معاون بهداشت و درمان سپاه با اشاره به این که، یکی از صفحات زرین هشت سال دفاع مقدس عرصه بهداشت و درمان است گفت: رکوردهای درخشانی در این عرصه زمان جنگ تحمیلی حاصل شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دکتر احمد عبدالهی معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: یکی از صفات زرین و درخشان هشت سال دفاع مقدس، عرصه بهداشت و درمان بوده است که متاسفانه به شدت مورد غفلت قرار گرفته است.

معاون بهداشت و درمان سپاه با تاکید بر این که ما در  جنگ تحمیلی، رکورد دنیا را در عرصه خدمات رسانی به مجروحین جنگی شکستیم؛ اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در عرصه بهداشت و درمان دفاع مقدس انحصاری و بی بدیل بوده است، ولی متاسفانه با وجود شکستن رکوردهای دنیا، متاسفانه هیچگاه اقدام به ثبت آن نشد.

وی با بیان این که در بازگو کردن خاطرات جامعه پزشکی در زمان جنگ کوتاهی کرده ایم خاطر نشان کرد: تا کنون اقدام منسجم و ارزنده ای که در شأن جامعه خدوم پزشکی در زمان جنگ تحمیلی باشد نداشته ایم و هیچ گنجینه مدونی در این رابطه نداریم.

دکتر عبدالهی گفت: به طور کلی در زمینه بهداشت و درمان و ارائه خدمت به رزمندگان در دنیا دو استراتژی کلی وجود دارد که یکی از آنها نزدیک کردن مراکز درمانی به خطوط مقدم است و استراتژی بعدی، سرعت عمل در انتقال مجروحان جنگ به مراکز درمانی است که ما در جنگ تحمیلی، استراتژی ساختن مراکز درمانی نزدیک خطوط مقدم انتخاب کردیم و رکوردهای خارق العاده ای را خلق کردیم.

وی با اشاره به این که در ایام دفاع مقدس اقدام به راه اندازی دو بیمارستان صحرایی در نزدیکی خطوط جنگی کردیم؛ تصریح کرد: یکی از رکوردهای عجیبی که در ایام جنگ تحمیلی در عرصه بهداشت و درمان به جای گذاشته شد، رسیدگی به حدود 10هزار مجروح رزمنده عملیات کربلای 5 بود که در این عملیات و سایر عملیات دیگر، بی نظیرترین عملهای جراحی توسط پزشکان ایرانی انجام شد که متاسفانه هیچ خبر و نشانی از آنها نیست.

معاون بهداشت و درمان سپاه با تاکید بر حضور پزشکان و پرستان و تیمهای بهداری متخصص و متعهد بسیاری در جنگ تحمیلی و در جبهه های فعلی سوریه گفت: حقیقتا تدوین تاریخ شفاهی خدمات ارائه شده در عرصه بهداشت و درمان هشت سال دفاع مقدس مورد غفلت قرار گرفته شد و هیچ فیلم یا مستند خوبی در این زمینه تولید نشده است.

به گفته احمد عبدالهی مباحث بهداشت و درمان جنگ تحمیلی می تواند سوژه بسیار مناسبی باشد تا فیلمسازان متعهد و هنرمند وارد این عرصه شوند و خدمات پرافتخار جامعه پزشکی در زمان جنگ را در قالبهای هنری مثل فیلم و سریال به تصویر بکشند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس