کد خبر 558956
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

نخستین گزارش ۳ ماهه نحوه اجرای برجام ۲۶ فروردین ماه به امضای ظریف و خطاب به بروجردی در اختیار کمیسیون امنیت ملی قرار گرفته و رونوشت آن نیز برای لاریجانی ارسال شده است.

 به گزارش مشرق، یک منبع مطلع درباره نخستین گزارش نظارتی برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که به گفته حسن قشقاوی روز 26 فروردین ماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارسال شده، گفت: این گزارش با امضای محمدجواد ظریف و خطاب به علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در تاریخ 26 فروردین ماه برای این کمیسیون و یک رونوشت هم برای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

وی عنوان کرد که در این گزارش که حدود 20 صفحه است راجع به نحوه اجرای برجام و موضوع تحریم‌ها به تفصیل پرداخته شده است.

یک منبع پارلمانی نیز گفت که این گزارش در 26 فروردین ماه توسط کمیسیون دریافت شده است و در حال حاضر در کمیسیون است.

لازم به ذکر است حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری خانه ملت درباره ارائه این گزارش ضمن تاکید بر اینکه وزارت خارجه تاکنون قصوری در مورد زمان‌بندی مد نظر مجلس شورای اسلامی نداشته است، تصریح کرد: براساس قانون برجام، وزارت خارجه موظف است هر 3 ماه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش ارائه دهد و در 6 ماه نیز کمیسیون گزارش خود را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی  ارائه کند.

وی افزود: براساس برنامه از پیش تعیین شده 26 فروردین وزیر امور خارجه گزارش نظارتی سه ماهه نخست اجرای برجام را به مجلس ارسال کرده است.

قشقاوی با بیان اینکه طبق زمان‌بندی و دعوت‌های صورت گرفته، وزارت خارجه آماده پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی است تا قانون برجام به دقیق‌ترین شکل ممکن اجرا شود، تاکید کرد: به لحاظ آماری حضور وزارت امور خارجه در کمیسیون‌های مجلس، صحن علنی و غیرعلنی حضور کاملی بوده است.

ارائه این گزارش در تاریخ مذکور (26 فروردین) در حالی صورت گرفته که چند تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی امروز عنوان کرده‌اند که این گزارش را هنوز دریافت نکرده‌اند.

برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در تاریخ 26 دی‌ماه 1394 وارد مرحله اجرایی شد. پیش از این مقرر شده بود که پس از اجرای برجام، دولت موظف است هر سه ماه یکبار گزارش روند اجرای آن را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس