کد خبر 558884
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

منابع عراقی از فرار دسته‌جمعی تروریست‌های داعشی از جزیره البغدادی و آزادسازی دو روستای دیگر در الانبار از اشغال تروریست‌های تکفیری خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، نیروهای امنیتی عراق روستاهای الخوصه والمشتل در جنوب شهرستان آزاد شده هیت را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم با پشتیبانی تانک‌های آبرامز و یگان مهندسی ضمن پاکسازی روستاهای الخوصه و المشتبل، سه خودرو و یک تانکر بمب‌گذاری شده را منهدم و 58 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را خنثی کردند.

همچنین در حملات هوایی به مخفیگاه‌های باندهای تروریستی داعش در شمال الرمادی، بیش از 20 نفر کشته شدند.

نیروهای امنیتی عراق یک پهپاد باند تروریستی داعش را در الانبار سرنگون کردند، سرلشکر ستاد اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار گفت این دومین پهپاد داعشی‌هاست که طی 24 گذشته در الانبار سرنگون می‌شود، داعش درصدد شناسایی مواضع نیروهای امنیتی مستقر در ناحیه عامریه فلوجه است.

در حمله جنگنده‌های سوخو به مقر فرماندهی و کنترل داعشی‌ها در روستای البشیر در جنوب غربی استان کرکوک هم، این مقرها منهدم شد.

از استان صلاح‌الدین هم خبر می‌رسد که نیروهای سرایاالجهاد از نیروهای داوطلب مردمی، مرکز عملیات داعشی‌ها در ناحیه الصینیه در جنوب بیجی را به کنترل خود درآوردند.

الفرات هم از هلاکت 30 تروریست داعشی از جمله دو سرکرده آنها در حمله هوایی به مواضعشان در جنوب موصل خبر داد.

فرار دسته‌جمعی داعشی‌ها

این در حالی است که یک منبع امنیتی از فرار دسته‌جمعی تروریست‌های داعشی از جزیره البغدادی به سمت شهرستان مرزی القائم خبر داده است.

یک منبع در فرماندهی لشکر هفتم ارتش عراق در استان الانبار گفت داعشی‌ها به طور دسته‌جمعی از جزیره البغدادی در غرب الرمادی به سمت شهرستان القائم گریختند.

این منبع افزود فرار تروریست‌های داعشی از صبح روز گذشته از جزیره البغدادی و منطقه نویعم در شمال ناحیه البغدادی آغاز شد.

وی گفت علت فرار تروریست‌های داعشی، آزادسازی شهرستان هیت و قطع شدن راه‌های کمک‌رسانی به داعش از این شهری است که از اشغال آنها آزاد شده است.

سرلشکر نجم الجبوری فرمانده  عملیات آزادسازی نینوا نیز اظهار داشت توپخانه نیروهای این یگان مخفیگاه‌ها و دژهای داعش را در روستای الصالحیه و النصر گلوله‌باران کرد که به کشته شدن 16 داعشی و زخمی شدن هفت نفر دیگر و نیز انهدام 6 دستگاه خودروی آنها منجر شد.

وزارت دفاع عراق هم در بیانیه‌ای با تشریح عملیات نیروهای نظامی در جبهه‌های مختلف علیه تروریست‌های داعشی از کشف یک انبار بمب در منطقه تلال ابوحبه در شهرستان المحمودیه، هلاکت دو تک تیرانداز در چارچوب عملیات الانبار و دستگیری یک تروریست خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس