کد خبر 558906
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

دربی را می‌توان از منظری دیگر هم بررسی کرد آنجایی که بحث فراتر از بازیکنان و مربیان است.

به گزارش مشرق، استقلال دربی هشتادودوم شهر تهران را باخت، اتفاقی که وقوع آن دور از ذهن به نظر نمی‌رسید، چرا که در مقابل روند صعودی پرسپولیس، استقلال روندی نزولی را طی می‌کرد. در این بین پرویز مظلومی و کادر فنی‌اش حتماً‌ مقصر اصلی این شکست هستند، چرا که در فوتبال ایران تیمی که می‌بازد و ناکام می‌ماند متهمی برای افولش به غیر از سرمربی پیدا نمی‌شود.

با این حال آیا مظلومی تنها مقصر باخت استقلال در دربی بود؟ چرا، چون ترکیب را اشتباه انتخاب کرده بود؟ چون تیمش  از نظر روحی و روانی آماده نبود؟ چون ... . نقش بازیکنان در این ناکامی چقدر است؟ مسئولان و اعضای هیئت مدیره باشگاه چطور؟

بهتر است مقایسه‌ای داشته باشیم. پرسپولیس از رده شانزدهم به رده اول جدول رسید و استقلال عکس این حالت را تجربه و از صدر به رده سوم سقوط کرد. مدیران باشگاه پرسپولیس بیشتر کنار تیمشان بودند، بیشتر به تیمشان رسیدند و بیشتر در جریان ریز امور قرار گرفتند. علی اکبر طاهری در هفته گذشته هر زمان که توانست بالای سر تیمش بود. روز چهارشنبه در محل تمرین حاضر شد. شب بازی به اردو رفت و روز جمعه نیز کنار تیم حضور داشت. او با پرداخت پاداش برتری مقابل ملوان، وعده پاداش در صورت پیروزی در دربی را داد و روحیه تیم را تقویت کرد. طاهری شق‌القمر نکرد و آنچه وظیفه‌اش بود را انجام داد، اما در آن سو استقلالی‌ها چه کردند؟

بهرام افشارزاده به دلیل مشغله کاری زیاد در وزارت ورزش و جوانان طبیعتا زمان کمتری را به استقلال اختصاص داده است. او مدیری کار کشته‌ در ورزش ایران است اما استقلال و پرسپولیس و دربی شرایط خاص و متفاوتی دارند. افشارزاده تنها روز قبل از دربی در تمرین آبی‌پوشان حضور یافت و شاید بهتر بود که بیشتر برای این کار وقت می‌گذاشت تا این روزها هواداران استقلال علیه او موضع نگیرند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس