تصاویر مربوط به ملاقات هیئت همراه نخست وزیر ایتالیا با رهبر انقلاب؛ نشان می‌دهد انتخاب پوشش توسط مهمانان خارجی بستگی به داخل دارد نه خارج.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

*******

گفتم شما همین‌جا بنشینید و تکان نخورید!

صفحه Khameneie.ir در تلگرام متن زیر را منتشر کرد: در مسجدی که بنده نماز می‌خواندم، بین نماز مغرب و عشا هیچ وقت داخل مسجد جا نبود؛ همیشه بیرون مسجد هم جمعیت متراکم بود؛ هشتاد درصد جمعیت هم از قشر جوان بودند. در همان سالها پوستین‌های وارونه مد شده بود و جوانان خیلی اهل مد آن را می‌‌پوشیدند. یک روز دیدم جوانی که از این پوستینهای وارونه پوشیده، صف اول نماز در پشت سجادۀ من نشسته است؛ یک حاجی محترم بازاری هم که مرد خیلی فهمیده ای بود و من خیلی خوشم می‌‌آمد که او در صف اول می‌‌نشست، در کنار این جوان نشسته بود. دیدم رویش را به این جوان کرد و چیزی در گوشش گفت و این جوان یکباره مضطرب شد. برگشتم به آن حاجی محترم گفتم چه گفتی؟ به جای او جوان گفت چیزی نیست. فهمیدم که این آقا به او گفته که مناسب نیست شما با این لباس در صف اول بنشینید! گفتم نه آقا، اتفاقاً مناسب است شما همین‌جا بنشینید و تکان نخورید! گفتم حاجی! چرا می‌‌گویی این جوان عقب برود؟ بگذار بدانند که جوان با لباسی از جنس پوستین وارونه هم می‌‌تواند بیاید به ما اقتدا کند و نماز جماعت بخواند... با اخلاق، سراغ این جوانان و دلها و روحها و ورای قالبهاشان بروید؛ آن وقت تبلیغ انجام خواهد شد.

تکذیب هرگونه اظهار نظر قطعی سازمان محیط زیست درباره انتقال آب خزر

معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود نوشت: تمامی گزینه های مطروحه برای تامین آب مورد نیاز در کشور می توانند طرح و بررسی شوند. البته گزینه های همچون بهینه سازی مصرف و کاهش تلفات انتقال آب در شبکه های شهری و غیره در اولویت نخست قرار دارد. هیچ اظهار نظر نهایی در خصوص موافقت یا مخالفت با پروژه انتقال آب خزر به سمنان و فلات مرکزی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام نشده است، کمیته ماده 2 آئین نامه ارزیابی که مسئولیت بررسی اثرات زیست محیطی پروژه های بزرگ توسعه ای از جمله انتقال آب را بر عهده دارد تا کنون جلسات متعدی در ارتباط با این پروژه برگزار کرده است ولی همچنان روال بررسی مجوز ارزیابی پروژه ادامه دارد.

در کانال معصومه ابتکار همچنین به نقل از معاون سازمان حفاظت محیط زیست آمده است که: گزینه هایی همچون بهینه سازی مصرف و کاهش تلفات در حوزه فلات مرکزی و سمنان به عنوان پیش شرط مطرح شده اند ولی تا کنون هیچ نتیجه قطعی اخذ و اعلام نشده است.

این مقام مسئول افزود: تا تکمیل مطالعات ارزیابی و طی کلیه مراحل قانونی، سازمان حفاظت محیط زیست و اعضای کمیته ماده 2 مندرج در آئین نامه ارزیابی متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست هیچ اظهار نظر قطعی در این خصوص نخواهند داشت.

تفاوت نوع پوشش مهمانان خارجی در دیدارهای مختلف

حمید رسایی در کانال تلگرامی خود ضمن انتشار تصویر زیر نوشت: تصاویرمربوط به ملاقات هیات همراه نخست وزیر ایتالیا با رهبرانقلاب؛ تفاوت نوع پوشش مهمانان خارجی باپوششی که معمول مهمانان خارجی در برابر دیگر مسئولان دارند، قابل تامل است. یعنی مشکل از درون است.

ماجرای اتوبوس‌های  غیر سمنانی در مراسم استقبال/ چرا سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است؟ / در عربستان انقلابي مثل ايران در راه است!

پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی کشور

حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت: یکی از کاربران در فضای مجازی پیامی برایم ارسال کرده است که آن را در قالب پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح می کنم:

نهج البلاغه مجموعه ای جامع از خطبه ها،  نامه ها و کلمات قصار امیر بیان، علی علیه السلام است. با اینکه بعد از قرآن مجید، کتاب شریف و انسان ساز نهج البلاغه مجموعه ای از معارف اعتقادی، فرهنگی و سیاسی را به شکل جزیی تر در دل خود دارد، اما همه ما از مظلومیت و مهجوریت این کتاب در جامعه و متن زندگی مردم رنج می بریم. شاید با نامگذاری روزی به این عنوان و اختصاص یک ماه برای توجه بیشتر به این کتاب زندگی، بخشی از این غفلت جبران شود. بر همین اساس به شورای فرهنگ عمومی، پیشنهاد می کنم روز ۱۳ رجب در تقویم رسمی کشور به نام روز نهج البلاغه و ماه رجب نیز به نام ماه رجوع به نهج البلاغه نامگذاری شود. با این تصمیم طبعا در طول یک ماه، مساجد، مدارس، دانشگاه ها، رسانه ها، مراکز فرهنگی و مذهبی به این بهانه مثل توجه به قرآن که در طول ماه رمضان مورد توجه قرار می گیرد و بیش از ماه های دیگر مرور می شود، نهج البلاغه نیز بیشتر در متن زندگی مردم قرار می گیرد و می توان برنامه نهج البلاغه خوانی را تبدیل به فرهنگ کنیم.
ان شالله این تصمیم،  گامی موثر در رفع مظلومیت از کتاب شریف نهج البلاغه امیر المومنین خواهد بود.

آیا ظريف نمي دانسته آمريكا به رژيم تحريم ها معتاد است؟

مهدی محمدی در صفحه شخصی خود نوشت: آن زمان كه بحث ها درباره برجام در جريان بود دوست عزيزي -كه خود از پيشگامان حوزه دفاع و امنيت است- در مجلسي به مزاح گفت: "برجام توافق خوبي است به شرط آنكه امريكا تصميم گرفته باشد دشمني با ايران را بالكل كنار بگذارد!" امروز كه ديدم آقاي ظريف از امريكا خواهش كرده در روابط مالي و تجاري ايران با اروپا اخلال نكند، بي اختيار ياد آن جمله افتادم. اگر آقاي ظريف نمي دانسته امريكا به رژيم تحريم ها معتاد است و برجام اين اعتياد را در سطح راهبردي افزايش خواهد داد؛ كه در اين صورت اجازه نداشته بر اساس "آنچه نمي داند" توافقي به اين اهميت بكند. اگر هم مي دانسته، بيشتر نمي گويم، اما حداقل اين است كه با مردم خود صادق نبوده است.

چرا سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است؟

رضا سراج در صفحه شخصی خود در تلگرام نوشت: صرف نظر از نقش کلیدی سوریه در محور مقاومت، باز هم سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است. این حرف بدان معنا است که خطر تجزیه تمامیت ارضی سوریه، محیط امنیتی و امنیت ملی ایران را دچار مخاطره می سازد. تبیین چرایی این مهم، منظور این یادداشت است.

ارتباط سوریه و محیط امنیتی ایران:
سوریه نقطه آغاز و عزیمت فاز جدید گسترش ناتو به شرق است. ناتو پس از ناکامی در عبور از  دریای سیاه برای رسیدن به قفقاز و هارتلند (قلب) جهان، در طرح جدید خود چشم به عبور از کریدور ( راهرو ) کردی دارد. در این راستا ناتو باید از طریق تجزیه سوریه، کشوری با مرکزیت حلب در شمال این کشور ایجاد و سپس از آنجا وارد کریدور کردی در عراق و ترکیه شود. در این طرح، کریدور کردی تا دریای خزر می بایست از کشورهای سوریه، عراق، ترکیه و ایران جدا گردد. بر همین اساس سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران محسوب شده و تجزیه آن، سرآغاز انتقال مخاطرات امنیتی به سوی ایران است.

جنبه راهبردی عملیات حلب:
حلب به عنوان دومین شهر سوریه، از اهمیت تعیین کننده ای برخوردار است. سیطره محور غربی، عبری، عربی بر این شهر، نقطه عزیمت تجزیه و بالکانیزه کردن منطقه توسط ناتو خواهد بود و آزاد سازی کامل آن نیز پیش گیری از طرح تجزیه سوریه و منطقه است. آزاد سازی و تثبیت حلب از یک سو پایانی بر ارجحیت گزینه ی نظامی در حل بحران سوریه بوده و از سوی دیگر با ایجاد دست برتر برای دولت قانونی سوریه در معادلات آینده، حرکت در مسیر سیاسی صلح را پر شتاب می سازد.

نتیجه:
بنابراین عملیات مستشاری نظامی ایران در سوریه، صرف نظر از جنبه های اعتقادی(دفاع از حریم اهل بیت ع ) انقلابی (حمایت از محور مقاومت) و انسانی، درحقیقت پیش گیری و پیش دستی در مقابله با مخاطرات امنیتی ایران می باشد و در این راه باید هزینه های آن را نیز پرداخت و این مهم دقیقا همان کاری است که مدافعین غیور حرم در حال انجام دادن آن هستند.

استقبال از تولیت آستان قدس رضوی در عراق

صفحه شخصی سید ابراهیم رئیسی ضمن انتشار تصویر زیر در تلگرام نوشت: استقبال آیت ‌الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق از تولیت آستان قدس رضوی در فرودگاه نجف اشرف.

ماجرای اتوبوس‌های  غیر سمنانی در مراسم استقبال/ چرا سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است؟ / در عربستان انقلابي مثل ايران در راه است!

روایت مجتهد از خیانت مشترک آل‌سعود و السیسی به جهان اسلام

روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود نوشت: «مجتهد»، شاهزاده افشاگر معروف عربستانی در واکنش به ماجرای اهدای دو جزیره مصری به آل سعود نوشت: عربستان در اصل با در اختیار گرفتن حاکمیت این دو جزیره از مصر، پلی به سوی رژیم صهیونیستی زد.

شاید دور نباشد زمانی را که تیتر اول روزنامه‌های دنیا این باشد: «پادشاه سعودی در اولین سفر رسمی به تل آویو، انضمام قدس به اسرائیل را به مقامات این رژیم تبریک گفت.» چرا که عربستان گام به گام به رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر می‌شود. به این مهم روزنامه صهیونیستی نیز اشاره کرده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص چند روز پیش اعلام کرد، وزیر دفاع عربستان در اردن با مقامات اسرائیل دیدار و شرایط معاهده صلح جدیدی نظیر پیمان کمپ دیوید را بررسی کردند. پیمان کمپ دیوید، عادی سازی روابط مصر و رژیم صهیونیستی بود و اگر کمپ دیوید 2 نیز در مورد عربستان اتفاق بیفتد تیتر مذکور چندان عجیب نخواهد بود...
... به گزارش العالم، «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی اعلام کرد: «توافقی که بین سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره دو جزیره تیران و صنافیر صورت گرفت، به سبب رابطه با اسرائیل بود. پل عربستان به جزایر صنافیر و تیران در اصل همان برقراری پل ارتباطی با اسرائیل است.» در پی سفر اخیر «سلمان» به مصر و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان، قرار است عربستان از خاک خود به دو جزیره یاد شده و از آنجا به مصر پل احداث کند. نام این پل، «ملک سلمان» اعلام شده است. «مجتهد» تاکید کرده  فرصت برای اینکه عربستان رابطه با اسرائیل را به بهانه موفقیت پروژه پل اعلام کند، مهیا است...

در عربستان انقلابي مثل ايران در راه است!

عبدالله گنجی ضمن انتشار تصویر صفحه اول روزنامه جوان دو نقل از نيويورك تايمز و سي ان ان را منتشر کرد که به شرح زیر است:

ماجرای اتوبوس‌های  غیر سمنانی در مراسم استقبال/ چرا سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است؟ / در عربستان انقلابي مثل ايران در راه است!

نيويورك تايمز: به نفع خود آمريكا هم هست كه ايراني ها از توافق هسته اي نفع ببرند تا همچنان مردم ايران اجازه دهند تا اعتدال گرايان در قدرت باقي بمانند و حتي اين روند به آنها اجازه دهد تا قدرتمند تر هم بشوند.

سي ان ان هشدار داد: در عربستان انقلابي مثل ايران در راه است! شايد حمايت اوباما از عربستان به نوعي بازپخش ملاقات جيمي کارتر با شاه ايران در دهه 1970 و تعريف از ايران با عنوان پايگاه ثبات در منطقه باشد.

به یاد شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه

سید عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود نوشت: پیر غلام اهلبیت (ع)؛ شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه ، از یک چشم نابینا شده و صدمات وارده بر او آنقدر زیاد است که به گفته ی شاهدان عینی ، به سختی می توان او را شناسائی کرد .
عکس بالا مربوط به تجلیل از او در مراسم پیرغلامان اهلبیت (ع) است . ای کاش در آن روز دست و بازو و چشمان او را غرق در بوسه می ساختم .
او قربانی حرکت ضد بشری مثلث آمریکا ، اسرائیل و رژیم سعودی است .
فرزند او و سیصد نفر از شیعیان نیجریه در حمله وحشیانه به خاک و خون غلطیدند و ۳ گلوله هم به همسرش "زینت" اصابت کرد .
در آستانه ۱۳ رجب ، روز میلاد همای رحمت ، امیرالمومنان (ع) ، سلامتی و آزادی او را مسئلت کنیم .
در تصویر ، مرحوم علی آهی ذاکر و پیرغلام اهلبیت (ع) هم دیده می شود . روحش شاد!

ماجرای اتوبوس‌های  غیر سمنانی در مراسم استقبال/ چرا سوریه بخشی از محیط امنیتی ایران است؟ / در عربستان انقلابي مثل ايران در راه است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    مشرق به معنای واقعی کلمه یک خبرگزاری بی طرف و بدون موضع گیری و جناح بندی های سیاسی است...خخخخخخخخ....این گونه اتوبوس ها و مینی بوس ها رو در دوره های گذشته هم مشاهده کردیم...منتهی فک کنم اون زمان این گونه تیتر میزدین که حضور اینگونه اتوبوس ها نشانگر علاقه فراوان مردم سایر شهرها به حضور در سخنرانی ریاست جمهوری است
  • سید محسن ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    آفرین بر شما مطالب خوبی نوشتی .خصوصا در مورد حجاب و نهج البلاغه.تشکر می کنم.
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    الله اکبر پاینده رهبر الله اکبر جانه ناقابلم فدای رهبر الهی امین
  • فلاح ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    امیدوارم قدر و ارزش رهبر انقلاب را بدانند-آقایان مسئول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس