کد خبر 550615
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴

همزمان با فرار داعش از تدمر و ورود نیروهای ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن به این شهر، یکی از خبرنگاران تصاویر جدیدی از موزه آثار تاریخی و باستانی تدمر منتشر کرده که حکایت از سرقت بخشی و نابودی بخش دیگری از آثار نگاهداری شده در آن دارد.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با فرار داعش از تدمر و ورود نیروهای ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن به این شهر، یکی از خبرنگاران تصاویر جدیدی از موزه آثار تاریخی و باستانی تدمر منتشر کرده که حکایت از سرقت بخشی و نابودی بخش دیگری از آثار نگاهداری شده در آن دارد.

نابودی موزه تدمر توسط داعش+عکس

بنابر این گزارش، نیروهای داعش پس از اشغال تدمر در سال گذشته اقدام به سرقت بخش اعظم آثار باستانی موجود در محوطه کاخ و همچنین موزه این شهر کرده اند که گمان می رود آثار سرقتی برای فروش به بازار سیاه ترکیه منتقل شده باشد. در این تصاویر آثار تخریب بخش اعظم اشیاء تاریخی نیز به چشم می خورد. تخریب آثار باستانی ازسوی داعش بر مبنای آموزه های فرقه ضاله وهابیت صورت گرفته که در جهان تنها در مناطق تحت سیطره القاعده، داعش و کشور عربستان سعودی رخ می دهد. وهابیون آثار باستانی را نشانگر بت و نگهداری از آنها را "پرستش بت" قلمداد کرده و بمحض اشغال هر منطقه اقدام به تخریب کامل هویت تاریخی آن می کنند.

نابودی موزه تدمر توسط داعش+عکس

نابودی موزه تدمر توسط داعش+عکس

نابودی موزه تدمر توسط داعش+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    همه عتیقه ها رفت اسراییل
  • اهوازی ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    بسیاری از این آثار مربوط به دوره اشکانی هستند
  • محسن از اصفهان ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    ایران و روسیه باید طرحی را در سازمان ملل مطرح کنند که همه ی کشورها مجبور باشند با خریداران فروشندگان این اشیا به عنوان حامی مالی داعش برخورد نموده و حتی به عنوان اعضای آن برخورد کنند.
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    به درک...
  • علی ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    0 0
    مردم بیخیال و ساده لوح اخرو عاقبت اینطوری پیدا میکنن کشورشون نابود میشه ناموسشون مورد تعرض قرار میگیره مردمشون اواره میشن اثارشون به تاراج میره و . . . نمیخوام از دولت سوریه حمایت بکنم ولی کسایی که اسم خودشون رو گذاشتن مخالف دولت اسد و تو عربستان و ترکیه تلاش میکنن که چطور میتونن باقیمونده ی دارایی های ملت سوریه رو به اتیش بکشن خاعن هستند نه مخالف هیچ وقت فکر. نکردن که چرا با گلوله و مهمات اهدایی دیگران باید کشورشون رو نابود کنن قول میدم که اگه همون اول اسد سرنگون میشد جنگ داخلی سوریه از اینم بدتر میبود اتحاده که یک ملت رو با قومیت های متفاوت زیر یک پرچم واحدتبدیل به یک کشور میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس