در آستانه صعود 20 هزار نفری کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز، محل این یادمان توسط خادمان شهدا در حال آماده سازی است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در آستانه صعود 20 هزاری نفری کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز در سرپل ذهاب که در روز جمعه 10 اردیبهشت ماه سال جاری انجام خواهد شد، خادمان شهدا در استان کرمانشاه در حال آماده سازی یادمان شهدای بازی دراز هستند.

براساس این گزارش طی یک سال اخیر حرم شهدای گمنام با مصالح ساختمانی سنگ، گچ و سیمان ساخته شده که اکنون در مراحل پایانی نماسازی آن است. همچنین فضاسازی این یادمان با نصب تابلو نوشته‌ها و پرچم‌ها صورت خواهد گرفت و محلی برای برگزاری ویژه برنامه آغاز راهیان نور 95 ساخته خواهد شد.

لازم به ذکر است که هر ساله و در سالروز عملیات بازی دراز، جمع بسیاری از کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز که به تعبیر شهید بهشتی خانقاه عارفان واقعی است، صعود می‌کنند و باحضور در یادمان شهدای بازی دراز و قله 1150 قبور مطهر شهدای گمنام را زیارت و با شهدای این عملیات و شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس تجدید پیمان می‌کنند.

بازی دراز ارتفاعاتی صعب العبور و حساس با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد است که دامنه شمالی آن بر شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین و همچنین دشت ذهاب، پادگان ابوذر و منطقه ریخک و دامنه جنوبی آن بر محور مواصلاتی گیلانغرب-قصرشیرین تسلط کامل دارد. این ارتفاعات با هجوم رژیم بعث عراق به اشغال دشمنان درآمد و در تاریخ 2 اردیبهشت سال 60 با انجام عملیاتی توسط سپاه و ارتش و رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان اسلام آزاد شد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس