کد خبر 560095
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

از نهم رجب همزمان با سالروز میلاد جوادالائمه(ع) تا ۱۳ رجب سالروز میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) تحت عنوان «ایام میلاد نور» نامگذاری و برنامه‌هایی برای آن تدارک دیده شده است.

 به گزارش مشرق، بنیاد بین‌المللی غدیر در راستای تحقّق اهداف خود مجموعه برنامه‌هایی، از جمله برگزاری همایش‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مراسم جشن در نهادهای اجرایی و فرهنگی و برگزاری مراسم شب شعر را برای «ایام میلاد نور» در نظر گرفته است.

هدف از برگزاری جشن های ایام میلاد نور معرفی هر چه بیشتر شخصیت والا و بی‌نظیر و فضیلت‌های امیرالمؤمنین(ع)، تبیین و ترویج آموزه‌های علوی و آشنایی با شخصیت و فضایل امام جواد(ع) و معرفی حضرت علی(ع) و سیره عملی ایشان به همه اقشار مردم است.

برگزاری مراسم ویژه جشن میلاد در شب ۱۳ رجب در مساجد، تکایا و مکان‌های مذهبی و بقاع متبرکه همراه با بیان فضایل امیرالمومنین(ع) و قرائت زیارت امین‌الله، از دیگر برنامه‌های این ایام است.

همایش علمی «آموزه‌ها و سیره علوی، معیار زندگی اسلامی» نیز امروز (سه‌شنبه ۳۱ فروردین) در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر سخنران آغازین این همایش است. پروژه تحقیقاتی «بررسی اسناد نهج البلاغه» نیز در این همایش رونمایی خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • reza ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    میلاد امام علی علیه السلام بر عموم مسلمانان جهان خصوصا شیعیان ایران و برادران اهل سنت و همچنین بر یتیمان جهان مبارکباد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس