گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

بزک‌کنندگان آمریکا سخنان مهم سیف را سانسور کردند/ اعتماد: خواب آشفته یک دوره‌ای شدن دولت ممکن است تعبیر شود/ نظارت وزارت اطلاعات بر سفر خارجی شورای شهری‌ها/ کمالوندی:براي فروش آب سنگين اراك مذاكره مي‌كنيم/ بنزين در سال ۹۵ دو نرخي‌مي‌شود/ 3 سال با وعده گذشت اما مسکن اجتماعی کلید نخورد؟!کیهان

بزک‌کنندگان آمریکا سخنان مهم سیف را سانسور کردند

خبرگزاری‌ها و سایت‌های شبه اصلاح‌طلب با سانسور سخنان مهم رئیس بانک مرکزی درباره بی‌اثر ماندن برجام کار خود را راحت کردند.

سخنان مهم ولی‌الله سیف درباره اینکه اجرای برجام تقریباً هیچ اثری برای ایران نداشته در جریان مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ و نیز سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا عنوان شد اما رسانه‌های شبه اصلاح‌طلب یا متظاهر به حمایت از دولت در اقدامی قابل تأمل به سانسور این اظهارات پرداختند.

این سانسور در حالی است که همین طیف در مقاطع مختلف اقدام به بزک بدعهدی‌ها و شیطنت‌های آمریکا پرداخته‌اند.

سیف در مصاحبه با بلومبرگ می‌گوید: «برجام تاکنون تقریباً هیچ دستاورد اقتصادی برای تهران دربر نداشته است.»

به نوشته پایگاه اینترنتی بلومبرگ، آقای سیف گفته ایران سه ماه بعد از اجرایی شدن برجام، توان دستیابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط شده‌اش در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.

سیف، گفت «تقریباً هیچ چیز» از این توافق که در روز 16 ژانویه اجرایی شد عاید ایران نشده است.

وی همچنین در شورای روابط خارجی آمریکا تصریح کرد: توقع ما بعد از اجرایی شدن برجام این بود که ایران به اقتصاد جهانی وصل شود. متأسفانه فضای کنونی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. ما از شرکای خود در مذاکرات و توافق می‌خواهیم که به تعهدات خود عمل کنند به طوری که ما نتایج ملموس برای ارائه به مردم خود در اختیار داشته باشیم. وی گفت: ایران هنوز به اقتصاد جهانی وصل نشده است.

سیف همچنین گفته است شرط زنده ماندن توافق برجام این است که غرب به تعهدات خود عمل کند وگرنه توافق فرو خواهد پاشید.

در همین حال وبسایت مشرق ضمن گزارشی این پرسش را مطرح کردکه پاسخ دولت به اعترافات تلخ رئیس بانک مرکزی چه خواهد بود؛ تکذیب یا توجیه؟! در روزهای پایانی سال گذشته بود که علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و یکی از اعضای بلندپایه تیم هسته‌ای دولت دهم در اظهاراتی بیان داشت که «طرف غربی در عمل به تعهدات خود تأخیر دارد.»

همین موضوع با واکنش منفی دولت و شخص رئیس جمهور مواجه شد. روحانی درباره اظهارات صالحی در خصوص تأخیر در اجرای برجام به جایگاه وی در دولت اشاره کرد و گفت: «ایشان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نیست، وزیر خارجه هم الآن نیست، ایشان مسئول سازمان انرژی اتمی است.»

مشرق با اشاره به برخی تأیید و تکذیب‌ها درباره برقراری یاعدم برقراری سوئیفت ادامه می‌دهد: اکنون موضوع عدم اجرایی شدن برجام توسط رئیس بانک مرکزی مورد انتقاد قرار گرفته است.

سخنان سیف بیشتر یادآور سخنان صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی است که روحانی در واکنش به وی بیان داشت که او وزیر یا رئیس بانک مرکزی ایران نیست که چنین سخنانی ابراز می‌دارد.

اینک اما به نظر می‌رسد آش آن‌قدر شور شده که رئیس بانک مرکزی نیز خود نسبت به عدم اقدام عملی طرف مقابل نسبت به تعهداتش اعتراض می‌کند و دستاوردهای اقتصادی برجام را تقریباً هیچ می‌خواند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که دولت در اقدامی عملی و واقعی بایستی به جای پاسخگویی به منتقدین و افکار عمومی نسبت به عدم اجرای برجام توسط طرف غربی اقدام عملی کند و از ابزار دیپلماسی خود در این راه بهره ببرد؛ ابزاری که دولت یازدهم آن را کلید حل مشکلات کشور خوانده و خود را دولت دیپلماتیک لقب داده است.

وقتی عضو حزب منحله ساز ناکوک آمریکا را کوک می‌کند

یک روزنامه زنجیره‌ای ضمن تحریف خبر کارشکنی آمریکا علیه مبادلات دلاری ایران، خواستار اجرای برجام 2 در منطقه شد.

رئیس بانک مرکزی در مصاحبه با بلومبرگ در سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا به کارشکنی آمریکا در دسترسی به چرخه دلار در جهان اعتراض کرده و گفته بود تقریباً هیچ چیزی از اجرای برجام عاید ایران نشده و بدون دسترسی ایران به اقتصاد جهانی برجام فرو خواهد پاشید.

اما روزنامه اعتماد با تحریف این واقعیت تیتر زد «تحریم دلار در یک قدمی حذف- دیدار تاریخی سیف و وزیر خزانه‌داری آمریکا»!

این روزنامه همچنین مقاله‌ای را از الهه کولایی عضو حزب منحله مشارکت منتشر کرد که ضمن آن ادعا شده «ایران به دنبال تکرار برجام در منطقه باشد». کولایی اما توضیح نمی‌دهد که با توجه به امتیازهای نقد واگذار شده در برجام و وعده‌های نسیه‌ای که به تصریح رئیس بانک مرکزی عملی نشده، دعوت به تکرار برجام آیا چیزی جز صاف کردن جاده ناهموار آمریکایی‌ها در منطقه است»؟!

برخی همکاران فراری روزنامه اجاره‌ای اعتماد هم اکنون با رسانه‌های ضدانقلاب از جمله بی‌بی‌سی همکاری می‌کنند، اعتماد تا مدت‌ها تحلیل‌های شبکه دولتی انگلیس را به اسم خود منتشر می‌کرد که پس از اعتراض ناظران رسانه‌ای مجبور به توقف این روند شد.

3 سال با وعده گذشت اما مسکن اجتماعی کلید نخورد؟!

یک مدیر ارشد وزارت راه به روال 3 سال گذشته می‌گوید: مسکن اجتماعی به زودی کلید می‌خورد.
مسئولان وزارت راه و شهر‌سازی از سال 92 هر چند ماه یکبار وعده آغاز اجرای مسکن اجتماعی را می‌دهند و همزمان به پروژه مسکن مهر که موجب صاحب‌خانه شدن 2/5 میلیون خانواده‌ در دولت قبل شد ناسزا می‌گویند. اما با این همه خبری از اجرای مسکن اجتماعی نیست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن اجتماعی در همین دوره از دولت شروع می‌شود و اقداماتی در بحث تأمین زمین و تأمین مالی پروژه برداشته شده است، گفت: دخالت مستقیم دولت به بخش مسکن اشتباه است و در بلندمدت به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی چگنی اظهار داشت: وظیفه دولت در بخش مسکن وظیفه حاکمیتی است، اما دولت سازنده مسکن نیست و دولتی هم که متولی ساخت و ساز در هر حوزه‌ای شود، سیاست اشتباهی را در پیش گرفته است. وی با تأکید بر اینکه دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد، ادامه داد: دولت باید فضای مناسب اقتصادی و کسب و کار را فراهم آورد تا بخش خصوصی و بنگاه‌ها از این فضا برای تولید و عرضه استفاده کنند.

وی البته توضیح نداده که دولت پس از 3 سال چه کاری برای بهبود فضای کسب و کار کرده چرا که رکود اقتصادی امروز به مراتب شدیدتر از سال گذشته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر اظهار داشت: دولت گذشته تا حدی ورود مستقیم به بازار مسکن داشت و معمولاً این دست از اقدامات در بلندمدت به حوزه‌های اقتصاد و سیاست‌گذاری‌ها آسیب وارد می‌کند.

وی درباره سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: دولت سیاستگذاری‌های مختلفی در حوزه مسکن درحال اقدام دارد که سیاست‌های حمایت از تولید، عرضه و تقاضا و به ویژه توانمندسازی شامل این سیاست‌ها می‌شود. البته درحال حاضر مشکل جدی در بخش عرضه مسکن نداریم. چگنی افزود: حوزه‌ای که دولت باید در آن دخالت داشته باشد تأمین مسکن کم‌درآمدهاست، اما باز هم نوع دخالت‌ها متفاوت است. نباید تمام بار تأمین مسکن این قشر روی دولت گذاشته شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به ورود دولت به طرح مسکن اجتماعی گفت: اقداماتی هم برای پروژه مسکن اجتماعی انجام شده و تفاهمنامه‌هایی هم با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منعقد کرده‌ایم. گام‌هایی هم در حوزه تأمین زمین و واحدهای نیمه‌کاره و تأمین مالی برداشته شده است.

اعتماد: خواب آشفته یک دوره‌ای شدن دولت ممکن است تعبیر شود

در حالی که برخی دولتمردان سال 95 را سال گشایش و رونق اقتصادی می‌خواندند، روزنامه اعتماد نوشت امسال سال سخت روحانی خواهد بود که تا یک سال دیگر باید نامزد انتخابات شود.

سال سخت نامیدن سال 95 در حالی است که مقامات دولتی از جمله جهانگیری و روحانی اواخر پارسال گفتند سال 94 سال سختی بود اما سال جدید سال رونق و گشایش و چرخش اقتصادی و تحقق رشد 5 درصدی و جذب سرمایه‌گذاری و... خواهد بود. اکنون روزنامه اعتماد می‌نویسد: دولت از هر زاویه‌ای که بنگریم سال سختی در پیش دارد.

کشور در فضای پسابرجام به سرمی‌برد. رقبا، منتقدین و مخالفین به بالابردن سطح انتظار مردم می‌پردازند. از سویی جامعه نیز در انتظار هویدا شدن آثار اقتصادی ملموس از رفع تحریم‌هاست.

این روزنامه می‌افزاید: سال سخت دولت در حالی آغاز شده که روحانی باید کمی بیش از 13 ماه دیگر در برابر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حاضر شود و تلاش کند خواب آشفته یک دوره‌ای شدن دولتش تعبیر نشود.

اعتماد از قول یدالله طاهرنژاد عضو مرکزیت کارگزاران نوشت: دولت روحانی با چالش‌های زیادی به خصوص در حوزه اقتصادی در سال 95 روبه‌رو خواهد بود. انتظار می‌رفت و می‌رود که شرایط اقتصادی کشور در فضای پسابرجام به سرعت رو به بهبود رود، به گونه‌ای که این بهبود در روند زندگی مردم به صورت ملموس خود را نشان دهد. اگرچه امروز گشایشی جدی در فضای تعاملات بین‌المللی کشور ایجاد شده است، لیکن اثرعینی و عملی این تعاملات در بهبود فضای کسب و کار به صورت ملموس نمایان نشده است.

طاهرنژاد می‌گوید: آنچه در شرایط کنونی چالش جدی فراروی دولت قرار می‌دهد، رکود اقتصادی است و دولت باید به هر طریقی که میسر است، از رکود خارج شده و از این وضعیت فاصله بگیرد. دولت با رکود طولانی ولو با کنترل شدید تورم نمی‌تواند رضایت مردم را تأمین کند.

در شرایط رونق ولو با پذیرش اندکی رشد تورم فرصت‌های شغلی مناسب در اختیار جوانان جویای کار قرار خواهد گرفت.

روحانی 3 سال گذشته نتوانست امسال هم نمی‌تواند اقتصاد را تغییر دهد

صادق زیباکلام از روحانی خواست چون در دوره ریاست او هیچ اتفاق اقتصادی مهمی رخ نداده و رخ نخواهد داد بنابراین پس از 3 سال همچنان دولت قبل را مقصر جلوه دهد!

وی در مصاحبه با روزنامه آرمان با اظهار نگرانی نسبت به سرنوشت روحانی در انتخابات گفت: روحانی یک سربالایی دارد. یکی از گردنه‌ها و تنگناها و سربالایی‌هایی که رقابت را برای روحانی سخت و دشوار می‌کند، به اقتصاد بازمی‌گردد. بنابراین احتمال اینکه ایشان طی 6 ماه آینده یا یک سال آینده (در سال 95) بتواند تغییر و تحول جدی در اقتصاد به وجود آورد اندک است و تصور می‌رود وضعیت اقتصادی یک سال آینده هم کم و بیش مانند وضعیت سه سال گذشته باشد و هیچ علتی وجود ندارد که طی یک سال آینده روحانی بتواند یک تغییر و تحول اساسی در اقتصاد به وجود بیاورد.

وی پس از اعتراف به ناکارآمدی 3 ساله دولت در عرصه اقتصاد و پاشنه آشیل معرفی کردن این عرصه خواستار فرافکنی شده و می‌گوید: آقای روحانی چاره‌ای ندارند جز اینکه در برنامه‌‌های مختلفی که با مردم ارتباط برقرار می‌کند به جای اینکه وعده‌‌های امیدوارانه بدهد و مکررا اعلام کند وضعیت اقتصادی کشور با شیب ملایم در حال بهبود است و امیدوار هستیم تا پایان سال 92 نرخ تورم تک رقمی شود و در حال حاضر در برخی از اقلام و کالاها نیز تورم تک رقمی شده است،‌ این وعده را به مردم بدهد که نرخ رشد اقتصادی در سال 95 به بالای 5 درصد برسد، به جای این‌گونه سخنان واقعیت‌های تلخ اقتصاد را بازگو و اعلام کند چه شد که در کشور حدود هشت میلیون تن بیکار شده و امروز عامل اصلی رکود در اقتصاد ایران چیست و چه مسائلی سبب شد که انبارهای کارخانه‌ها پر از کالا باشد ولی خریداری برای آن وجود نداشته باشد. علت رکود بازار مسکن چیست و چرا بیش از صد شغل را هم با خود گرفتار رکود کرده است.

وی می‌افزاید: روحانی باید واقعیت‌های اقتصاد ایران را به مردم بگوید و در برنامه تلویزیونی اعلام کند مادامی که اقتصاد دولتی باشد داروی شفابخشی برای آن وجود ندارد.

زیباکلام برای چندمین‌بار تصریح کرد عارف مناسب ریاست مجلس نیست و کارآمدی ندارد.

آنچه در سخنان زیباکلام مغفول مانده این پرسش است که اگر روحانی ظرف 4 سال نتوانست کمترین کارآمدی اقتصادی نشان دهد و «یک سال آینده وضعیت اقتصادی مانند 3 سال گذشته خواهد بود» پس مردم چرا باید دوره دولت را برای 4 سال دیگر تمدید کنند؟!


فشار به قوه قضائیه برای آزادی مهدی هاشمی/ واكنش واشنگتن به تحويل اس - ۳۰۰ به ايران/ ابلاغ مجوز همکاری امنیتی ایران با یک کشور اروپاییخراسان

نظارت وزارت اطلاعات بر سفر خارجی شورای شهری‌ها

بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول ارشد اجرایی به حجت الاسلام علوی و عبدالرضا رحمانی فضلی، مقرر شده به منظور نظارت و هماهنگی در خصوص سفر کاری اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از کشور، کمیسیون مرکزی به ریاست معاون ذی ربط وزارت کشور و حضور نمایندگان نهادهایی مانند وزارت اطلاعات تشکیل شود و در استان ها نیز ریاست این کمیسیون با استاندار و با حضور نماینده اداره کل اطلاعات استان ایجاد خواهد شد.

ذره بین دولت روی گازهای گلخانه‌ای دستگاه‌ها

بر اساس ابلاغیه جدید دولت به تعدادی از اعضای کابینه، مقرر شده با توجه به مصوبه آبان ماه سال 1394 هیئت وزیران مبنی بر ابلاغ برنامه ملی مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای موسوم به INDC، مسئولان مربوطه باید توجه داشته باشند که از این پس، کاهش انتشار این گازها را به عنوان جزو اصلی خدمات قراردادهای داخلی و خارجی محاسبه و برای برنامه ریزی به منظور به حداقل رساندن آن اقدام کنند.


فشار به قوه قضائیه برای آزادی مهدی هاشمی/ واكنش واشنگتن به تحويل اس - ۳۰۰ به ايران/ ابلاغ مجوز همکاری امنیتی ایران با یک کشور اروپاییجمهوری اسلامی

گسترش اسلام در کوبا به روایت خبرنگار CNN

یک عکاس شبکه خبری CNN در سفر به کشور کوبا درباره چگونگی گسترش اسلام در کوبا می‌گوید: علت، سفر تحصیلی تعداد زیادی از دانشجویان مسلمان، بخصوص دانشجویان پاکستانی، به این کشور است.

 علت دیگری که «آلوادو» برای گسترش اسلام در کوبا ذکر می‌کند، فعالیت سفارتخانه‌های برخی کشورهای خاورمیانه در کوبا است که مسلمانان کوبایی با مراجعه به آنجا، تا حدودی از مناسک اسلامی اطلاع می‌یابند.

«احمد آگرو» یکی از مسلمانان کوبایی در گفتگو با آلوادو می‌گوید: مسلمانان کوبا مشکلات زیادی دارند، مثلاً فضایی برای انجام مناسک عبادی ندارند، تا آنجا که برای برگزاری نماز و عبادات روز جمعه در خانه یکدیگر جمع می‌شوند. وی همچنین علت اشتیاق مردم کوبا به اسلام را، احساس پوچی و دنیازدگی و در مقابل، وجود احکامی مناسب در اسلام برای وضعیت‌های مذکور، همچون حرمت شرب خمر در این دین آسمانی، می‌داند. به گزارش نهادهای آماری، 85 درصد از جمعیت کوبا را، مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند و فقط یک درصد یعنی حدود 10 هزار نفر، از جمعیت این کشور، مسلمانند که عده‌ای از آنها شیعه می‌باشند.

پیوستن دو قبیله یمنی به انصارالله برای مقابله با سعودی‌ها

 همزمان با نقض آتش بس یمن توسط عربستان، دو قبیله «نونه» و «سنحان» همبستگی خود با انصارالله را جهت مبارزه با آل سعود اعلام کردند.

در همین حال و پس از چشم پوشی سیسی از تمامیت ارضی مصر و واگذاری دو جزیره این کشور به آل سعود، یمنی‌ها جوکی برای این ماجرا ساخته و می‌گویند: «عربستان یک سال با یمن جنگید و سرانجام دو جزیره از مصر گرفت!» این اقدام عجیب رئیس رژیم مصر درحالی انجام شده است که مردم یمن با مقاومت سیزده ماهه در برابر حملات وحشیانه آل سعود و هم پیمانانش، حتی یک قدم از منافع خود کوتاه نیامده‌اند.

تشرف استاد دانشگاه الازهر به تشیع

 یکی از اساتید و محققان برجسته دانشگاه الازهر مصر که بتازگی به مذهب تشیع مشرف شده است، به زیارت حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) رفت.

«دکتر مصباح الردینی» 73 ساله هنگامی که وارد صحن حرم مطهر علوی شد، اشک از چشمانش جاری شد و گفت:‌ تمایل دارم باقیمانده عمر خود را کنار مضجع شریف امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف سپری کنم. به گزارش «ابنا» دکتر الردینی یکی از محققان سنی مذهب دانشگاه الازهر و از مرشدان اخوان المسلمین بوده است.

وی به مدت 40 سال در آمریکا به تبلیغ اسلام مشغول بوده و در کالیفرنیا مساجد و مراکز اسلامی زیادی بنا نهاده است. الردینی از همکاران سابق یوسف القرضاوی (رئیس اتحادیه علمای اسلام، مفتی مصری تبار قطر و پدر معنوی اخوان المسلمین) و از استادان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر محسوب می‌شود.

ویدئو جدید بوکوحرام از دختران ربوده شده

گروه تروریستی بوکوحرام تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهند دختران ربوده شده نیجریه‌ای در قید حیات هستند.

در این ویدئو، دختران ربوده شده که حجاب بر سر دارند نام خود را به زبان آورده و تاکید می‌کنند که در چیبوک ربوده شده‌اند.

 این ویدئو که مربوط به پاییز سال گذشته است، اولین ویدئویی است که تاکیدی بر زنده بودن دختران ربوده شده نیجریه‌ای دارد. دو زن گفته‌اند که دختران خود را در این ویدئو شناخته‌اند. بوکوحرام برای آزاد ساختن این دختران درخواست 35 میلیون پول کرده است.


فشار به قوه قضائیه برای آزادی مهدی هاشمی/ واكنش واشنگتن به تحويل اس - ۳۰۰ به ايران/ ابلاغ مجوز همکاری امنیتی ایران با یک کشور اروپاییآرمان

براي فروش آب سنگين اراك مذاكره مي‌كنيم

سخنگوي سازمان انرژي اتمي درباره فروش آب سنگين اراك گفت: در حال مذاكره در اين زمينه هستيم. بهروز كمالوندي درباره آخرين وضعيت فردو افزود: ما ايزوتوپ‌هاي پايدار را با روسيه انجام مي‌دهيم كه در حال پيشرفت است. او درباره استخدام‌هاي جديد در سازمان انرژي اتمي اظهار داشت: امروز مراسمي براي شروع به كار و ملحق شدن ٩٧ نيروي جديد در بخش‌هاي فني حقوقي به سازمان برگزار مي‌شود. سخنگوي سازمان انرژي اتمي با اشاره به سفر موگريني تصريح كرد: در حال امضاي يادداشت تفاهم‌هايي با كشورهاي اروپايي در زمينه هسته‌اي هستيم. كمالوندي همچنين خاطرنشان كرد: صالحي ظرف چند هفته آينده به چك سفر مي‌كند. كشور چك ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه نيروگاه‌هاي هسته‌اي دارد. سخنگوي سازمان انرژي اتمي درباره فروش آب سنگين اراك عنوان كرد: در حال مذاكره در اين زمينه هستيم.

از ۴۰ كيلومتري مرزمان عبور‌كند مقابله مي‌كنيم

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: جنگ‌هايي كه ما با آنها مواجه هستيم و جنگ‌هايي كه در آينده با آنها مواجه خواهيم شد جنگ‌های تجهيزات محور نيستند، جنگ هايي نيستند كه تجهيزات مدرن و پيشرفته بتوانند تعيين‌كننده سرنوشت آن جنگ‌ها باشند، بلكه اين نيروي انساني باانگيزه، معتقد و انگشت روي ماشه است كه سرنوشت جنگ‌ها را تعيين مي‌كند به همين خاطر بحث نيروي انساني مورد توجه ويژه ما است. امير سرتيپ احمد‌رضا پوردستان افزود: براي نخستين بار در دنيا سلاح تك‌تيرانداز ۲۳ ميليمتري درست كرديم. من جايي نديدم كه سلاح تك‌تيرانداز ۲۳ميليمتري وجود داشته باشد بحمدا... اين سلاح در مجموعه نيروي زميني ساخته شده و در ماموريتهاي مستشاري از اين سلاح استفاده مي‌شود و كارايي بسيار بالايي داشته است. وي تصریح کرد: اگر احساس كنيم نيروي تكفيري از ۴۰كيلومتري مرزهاي ما عبور كند ما اين حق را براي خود قائل هستيم كه وارد مقابله با او بشويم.

قدرت‌ا... عليخاني: دوره احمدي‌نژاد به پايان رسيده است

نماينده ادوار مجلس گفت: مردم شهرستان‌هاي بوئين زهرا و آوج در ۷ اسفند با حضور و مشاركت حداكثري و آگاهانه خود در انتخابات حماسه‌اي ماندگاري رقم زدند. قدرت‌ا... عليخاني كه در جمع گسترده و باشکوه مردم شهرستان‌هاي بوئين زهرا و اوج و در سالن تختي شهر بوئين زهرا سخن مي‌گفت ضمن تبريك سال نو و اعياد رجبيه و شعبانيه و با اعلام اينكه مردم شهرستان‌هاي بوئين زهرا و اوج همواره در عرصه‌هاي مختلف انقلاب نقش آگاهانه و موثري ايفاد نموده‌اند اظهار كرد: شما مردم شهرستان‌هاي بوئين زهرا و اوج در كنار مردم ديگر شهرستان‌هاي استان افتخار آفريديد.

نوانديش نوشت؛ عليخاني خاطرنشان كرد: متاسفانه رد صلاحيت‌ها باعث گرديد كه حضور برخي از چهره‌هاي برجسته در انتخابات مجلس شوراي اسلامي امكان پذير نباشد اما عزيزاني كه از سوي شما مردم انتخاب شدند از شايستگان، لايقان و مديران خوب هستند. نماينده ادوار مجلس تصريح كرد: برخي كه ادعا مي‌كنند با حضور مجدد احمدي‌نژاد دوباره در مسند امور قرار مي‌گيرند بدانند كه دوره احمدي‌نژاد در اين كشور به پايان رسيده است.

وي افزود: البته ما از هر دولت و مديري كه صادقانه به مردم خدمت كند و به ذخاير ارزي مردم، بيت المال و اندوخته‌هاي كشور دست‌درازي نكند حمايت مي‌كنيم. وی با يادآوري برگزاري كنفرانس سازمان همكاري اسلامي در كشور تركيه گفت: در اين كنفرانس هیات عاليرتبه ايران به ويژه دكتر روحاني از مواضع حق طلبانه نظام با قدرت و قوت دفاع نموده است.

 ايران اسلامي مفتخر است در سايه انفاس قدسي امام راحل و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و مديريت تواناي رئيس‌جمهور، كشور ما در امينت و آرامش بسيار خوبي به سر مي‌برد و همه ما بايد قدردان اين امنيت و آرامش باشيم كه اينگونه است.

بنزين در سال ۹۵ دو نرخي‌ مي‌شود

اعضاي كميسيون تلفيق بودجه ۹۵ در جلسه عصر ديروز خود و در جريان بررسي مواد ارجاعي لايحه بودجه ۹۵ دو نرخي شدن بنزين در سال ۹۵ و ابقاي كارت سوخت را تصويب كردند. سيد هادي حسيني با اعلام اين خبر به ايسنا، گفت: در جلسه‌ديروز كميسيون تلفيق بخشي از اشكالات مصوبه‌مجلس درباره هدفمندي يارانه‌ها رفع و مقرر شد درآمد حاصل از محل هدفمندي صرف توليد و اشتغال شود.

وي اضافه كرد: همچنين به موجب مصوبه‌ كميسيون تلفيق كارت سوخت به قوت خود باقي خواهد بود. دبير كميسيون تلفيق بودجه ۹۵ يادآور شد: در مصوبه‌ ديگري مقرر شد روستاييان با ۱۰ سال سابقه كار و تا ۶۵ سال سن بتوانند از حقوق و مزاياي بازنشستگي برخوردار شوند. به گفته سيد هادي حسيني قرار است در جلسه علني امروز مجلس سه پيشنهاد درباره حقوق بازنشستگان فولاد مطرح شود تا نمايندگان مجلس در اين زمينه تصميم‌گيري كنند.

سيد سعيد زمانيان دهكردي دبير كميسيون تلفيق بودجه ۹۵ نيز درباره جلسه امروز كميسيون تلفيق گفت: بر اين اساس كارت سوخت همچنان باقي مي‌ماند. وي اضافه كرد: همچنين مصوبه مجلس درباره‌ پلكاني شدن قيمت بنزين نيز رفع ابهام شد و قرار شد ميزان و نحوه استفاده‌ توسط دولت مشخص شود و اين اختيار به دولت واگذار شود.

ایران:‌

شکایت شرکت نفت علیه امین اموال بابک زنجانی

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران می‌گوید این شرکت علیه «قدرت تُنجل» امین اموال بابک زنجانی در ترکیه اقامه دعوا کرده است. غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با «تسنیم» با اعلام این خبر اظهار داشت: «شکایت شرکت نفت علیه امین اموال بابک زنجانی در شرکت «اُونر ایر» در محاکم ترکیه مطرح است و دادگاه ترکیه مشغول بررسی موضوع است.» وی افزود: «در حال حاضر پرونده به کارشناس ارجاع شده است تا دفاتر شرکت را بررسی کنند.»  مهدوی درباره  فرجام پرونده بابک زنجانی نیز گفت:« برای شرکت نفت مطلوب این است که پول به خزانه بازگردد و مایل هستیم پول‌هایی که به ناحق از بیت‌المال برده شده، برگردد، در حکم صادره نیز حکم به رد مال داده شده است.»

شرط عربستان برای پذیرش حجاج ایران

در پی حضور هیأت ایرانی در عربستان برای انجام مذاکرات درخصوص سرنوشت حج سال جاری، وزیر حج سعودی به هیأت ایرانی اعلام کرد برگزاری راهپیمایی یا تجمعات در مکان های عمومی در زمان حج و یا بالابردن صدا هنگام دعا به منظور جلوگیری از اذیت حجاج دیگر ممنوع است. به گزارش « باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از پایگاه «الخلیج آنلاین»، «حاتم قاضی»، سخنگوی رسمی وزارت حج عربستان در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «بندر حجار»، وزیر حج سعودی روز پنجشنبه با هیأت ایرانی به ریاست سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) در «جده» به منظور بررسی ترتیبات حج سال جاری دیدار کرد.

در این دیدار وزیر حج سعودی از هیأت ایرانی خواست در صورت وجود مجلات یا کتاب‌هایی متعلق به بعثه رهبری درخصوص ادای مناسک حج، ایران باید موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان را جلب کند. وزیر حج عربستان همچنین بر مسأله آگاه کردن حجاج پیش از ورود به سرزمین وحی و پایبندی آنها به برنامه حرکت در گروه‌ها و دسته‌بندی‌های مشخص به منظورحفظ سلامت زائران تأکید کرد. وی در ادامه گفت: «عربستان از تمامی حجاج و زائرانی که از تمامی کشورهای جهان می‌آیند، از جمله ایران استقبال می‌کند.» این نخستین دیدار رسمی مسئولان دو کشور از زمان قطع رابطه ریاض و تهران است.

تحلیلی از علاقه ترکیه به ترمیم روابط با ایران

«آنکارا در حال تلاش برای تقویت همزمان روابط خود با عربستان و رقیب دیرینه‌اش ایران است تا موقعیت خود را در منطقه‌ای بهبود ببخشد. کارشناسان سیاست خارجی این رویکرد تازه را همچنان در حال انجام می‌دانند که در صورت به نتیجه رسیدن می‌تواند ترکیه را بار دیگر به بازیگر مؤثری در منطقه تبدیل کند.» به گزارش «انتخاب»، «المانیتور» با انتشار این تحلیل افزود: «البته ترکیه همچنان از ایران برای حمایت از اسد ناراحت است و ایران هم از ترکیه برای حمایت از گروه‌های مخالف اسد ناراضی است.
ترکیه همچنین از حمایت عربستان از «سیسی» بسیار ناراضی است که بارها از سوی آنکارا برای پیگرد بی امان اعضای اخوان‌المسلمین مورد انتقاد قرار گرفته است. اردوغان و داوود اوغلو قرابت شخصی با اعضای اخوان دارند.» به نوشته این سایت خبری- تحلیلی، «احتمال نمی‌رود ترکیه وارد اتحاد سنی محوری شود که در تقابل با ایران قرار بگیرد. سفر ناگهانی داوود اوغلو به تهران در اوایل مارس و بیانیه‌های مثبت اعلام شده در زمینه روابط دوجانبه به عنوان نشانه‌هایی از علاقه ترکیه به ترمیم روابط با ایران بودند.»

نگرانی « کری» از سفر سردار سلیمانی به مسکو


وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگو با همتای روس خود، نسبت به سفر سردار سلیمانی به مسکو ابراز نگرانی کرد. به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، «فاکس نیوز» در این باره نوشت: کری از روسیه درباره سفر سردار سلیمانی به مسکو پرسیده و مدعی شده است این سفر قطعنامه سازمان ملل را نقض می‌کند. فاکس نیوز پیش‌تر مدعی شده بود که سردار سلیمانی روز پنجشنبه به مسکو سفر کرده تا با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کند. این در حالی است که سخنگوی کاخ کرملین گزارش‌های منتشر شده مبنی بر احتمال دیدار رئیس جمهوری روسیه و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را تکذیب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    افرین بر روحانی دلاور حامی فقرا و خودش هم فقیر است
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    مصالح ملی این نیست . بی شعورها
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    پول چه کارهایی که نمی کند ؛ سست ایمان ها را فریب میدهد و ایمان داران را گرسنه می کند .
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    در مورد روحانی که شیعه شده باید بگویم ؛ ای کاش این جور خبرها هیچ وقت پخش نمیشد ؛ اینها باعث تفرقه اندازی و بغض و کینه بیشتر میشود . حدود سه سال پیش آقای حسین المؤید از اساتید نجف و قم هم سنی شدند . ایشان هم گفتند بعد از سالها مطالعه به این نتیجه رسیده ام . از این خبر هم خوشم نمیامد ، چون واقعاً باعث تفرقه بیشتر میشود . شما را به خدا این تفرقه ها را کنار بگذارید ؛ به خدا شیعه و سنی اگه یه سری اختلافات کوچکی را که هیچ ربطی به اصل دین ندارد کنار بگذارند یکی هستند . یادتونه امام (ره) میفرمود شیعه و سنی با هم فرقی ندارند ؟؟ پس باور کنید با هم فرقی ندارند ، قدرت های استعماری مانند انگلیس هستند که این دو بال اسلام را به جان هم می اندازند .
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    وزیر حج سعودی به هیأت ایرانی اعلام کرد... بالابردن صدا هنگام دعا به منظور جلوگیری از اذیت حجاج دیگر ممنوع است. خاک بر سر ما که کشتن 500 حاجی انهم با تحقیر و توهین را اذیت محسوب نکردیم و اقای ظریف بعد از ماجرای منا گفتند ما دست دوستی به طرف عربستان دراز می کنیم اما انها شنیدن صدای مناجات ما را ازار دهنده خواندند. اره کشتن حاجیان و افتادن جرثقیل ازار دهنده نیست صدا ازار دهنده است.
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    به جای این‌گونه سخنان واقعیت‌های تلخ اقتصاد را بازگو و اعلام کند چه شد که در کشور حدود هشت میلیون تن بیکار شده و امروز عامل اصلی رکود در اقتصاد ایران چیست و چه مسائلی سبب شد که انبارهای کارخانه‌ها پر از کالا باشد ولی خریداری برای آن وجود نداشته باشد. علت رکود بازار مسکن چیست و چرا بیش از صد شغل را هم با خود گرفتار رکود کرده است. اقای زیبا کلام مگر اقای روحانی تو این کشور زندگی نمی کرد و از بورکیناواسو اومده بود که اینا رو ندونه اینها را می دانست و برای حل این مشکلات با نماد کلید امد تا مثلا حل کنه این مشکلات رو .
  • آشنا ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    سه سال بدون تغییر در امور ملت و یک سال پیش رو با دنیایی اما و اگر این دولت می تواند استثنایی ترین دوره ریاست جمهوری یک دوره ای باشد
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    منظور از بالا بردن صدا که صدای مناجات نیست اونا منظورشون اینه کهخ مرگ بر آمریکا و اسرائیل رو بلند نگید وگرنه این مرگ بر آمریکا رو ته دلتون هم بگید برا این سعودی ها قابل تحمله چون رساتنه ای نمیشه ولی وقتی با صدای بلند میگید و توی رسانه های استکبار پخش میشه یه تحریم هایی علیه سران سعودی میشه که بنفعشون نیست. البته به احترام شهدای منا اگر آنجا هم نباشیم همچنان مرگ بر آمریکا و اسرائیل را چنان فریاد خواهیم کرد که بگوش استکبار برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس