کد خبر 560360
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

رسانه های افغانستان اعلام کردند در حمله تروریستی امروز در کابل دستکم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، رسانه های افغانستان اعلام کردند بر اثر حادثه تروریستی امروز در شهر کابل دستکم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.  

«اسماعیل کاووسی» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت: ۳۲۷ زخمی به بیمارستان های شهر کابل منتقل شده اند. در همین حال شماری از فعالان مدنی و رسانه ای برای اهدای خون به زخمی های انفجار امروز به بیمارستان های «ابن سینا» و «وزیر اکبرخان» مراجعه کرده اند.
 
«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت امور کشور افغانستان پس از این انفجار در نشست خبری گفت: حوالی ساعت ۹ صبح امروز (سه شنبه) یک ماشین مملو از مواد منفجره در نزدیکی ساختمان ریاست محافظت از رجال سیاسی و دولتی واقع در پل «محمود خان» منفجر شده است.   
 
وی در ادامه افزود: پس از این انفجار دو مهاجم انتحاری دیگر وارد ساختمان شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. درگیری پس از یک و نیم ساعت با کشته شدن هر دو مهاجم پایان یافته و اکنون منطقه در کنترل نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارد.   
 
با این حال صدیقی شدت انفجار امروز را بسیار قوی توصیف کرد و گفت: شدت انفجار امروز بسیار قوی بوده و صدها کیلو گرم مواد منفجره در این عملیات استفاده شده است. به گفته صدیقی، کشته شدگان بیشتر غیرنظامی و شامل زنان و کودکان هستند.   
 
دفتر ریاست جمهوری افغانستان نسبت به این حمله واکنش نشان داده و گفت: حمله تروریستی امروز در نزدیکی پل محمود خان به وضوح شکست دشمن در نبرد رو در رو با نیروهای امنیتی افغانستان را نشان می دهد.
 
درهمین حال «عبدالله عبدالله» رییس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان در محل حادثه حضور یافت و در جمع خبرنگاران در مورد این حمله  تروریستی صحبت کرد.   
 
عبدالله گفت: این حمله جنایت ضد بشری است. من می دانم بیشتر کسانی که در این حمله شهید شده اند، مسئولیت محافظت از سران دولت را برعهده داشتند.
 
عبدالله در ادامه افزود: هدف عاملان چنین انفجار هایی تامین منافع کشور های خارجی، تحریک افراط گرایی و تخریب افغانستان است. نخبگان سیاسی ما باید منافع ملی را در اولویت قرار دهند و به عاملان حملات تروریستی علیه افغان جواب دهند.   
 
در همین حال گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. طالبان در پیامی اعلام کرد یکی از مراکز امنیتی را در کابل مورد هدف قرار داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس