کد خبر 559549
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

نمایندگان مجلس امروز در بررسی طرح اصلاحیه ماده (۲۰) قانون رفع موانع تولید، تکلیف بدهی‌های حساب ذخیره ارزی را مشخص ‌کردند.

 به گزارش مشرق، مجلس شورای اسلامی امروز در جریان بررسی طرح اصلاحیه ماده (20) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تکلیف بدهی‌های حساب ذخیره ارزی را مشخص کردند. بر همین اساس این بدهی ها با نرخ روز گشایش و با شمولیت چهار بانک بازپرداخت خواهند شد.

 پیشتر مطرح شده بود که بازپرداخت این بدهی ها با نرخ روز مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.

ماده 20قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به شرح زیر اصلاح میگردد:

ماده 20: دولت موظف است نسبت به تعیین تکلیف فرآیند تسوبه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی به دولت اعم از مولرد تهاتر شده با بانک های ملت رفاه تجارت و صادرات و موارد تهاتر نشده برای کل بانک های کشور ظرف مدت شش ماه پس از تصویب اصلاحیه اقدام کند.

تبصره 1 : گیرندگان تسهیلات موضوع این ماده از تاریخ ابلاغ قانون تا شش ماه فرصت دارند تا بدهی خود را به نرخ روز گشایش با بانک عامل تادیه و یا تعیین تکلیف کنند.بدهکارانی که مطابق این تبصره اقدام به تعیین تکلیف بدهی خود نموده باشند مشمول تسهیلات این ماده هستند. تطابق شرایط این ماده با بدهکاران مزبور با تصویب کارگروهملی و بر حسب ضرورت استانی می باشد کلیه اقدامات و اجرایی توسط بانکهای عامل تا ایلاغ آیین نامه اجرایی اصلاحیه این ماده متوقف می شود.

تبصره 2 و 3 به قوت خود باقی است.
تبصره4 : مشمولین جز دال بند شش قانون بودجه سال 88 نیز مشمول استفاده از تسهیلات این ماده می گردند
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس