وزیر نیرو گفت: در سه سال گذشته از سوی دولت یازدهم ۱۲ هزار میلیارد تومان برای احداث ۳۸ واحد نیروگاهی کشور هزینه شد.

به گزارش مشرق، حمید چیت‌چیان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با تشریح عملکرد دولت در 3 سال اخیر در حوزه مربوط به وزارت نیرو اظهار داشت: در این مدت به یک هزار و 538 روستای کشور برق‌سانی شده و تا پایان سال نیز  10 هزار نفر از شهروندان روستا‌نشین از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

وزیر نیرو گفت: از آغاز به‌کار دولت یازدهم 38 واحد نیروگاه در کشور ساخته شده که 12 هزار میلیارد تومان برای احداث‌شان هزینه شده و ظرفیت 6 هزار مگاواتی را به شبکه برق کشور اضافه کرده‌اند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت برای احیا دریاچه ارومیه تصریح کرد: همکاری مردم به‌ویژه کشاورزان در روند احیا این دریاچه بسیار ضرورت دارد و در واقع مهمترین راهکار احیای دریاچه ارومیه صرفه‌جویی در بخش کشاورزی است.

چیت چیان گفت: دولت راهکارهای متعددی را برای احیا دریاچه ارومیه به اجرا در آورده و هم اینک کار تثبیت آب دریاچه با موفقیت به انجام رسیده است و با پایان کار سد سیلوه تا سه ماه آینده و سد کانی‌سیب در آینده‌ای نزدیک 670 میلیون مترمکعب، آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد علت اصلی خشکی دریاچه ارومیه افزایش چندین برابری مصرف آب در باغات کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است به‌طوری‌که در دو دهه اخیر باغات اطراف دریاچه ارومیه از 150 هزار هکتار به حدود 500 هزار هکتار افزایش یافته بنابراین مصرف بی رویه آب کشاورزی سبب کاهش شدید آب دریاچه ارومیه شده است.

چیت چیان گفت: امروز به دلیل وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه باید بهره‌وری استفاده از آب را بالاتر برده و روش‌های آبیاری را در کشاورزی منطقه تغییر دهیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس