فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: همین افرادی که امروز می گویند موشک به درد ما نمی خورد این افراد همان افرادی بودند که در ابتدای انقلاب می گفتند ما ارتش نمی خواهیم که در اینجا هم فرمانده معظم کل قوا به داد نظام رسیدند و این توطئه را در نطفه خفه کردند.

به گزارش مشرق، امیر "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تبیین شرایط امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت.  
 
وی در ابتدای این برنامه درباره اینکه چرا حضرت امام (ره) 29 فروردین ماه را به نام روز ارتش نامگذاری کرد، گفت: ما اگر عوامل موثر بر پیروزی انقلاب اسلامی را برشماریم متوجه خواهیم شد که عوامل و فاکتورهای زیادی در پیروزی انقلاب نقش و سهم داشتند اما یک تعدادی از این عوامل، بسیار تاثیرگذار بودند.

اصلی ترین  و محوری ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت در خط مقدم نهضت بود 

امیرپوردستان تصریح کرد: اصلی ترین و محوری ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت در خط مقدم نهضت و در راس آن حضرت امام (ره) بود که با هدایت های حکیمانه و تدابیر خرمندانه شان کشتی انقلاب را به ساحل پیروزی رساندند و اگر هدایت های ایشان نبود قطعا انقلاب به پیروزی نمی رسید.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: از عوامل موثر دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی حضور موثر و گسترده مردم در صحنه تظاهرات و راهپیمایی ها بود و این حضور به گونه ای عمیق و گسترده بود که تمامی فعالیت های رژیم را تحت الشعاع خود قرار داد و به نوعی کمر رژیم را شکست.

وی ادامه داد: از عوامل دیگر می توان به پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابی اشاره کرد، اگر آن تاریخ را مرور کنیم متوجه می شویم که در دوران انقلاب ارتش به دو بخش تقسیم شده بود.
 
امیرپوردستان تصریح کرد: یک بخش ارتش ژنرال ها و سران خود فروخته بودند و بخش دیگر بدنه ارتش متشکل از افسران جوان، درجه داران جوان و سربازان بودند که این بدنه با مردم و روحانیت ارتباط داشت و اطلاعیه های حضرت امام (ره) را در پادگان ها توزیع می کردند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: بدنه متدین ارتش از شرایطی که آن زمان در ارتش بود ناراحت بودند چرا که ارتش یک ارتش وابسته و در خدمت شاه بود و منویات آمریکا را اجرا می کرد که بارقه های انقلاب سبب شد بدنه متدین ارتش سران خودفروخته و ژنرال ها را رها کند و به سمت نوری که امام تابانده بود حرکت کند و به عنوان بازوی مسلح نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کند.

وی با بیان اینکه به این ترتیب ارتش در خدمت نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت گفت: استکبار از این وضعیت ناخرسند بود و توطئه های زیادی را دنبال کرد که اولین حرکت آن محاصره اقتصادی بود و پس از آن نیز بلافاصله سیاست منزوی سازی را پی گرفت و در مرحله بعد که می خواست ضربه کاری را به نظام وارد کند بنا گذاشت که نظام را خلع سلاح کند به این ترتیب که شعار انحلال ارتش را سردادند و این شعار توسط کارگزاران در کشور آنقدر تکرار شد که برخی مسئولین نیز به این باور رسیده بودند.
 
امیرپوردستان تصریح کرد: توجیح این افراد این بود که چون ما با کسی جنگ نداریم پس نیازی به ارتش نیز وجود ندارد اما این توطئه توسط دلسوزان انقلاب و در راس آن مقام عظمای ولایت و فرمانده کل قوا شناسایی و در یک تصمیم سازی حکیمانه به استحضار حضرت امام رسید و حضرت امام نیز با یک تصمیم گیری شجاعانه 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش، به ارتش هویت و موجودیت بخشید 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: با نامگذاری 29 فروردین به روز ارتش امام با این حرکت به ارتش هویت، شخصیت و موجودیت بخشید و ارتشی که تا مرز انحلال پیش رفته بود یک حیات دوباره پیدا کرد و ارتشی که با مردم فاصله زیادی داشت به اقیانوس بیکران ملت پیوند زده شد و یک ارتش مردمی شد و با تلاش و پشتکارش توانست پاسخ اعتماد حضرت امام را به شایستگی بدهد. 

همین افرادی که امروز می گویند موشک به درد ما نمی خورد این افراد همان افرادی بودند که در ابتدای انقلاب می گفتند ما ارتش نمی خواهیم
 
وی یادآور شد: همین افرادی که امروز می گویند موشک به درد ما نمی خورد این افراد همان افرادی بودند که در ابتدای انقلاب می گفتند ما ارتش نمی خواهیم که در اینجا هم فرمانده معظم کل قوا به داد نظام رسیدند و این توطئه را در نطفه خفه کردند.

ارتش و سپاه از ابتدای انقلاب در کنار یکدیگر بالا آمده اند 

امیرپوردستان در بخش دیگری از اظهارات خود درباره توطئه اختلاف افکنی میان ارتش و قوای نظام بیان داشت: با تدبیر حضرت امام و مقام معظم فرمانده کل قوا از ابتدای انقلاب ارتش و سپاه کنار یکدیگر بالا آمدند و این توانمندی که الان در مقابل تهدیدات برای ما به عنوان قدرت اول منطقه وجود دارد ناشی از همین اتحادی است که نهال آن از ابتدای انقلاب به دست حضرت امام (ره) کاشته شد و با هدایت های حکیمانه مقام معظم فرمانده کل قوا بارور شده و الان نیز به یک درخت تنوبری تبدیل شده است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وظیفه نیروهای مسلح به جهت دفاع از مرزها این است که تهدیدها را رصد و متناسب با تهدیدات ظرفیت های لازم دفاعی را در خود ایجاد کنند که سیاستگذاری اصلی در این راستا قرارگاه مرکزی خاتم است و فرمانده آن مقام معظم رهبری، دکتر فیروزآبادی و عوامل وی هستند.
 
حراست بخشی از مرزها به ارتش و بخش دیگر به سپاه واگذار شده است 

وی با بیان اینکه برای حراست از مرزهای کشور تقسیم شده اند و حراست بخشی از آن به سپاه و حراست بخش دیگری از مرزها به ارتش سپرده شده بیان داشت: متناسب با این تقسیم بندی طرح های دفاعی نوشته شده و در طرح دفاعی که ما به عنوان ارتش نوشتیم یگان هایی از سپاه در کنار ما هستند و در طرح دفاعی که سپاه نوشته نیز یگان هایی ازارتش در کنار آنها قرار دارند و همه آنها را نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه پشتیبانی می کنند.
 
امیرپوردستان تاکید کرد: این وحدت و همدلی در هم تنیده شده و ارتش وسپاه دو روح در یک کالبد هستند که انجام وظیفه می کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه آیا در دوران دفاع مقدس نیز این هماهنگی بین سپاه و ارتش وجود داشت یا خیر گفت: در ابتدای انقلاب آقای بنی صدر با توطئه و ندانم کاری هایش سبب شد که بین ارتش و سپاه فاصله بیفتد.

وی ادامه داد: بنی صدر نه می گذاشت که ارتش رشد کند و نه اجازه می داد که ارتش با سپاه ارتباط داشته باشد و سال اول جنگ که شرایط بحرانی بود سیاست های غلط وی سبب شده بود که کمر یگان های ارتش شکسته شود.
 
امیرپوردستان یادآور شد: زمانی که یگان های رژیم بعث عراق تهاجم خود را آغاز کردند یگان های نیروی زمینی به لحاظ عده و عده در شرایط خوبی نبودند و اگر ولایت مداری، غیرت و تقیدشان به کشور نبود ما پذیرای ضربات مهلکی می شدیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با عزل بنی صدر شاهد بودیم که وحدت و همدلی میان سپاه و ارتش شکل گرفت و شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی می شود و قرارگاه مشترک ارتش و سپاه شکل می گیرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در تبیین تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش سایر کشورها نیز گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را به زیبایی ترسیم فرمودند، ایشان عنوان کردند که یک سری ارتش های ارتش های ویترینی و تزیینی هستند و منحصرا رقص شمشیر می کنند و از خودشان هیچ ماهیتی ندارند که از جمله آنها می توان به ارتش عربستان اشاره کرد.

زیرساخت و حرکت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تدین و ولایت مداری است 

امیرپوردستان اضافه کرد: یک سری ارتش ها نیز صرفا ارتش نظامی هستند که هدف وسیله را برای آنها توجیح می کند که در این رابطه نیز می توان ارتش آمریکا را مثال زد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی است که زیرساخت آن تدین و ولایت مداری است و براساس این دو شاخصه است که حرکت های نظامی را انجام می دهد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: ما در جنگ و دفاع مقدس از هر وسیله ای برای پیروزی استفاده نکردیم.
 
مهمترین ماموریت ارتش در شرایط کنونی پاسداری از مرزهاست 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره مهمترین ماموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین ماموریتی که برعهده ماست مراقبت از مرزهاست، ما ماموریت پاسداری از بخش عمده ای از مرزهای غرب و جنوب غرب کشور را برعهده داریم.
 
امیرپوردستان تاکید کرد: به حمدالله یگان های نیروی زمینی در این رابطه به شایستگی عمل کردند و ما علاوه بر استقرار یگان هایی که از توان عملیاتی برخوردارند تجهیزات خوبی را نیز در اختیار آنها قرار دادیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: براین اساس سال 79 و 81 که اوج تردد منافقین به کشور بود تیم های منافقین حتی یک بار نیز نتوانستند از مرزها عبور کنند و امروز هم با توجه به توانمندی که نیروی زمینی دارد این ماموریت را با قوت و قدرت انجام می دهند.
 
وی بیان داشت: در استان های هم مرز کرمانشاه و ایلام استان لیالی عراق وجود دارد که هوادارانی از ارتش در آنجا هستند و در ماه گذشته ارتش عراق عملیاتی علیه آنها انجام داد.
 
امیرپوردستان بیان داشت: وجود هوادارانی از ارتش در این استان به این معناست که نیروهای داعش به صورت سازمان یافته در این استان وجود ندارند بلکه هوادارانی از ارتش که وظیفه شان جمع آوری اطلاعات است در این استان هستند که به حمدالله با توجه به اشراف اطلاعاتی کاملی که وجود دارد ما این موضوع را به خوبی مورد رصد قرار دادیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: این اشراف اطلاعاتی منحصر به یک نیرو نیست بلکه ارتش، سپاه، وزارت اطلاعات و نیروهای برون مرزی همه در حال فعالیت هستند و اطلاعاتی که آنها کسب می کنند نهایت در یک مرکز تحلیل و متناسب با آن ظرفیت های دفاعی ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی و تبادل اطلاعاتی که وجود دارد شاهد هستیم که اگر بخواهد حرکتی صورت گیرد در نطفه خفه می شود.

**قبل از آنکه داعش به مرزهای ما برسد نابود می شود 

امیرپوردستان با تاکید براینکه راهبرد ما این است که قبل از آنکه داعش به مرزها برسد باید نابود شود گفت: اگر ما احساس کنیم تهدیدی سازمان یافته در فاصله 40 کیلومتری مرزهای ما وجود دارد به کشور متبوع اطلاع خواهیم داد اگر آنها برخورد کرد که هیچ و گرنه حتما با آنها برخورد خواهیم کرد و برای حفظ استقلال وامنیت کشورمان با هیچ کشوری تعارف و رودربایستی نداریم.

داعش امروز تهدید جدی برای ما نیست 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه خطر داعش چه قدر برای امنیت جمهوری اسلامی ایران جدی است بیان داشت: امروز داعش تهدید جدی برای ما نیست البته ما به عنوان بازوهای مسلح نظام وظیفه داریم که تهدیدها را جدی بگیریم و متناسب با آن خود را آماده کنیم.  
 
وی تاکید کرد: مردم دلشان قرص باشد که نیروهای مسلح نظام اشراف اطلاعاتی کامل دارند.
 
امیرپوردستان در بخش دیگری از اظهارات خود در تبیین هدف از اعزام نفراتی از ارتش جمهوری اسلامی ایران به سوریه نیز بیان داشت: ما سرباز نظام هستیم و وظیفه خود می دانیم که هر جا ماموریتی به ما داده می شود آن را اجرا کنیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما امروز با چهره جدیدی از تهدید مواجه هستیم یادآور شد: سال 2001 آمریکایی ها به منطقه آمده بودند و ما با چهره ای از تهدید در فضای ناهمتراز روبه رو بودیم و برای مقابله با آمریکا خودمان را آماده می کردیم دکترین می نوشتیم تاکتیک و تنیک ها را مشخص می کردیم.

وی با بیان اینکه ما طرح های دفاعی خود را آماده کردیم که اگر آمریکایی ها بخواهند به ما حمله کنند به چه شکل با آنها مقابله کنیم گفت: آنها 13، 14 سال در منطقه ماندند اما نهایتا دست از پا درازتر به کشورشان بازگشتند.
 
امیرپوردستان با تاکید براینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران متناسب با آنکه آمریکا بخواهد اقدامی انجام دهد آماده است گفت: ما به عنوان بازوهای مسلح نظام دشمن اصلی را آمریکا می دانیم و برای مقابله با آمریکا خودمان را آماده می کنیم و داعش یک دشمن کوچک است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: ما متناسب با قدرت آمریکا ظرفیت دفاعی لازم را در خودمان ایجاد کردیم.
 
راهبرد جدید آمریکا در منطقه مذهب علیه مذهب است 

وی بیان داشت: زمانی که آمریکایی ها نتوانستند با دیدن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران به کشورمان حمله کنند راهبرد جدید مذهب علیه مذهب را طرح کردند و در ادامه این راهبرد گروهک های تروریستی و تکفیری را ایجاد نمودند گفت: داعش و النصره زاییده این راهبرد هستند و ما متناسب با این راهبرد آنها خودمان را آماده می کنیم.
 
امیرپوردستان با بیان اینکه ما دکتری سلاح ساختار سازمان تاکتیک و تکنیک های داعش را واکاوی کردیم بیان داشت: براین اساس آیین نامه ها ودستورات نظامی را نوشتیم و براساس آن یگان های واکنش سریع را ایجاد کردیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: برای اینکه بتوانیم فضای عینی و عملی داعش را درک کنیم نیاز بود که در ماموریت های مستشاری شرکت می کردیم البته براساس مصوبه قرارگاه خاتم ماموریت های مستشاری برعهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود اما مشتاقانی در مجموعه نیروی زمینی وجود دارند که بنده سیل این مشتاقان را به سپاه منعکس کردم و از آنها خواستم که اجازه دهند بخشی از ارتش نیز به ماموریت های مستشاری بروند.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر این که عملکرد نفرات مستشاری را چگونه ارزیابی می کنید گفت: ماموریت های مستشاری عمدتاً ماموریت های هدایت ، راهبری و آموزشی هستند لذا سوری ها و عراقی ها اعتقاد دارند اگر ایران به کمک آن ها نمی رفت کشورهای آن ها امروزه به این صورت وجود نداشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور حمایت ایران از سوریه و عراق افزود: راهبردکلی ما را پیامبر مشخص کرده است که باید در راستای اطاعت از پیامبر اسلام اقدام کرد.

وی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در کشورهای سوریه و عراق اظهار داشت: حضور ایران برای کمک به ارتش سوریه برای مقابله با تروریست ها بوده است و همچنین در عراق حیثت دولت قانونی را حفظ کرده است.


امیر پوردستان تصریح کرد: کشورهایی مانند عربستان که از گروه های تروریستی حمایت مالی می کنند به گونه ای که عربستان سعودی مردم فقیر کشورهای منطقه را به عنوان داعش به سوریه و عراق می فرستد.

 ایران بر اساس خواست دولت های سوریه و عراق کمک مستشاری می کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که جمهوری اسلامی ایران بر اساس خواست دولت سوریه و عراق وارد عمل شده است خاطر نشان کرد: کمک ایران به صورت مستشاری است.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون رزمایش های نیروی زمینی ارتش در سال جاری گفت: هر گردان سالانه 400 ازمایش انجام می دهد لذا سربازان نیروی زمینی مرتباً در حال آموزش هستند.

امیر پوردستان با اشاره به این که خلبانان بالگردها مرتباً باید موشک شلیک کنند افزود:  تیپ هوابرد مرتباً باید پرش داشته باشد لذا آمادگی نیروی زمینی مسئله اصلی است و نماد آن نیز در رزمایش صورت می گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که در خرداد ماه 4 رزمایش انجام خواهد شد افزود: 17 رزمایش تخصصی داریم که برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رزمایش جنگال و تیپ مهندسی ادامه داد: سیستم مخابراتی نیز به خوبی توانسته نقش خود را ایفا کند به طوری که در حوزه پارازیت دستاوردهای خوبی را کسب کرده ایم.

امیر پوردستان با اشاره به این که در حوزه پارازیت اقداماتی را انجام داده ایم افزود: امروزه در صنعت دفاعی بی سیم هایی داریم که در فضا می تواند ارتباط برقرار کند و سیستم دفاعی دشمن را می توانیم تحت تاثیر قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به 5 رزمایش برای مقابله با بلایای طبیعی ادامه داد: نیروی زمینی این توانایی را دارد که اگر در منطقه ای سیل و یا زلزله رخ داد اقدام به کمک رسانی کند.

اعلام آمادگی نیروی زمینی ارتش برای امدادرسانی در سیل خوزستان

وی با اشاره به این که در خوزستان 5 تیپ نیروی زمینی وارد عمل شدند گفت: با استاندار خوزستان در تماس بودیم که می توانیم در حد بالگرد روستاها را تخلیه کنیم که البته این امر صورت نگرفت.

امیر پوردستان با تاکید بر این که نیروی زمینی آمادگی برای مقابله با حوادث غیرطبیعی را دارد عنوان کرد: اگر در منطقه ای حادثه ای اتفاق بیفتد نیروی زمینی می تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رزمایش بهداشت و درمان گفت: در این حوزه نیز نیروی زمینی به توفیقات خوبی دست یافته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا بعد از توافق هسته ای توان موشکی جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه قرار گرفت گفت: آمریکایی ها زیاده گویی می کنند و این مطلب ربطی به قطعنامه ندارد.

امیر پوردستان با اشاره به دکترین دفاعی کشور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آغاز کننده هیچ جنگی نخواهد بود این در حالی است که آمریکایی ها بعد از حادثه 11 سپتامبر استراتژی پیش دستانه را در پیش گرفتند.

 دکترین ایران مبتنی بر بازدارندگی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که دکترین جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بازدارندگی است گفت: اگر توان دفاعی خود را بالا می بریم به دلیل تهاجم نیست بلکه به این دلیل است که به کشورهای بیگانه نشان دهیم که اگر ضربه اول را وارد کنند ضربه ما مهلک تر خواهد بود.

وی با اشاره به این که ما قصد تعدی و تجاوز به کشوری را نداریم افزود: آمریکایی ها در طی سابقه تاریخی خود نشان دادند که غیرقابل اعتماد هستند.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اقتدار نیروی نظامی چه نقشی در نشاندن قدرت های جهانی در میز مذاکره داشت گفت: آمریکایی ها در هر برهه ای اگر امکان تجاوز داشتند انجام دادند به طوری که در سال 2001 وارد منطقه شدند لذا باید اذعان داشت که آن ها برای حمله به جمهوری اسلامی ایران آمدند اما توان دفاعی کشورمان به گونه ای بود که آن ها دیدند می توانیم اقدامات لازم را برای مقابله انجام دهیم لذا صبر کردند.

 توان دفاعی کشور به نیروهای مسلح اعتماد به نفس و به مردم امنیت روانی داد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که توان دفاعی کشورمان خاصیت ها و برکت های زیادی دارد ادامه داد: توان دفاعی کشور به نیروهای مسلح، اعتماد به نفس و به مردم امنیت روانی داد.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها پس از برجام گفت: توان دفاعی بازدارندگی دارد لذا باید به راه خود ادامه دهیم

 دیپلماسی بدون نیروی مسلح معنایی ندارد

امیر پوردستان با تاکید بر این که نیروی مسلح قوی پشتوانه دیپلماسی می تواند باشد گفت: دیپلماسی بدون نیروی مسلح معنایی ندارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که راهبردهای جمهوری اسلامی ایران و قدرت دفاعی یک کشور قابل مسالحه و مذاکره نیست گفت: متناسب با دکترینمان توان دفاعی را بالا می بریم پس باید از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقا استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که خطوط قرمز کشورمان سلاح های هسته ای، میکروبی و شیمیایی است اظهار داشت: منهای این 3 مورد از تمام ظرفیت هایمان استفاده خواهیم کرد لذا توان دفاعی باید داشته باشیم تا مورد هجمه قرار نگیریم.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری پیرامون خرید تانک تی 90 گفت: به مخالفت های آمریکا در این باره توجهی نمی کنیم به طوری که در این زمینه نیروی زمینی احساس نیاز کرد و ما نیز این احساس را عنوان کردیم و امروز بحث خرید در دستور کار ستاد مسلح قرار گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تواناهایی که در صنعت دفاعی کشور موجود است افزود: در این بحث طراحی تانک در دستور کار است و تولیدمان را در ماه های آینده رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعتماد به نفسی که امام راحل به نیروهای مسلح دادند افزود: امام اعتماد به نفس را در نیروهای مسلح ترویج دادند.

امیر پوردستان با اشاره به آغاز نهضت قطعه سازی در کشور گفت: ظرفیت دفاعی کشور قوی است به طوری که علاوه بر طراحی فاصله ایده تا محصول را کوتاه کرده ایم.

 80 تا 90 درصد تجهیزات کشور بومی هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که 80 تا 90 درصد تجهیزات کشور بومی هستند ادامه داد: تانک های ذوالفقار و کرار بومی هستند اما اگر در تیراژ بالا تولید نمی شود به اقتصاد مقاومتی برمی گردد

وی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش گفت: در حوزه دفاع زمینی متناسب با طراحی هایمان اقدام می کنیم پس باید اذعان داشت که افسران وظیفه از قابلیت دانشی بالایی برخوردار هستند.

امیر پوردستان با اشاره به این که در کشور خودروی بومی نداشتیم که توسط نیروی زمینی خودروی نظامی طراحی صورت گرفته است اظهار داشت: تانک تیام در صحنه می تازد به طوری که دارای دوربین های بسیار پیشرفته است که توسط صنعت دفاعی مورد طراحی قرار گرفته است که مختص فضای جنگ های نیابتی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که در حوزه جنگ نیابتی دست یگان هایمان را پر نگه داشته ایم ادامه داد: در هر فضایی می توانیم اقتدار سربازان مسلمانمان را نشان دهیم.

وی با اشاره به این که نیروهای مسلح متناسب با خواست رهبر حرکت می کنند اظهار داشت: باید از تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری تبعیت محض داشت لذا اگر دولتمردان می خواهند توفیق داشته باشند باید از تدابیر و فرامین رهبر انقلاب تبعیت کنند.

 تبعیت محض از فرامین رهبر مسیر پیشرفت را نشان می دهد

امیر پوردستان یکی از ویژگی های شهید صیاد شیرازی را ولایت مداری دانست و عنوان کرد: تبعیت محض از فرامین رهبر مسیر پیشرفت را نشان می دهد

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که برنامه نیروی زمینی برای تحقق شعار امسال چیست گفت: باید در تمامی حوزه صرفه جویی کنیم چرا که هزینه نیروهای مسلح بسیار بالا است و ما می توانیم در آب، برق، تلفن و مهمات صرفه جویی کنیم.

وی با تاکید بر بحث فرهنگ سازی  در حوزه صرفه جویی میان نیروهای مسلح افزود: باید این ادبیات را به سربازانمان منتقل کنیم تا آن ها بتوانند این ادبیات را در خانواده هایشان نشر دهند.

 بهترین کمک نیروهای مسلح به دولت صرفه جویی است

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که ارتش چه کمکی به دولت می تواند بکند گفت: در راستای کمک به دولت بهترین کمک نیروهای مسلح موضوع صرفه جویی است زیرا دولت در بودجه دفاعی با مشکل روبرو است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اصلی ترین مسیری را که دشمن می تواند به ما ضربه بزند را حوزه اقتصادی دانست و عنوان کرد: نشانه های استیصال و شکست داعش را می توانیم مشاهده کنیم لذا باید به کمک هم دولت را پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به این که 30 فروند بالگرد در اختیار ستاد انتخابات برای انتقال صندوق ها قرار گرفته بود افزود: سربازانمان در انتخابات شرکت خواهند کرد و با فرمانداری های شهرستان ها هماهنگی های لازم انجام شده تا سربازان بتوانند در این عرصه نیز حضور یابند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس