مدير مسئول دنياي قلم، روند اجراي طرح هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش اشتراك نشريات و خريد مجلات برگشتي را خوب و هماهنگ ارزيابي و خواستار تداوم اجراي اين دو طرح طي سال هاي آتي شد.

به گزارش مشرق، عذرا فراهاني روز شنبه طرح خريد مجلات برگشتي را ابتكار خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد كه اجراي آن از اواخر سال گذشته آغاز شده و در نتيجۀ اجراي اين طرح، مازاد مجلات منتشر شده به دست افرادي كه از شرايط و فرصت لازم براي مطالعه برخوردار هستند رسيده و مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه جامعه هدف در اين طرح مراكز عمومي هستند كه شايد از شرايط و بضاعت كافي براي خريد محصولات فرهنگي و رسانه اي برخوردار نباشند اظهار كرد: طرح خريد مجلات برگشتي از لحاظ اقتصادي براي ما به عنوان يك نشريه دار مستقل، منفعت مالي آنچناني ندارد اما وقتي قرار است مازاد مجله به قيمت پاييني فروخته شده و به خمير كاغذ تبديل شود بهتر است كه از طريق مشاركت در اين طرح با قيمت بالاتري به دست كساني بيافتد كه از آن استفاده مي كنند.

به عقيده اين فعال مطبوعاتي، در شرايط كنوني كه اقبال عمومي نسبت به مطبوعات بسيار كم است و از طرف ديگر آگهژي هاي تبليغاتي كمتري به نشريات كشور بويژه در بخش ماهنامه ها مي رسد لازم است وزارت ارشاد با تدوين و اجراي چنين طرح هايي نشريات را مورد حمايت حداكثري خود قرار دهد.

فراهاني در ادامه گفت: روند اجراي طرح هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بخصوص در بخش اشتراك نشريات و خريد مجلات برگشتي بسيار خوب و از هماهنگي هاي لازم برخوردار بوده است.

اين فعال رسانه اي در عين حال ابراز اميدواري كرد كه هزينه اين طرح ها از منابع مستقل تامين شود و دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت مطبوعاتي را در تقويت اين طرح ها، ياري كند چرا كه مديران مطبوعات به ويژه در بخش خصوصي روي يارانه و تامين بخشي از هزينه هاي خود از اين طريق حساب مي كنند و در صورتيكه پرداخت يارانه ها با مشكل مواجه شود توان و انگيزۀ خود را براي ادامه فعاليت از دست خواهند داد.

طرح خريد مجلات برگشتي، از دي ماه 94 در معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد كليد خورد و تا كنون بالغ بر 250 هزار نسخه از نشريات عضو با اعتباري بالغ بر 240 ميليون تومان خريداري و به صورت رايگان در اختيار مراكز عمومي - فرهنگي قرار گرفته است. تا پايان اسفند ماه 105 نشريه در اين طرح ثبت نام كرده اند.

كتابخانه ها، كانون هاي فرهنگي هنري مساجد، پايانه هاي مسافربري ريلي جاده اي، خوابگاههاي دانشجويي، زندان ها و ندامتگاه ها و كانون هاي اصلاح و تربيت، سالن انتظار بيمارستان ها و مراكز درماني، كمپ هاي ترك اعتياد، بهزيستي، خيريه ها و... از جمله مراكزي هستند كه در اولويت دريافت اين بسته هاي فرهنگي رايگان هستند.

شرايط و ضوابط حضور در اين طرح (اشتراك نشريات و خريد مجلات برگشتي ) هم اكنون در سايت معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قابل مشاهده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس