت.
 
در حمله امروز یک خودرو مملو از مواد منفجره در نزدیک یک شعبه اداره امنیت ملی که مسوول محافظت از رجال برجسته است، در محله پل محمود خان در مرکز کابل منفجر شد.
 
سخنگوی پلیس کابل گفت که انفجار در یک ایستگاه پرازدحام در کنار شعبه اداره امنیت ملی روی داده است. به گفته او، بیش‌تر قربانیان این انفجار غیرنظامیان هستند.
 
به گفته این سخنگو در این حمله دو مهاجم دست داشتند که یکی از آن‌ها در آغاز خودروی مملو از مواد منفجره خود را منفجر کرد و فرد دومی به درگیری با نیروهای امنیتی ادامه می‌داد، اما با کشته شدن او درگیری در محل رویداد پایان یافت.
 
وی به بی‌بی‌سی گفته که ۱۸۲ زخمی در بیمارستان‌ها هنوز تحت درمان هستند. باقی زخمی‌ها پس از درمان مرخص شدند و آن‌هایی که نیاز به مواظبت بیش‌تر داشتند، در بیمارستان‌ها ماندند.
 
در پی این حمله انتحاری آژیر هشدار سفارت آمریکا در پایتخت این کشور به صدا درآمد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دود سیاه غلیظی در اطراف سفارت آمریکا در کابل حدود ساعت 9:45 صبح به وقت محلی مشاهده شد.
 
این انفجار هیچ خسارتی به سفارت آمریکا در کابل وارد نکرد؛ انفجاری که چند روز پس از اعلام آغاز حملات بهاره طالبان رخ داده است.
 
طالبان که مسوولیت حمله امروز را به عهده گرفته هشدار داده بود در جریان حملات بهاره تحت عنوان "عملیات عمری" حملات گسترده‌ای را علیه مواضع "دشمن" صورت خواهند داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس