کد خبر 559563
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

امتیازهای از دست رفته بارسلونا در چند بازی اخیر یادآور ر‌ئال‌ ماد‌رید با هدایت کارلوس کی‌روش است.

به گزارش مشرق، آس نوشت: بارسلونای صدرنشین دیشب سومین شکست پیاپی خود را در این فصل لالیگا به ثبت رساند و اتلتیکومادرید با پیروزی برابر گرانادا به امتیازهای آبی‌ اناری‌ها رسید. هیچ صدرنشینی در لالیگا فاصله 9 یا هشت امتیازی خود را از دست نداده است، اما بارسلونا با رکورد مشهور و به یاد ماندنی ر‌ئال‌ ماد‌رید برابری کرد. مادرید با هدایت کارلوس کی‌روش در فصل 04 – 2003 هشت امتیاز از دست داد و قهرمانی در لالیگا را به والنسیای رافائل بنیتس داد. مادریدی‌ها تا هفته‌ بیست و یکم در جایگاه نخست قرار داشتند. پس از آن در 10 بازی پایانی خود هفت شکست را به ثبت رساند و به جایگاه چهارم سقوط کرد. بارسلونا و دیپورتیوولاکرونیا از این لغزش بهره بردند و در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

12 فصل بعد تیم لوئیس انریکه که از سه مهاجم توانمند خود به نام‌های لیونل مسی، نیمار و لوئیس سوارس بهره می‌برد هشت امتیاز بالاتر از تیم دوم یعنی اتلتیکو قرار داشتند. آبی‌ اناری‌ها با پیروزی دو بر یک برابر لاس پالاماس با توجه به تساوی دو تیم مادریدی برابر حریفانشان جایگاه خود را در صدر مستحکم‌تر کردند.

بارسای انریکه در مسیر رئال‌ کی‌روش +عکس

اما شرایط در ماه آوریل تغییر کرد. آخرین فیفا دی که منجر به سفر سه مهاجم بارسلونا برای بازی‌های انتخابی جا‌م جها‌نی به آمریکای جنوبی شد برای این تیم گران تمام شد. دقایق حضور بازیکنان بارسلونا در میدان نسبت به دو تیم مادریدی بیشتر است. به جز آندرس اینیستا و براوو تمام بازیکنان اصلی آبی‌ اناری‌ها پیش از سه هزار دقیقه در این فصل بازی کردند. در ر‌ئال‌ ماد‌رید تنها کلیور ناواس، تونی کروس و کریستیانو از آن عبور کردند. یازده نفر اصلی بارسا 39 هزار و 122 دقیقه در میدان حضور داشتند، در مقابل بازیکنان مادرید 28 هزار و 758 بازی کرده‌اند. اختلاف دقایق به اندازه 10 بازی 90 دقیقه‌ای است.

افت شاگردان انریکه یادآور ر‌ئال‌ ماد‌رید کارلو آنچلوتی در ژانویه فصل پیش است. سفر مادرید به مراکش برای جا‌م جها‌نی باشگاه‌ها و یک بازی دوستانه در تعطیلات سال نو اولین شکست مادرید را پس از 22 بازی پیاپی بدون باخت رقم زد. شاگردان آنچلوتی در مستایا و برابر والنسیا مغلوب شدند. سپس مقابل اتلتیک، اتلتیکو بیلبائو و بارسلونا بازی را واگذار کردند و برابر ویارئال به تساوی رسیدند.

بارسای انریکه در مسیر رئال‌ کی‌روش +عکس

این نتایج باعث شد با قهرمانی در لالیگا خداحافظی کنند. امتیازهای از دست رفته بارسلونا در چهار بازی اخیر این فصل هنوز جایگاه این تیم را تغییر نداده است چون آبی‌ اناری‌ها در دیدارهای روبرو برابر اتلتیکو برتری دارند و در دو دیدار رفت و برگشت دو بر یک شاگردان دیگو سیمئونه را شکست دادند. در تفاضل گل نیز برتر هستند. ر‌ئال‌ ماد‌رید تیم سوم جدول نیز در دیدارهای روبرو شرایط مشابه با اتلتیکو دارد. نتایج این سه تیم در پنج هفته‌ باقی‌ مانده سرنوشت این فصل لالیگا را مشخص خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس