کد خبر 560050
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

رئیس جمهوری ایران اسلامی در نخستین سفر رسمی استانی کاروان تدبیر و امید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل وارد سمنان شد و مورد استقبال پرشور مردم زادگاه خود قرار گرفت.

به گزارش مشرق، دکتر حسن روحانی صبح سه شنبه و دقایقی پیش از طریق ایستگاه راه آهن سمنان وارد این شهر شد و مورد استقبال استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان قرار گرفت.

نخستین سفر استانی دولت یازدهم از آن رو اهمیت دارد که روحانی در این سفر نه تنها میهمان نیست بلکه از کابینه یازدهم در خانه خود میزبانی نیز می کند و این مهم، نکته قابل توجه در سفر کاروان تدبیر و امید محسوب می شود.

وزرا به شهرستان ها می روند

استاندار سمنان در خلال ورود دکتر روحانی به سمنان، گفت: دکتر روحانی در بدو ورود مسیر میدان امام خمینی(ره) تا میدان سعدی را در بین استقبال مردم طی خواهد کرد و سخنرانی خود را از ساعت ۱۰ در ورزشگاه تختی سمنان آغاز می کنند اما دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش به شهرستان مهدیشهر و حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات به شهرستان دامغان سفر خواهند کرد.

محمدرضا خباز همچنین از سفر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، نعمت زاده وزیر صنایع و چیت چیان وزیر نیرو به شاهرود خبر داد و افزود: حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز به شهرستان سرخه زادگاه روحانی سفر خواهند کرد.

وی افزود: در خلال سفر استانی هیئت دولت همچنین شاهد حضور حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه ریاست جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در شهرستان آرادان، دکتر سلطانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان گرمسار و رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در شهرستان میامی خواهیم بود.

۲۹طرح در این سفر مطرح شده است

استاندار سمنان همچنین گفت: ما برای این سفر ۵۷ طرح پیشنهادی داشتیم و چون فاصله این تعداد طرح با بقیه استان‌ها که در بیشینه ۱۱طرح و در کمینه تنها چهار طرح در سفرهای پیشین هیئت دولت مطالبه داشتند، زیاد بود لذا هیئت دولت تعدادی از طرح‌ها را ساماندهی کردند و درنهایت ۲۹ طرح را پذیرفتند.

خباز همچنین افزود: استان سمنان بالاترین تعداد طرح‌های پیشنهادی در بین طرح‌های سفرهای استانی ریاست جمهوری را داشته و طبیعتاً به دلیل اینکه گرفتاری‌های استان بالاست انتظارات ما بیشتر است.

وی در بین پروژه‌های مطرح‌شده سفر هیئت دولت به طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز اشاره کرد و گفت: برای پیگیری این پروژه تلاش‌های فراوانی شده است و برای این امر این موضوع به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و اساسی در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار سمنان همچنین گفت: در بيست و پنجمين سفر كاروان تدبير و اميد به سمنان، شش طرح صنعتي، معدنی با سرمايه گذاری بيش از ۹ هزار و ۷۰ ميليارد ريال به بهره برداری مي رسد.

سفر روحانی در بهترین زمان ممکن انجام شد

معاون هماهنگی و اجرایی سفرهای ریاست جمهور نیز در این خصوص گفت: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به سمنان متفاوت تر از دیگر سفرها رقم خواهد خورد چون دکتر روحانی فرزند استان است.

علی اصغر احمدی اضافه کرد: یکی از امتیازات خوب سفر هیئت دولت به استان سمنان این است که این سفر در نخستین روزهای سال جدید به وقوع می پیوندد و از این روی این سفر از یک اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی که سه وزیر کابینه یازدهم را در زادگاه خود شاهرود می بیند، در ادامه، بیان داشت: امیدواریم با سفر دولت به سمنان تصمیمات خوبی برای رشد و توسعه همه جانبه استان اتخاذ شود و همه شهرستان ها از خیرات و برکات آن بهره مند شوند.

حسن روحانی قرار است در شورای اداری سمنان، جلسه هیئت دولت، گلباران گلزار شهدا و سخنرانی در بین مردم سمنان حضور داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس