کد خبر 558658
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷

رئیس پارلمان اروپا، از بحرانی عمیق در این اتحادیه سخن گفته و پروژه بزرگ اتحادیه اروپا را آسیب پذیرتر از همیشه و در معرض خطر دانست.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا  این اتحادیه را در بحرانی عمیق ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد که کلیساها برای حل این مسئله کمک کنند.

وی که در گفتگو با یک سایت مربوط به کلیساهای کاتولیگ سخن می گفت تاکید کرد: این پروژه بزرگ ( اتحادیه اروپا) آسیب پذیرتر از همیشه است.

شولتز همچنین گفت: کشورهای عضو این اتحادیه از همبستگی لازم برخوردار نیستند، خودخواهی های ملی انسجام اتحادیه را تهدید می کند، نیروهای مخرب می خواهند دستاوردهای اروپایی را نابود کنند. ما باید با این وضعیت مبارزه کنیم و تلاش کنیم که اروپا همچنان منسجم باقی بماند. در این راستا همچنین کمک کلیساها لازم است.

رئیس پارلمان اروپا همچنین تصریح کرد که ارزش های رواداری، احترام، برابری، همبستگی و صلح بخشی از ماموریت مشترک ما است.

شولتز اوایل هفته گذشته نیز درباره فقدان اعتماد به اتحادیه اروپا و خطر انفجار در این اتحادیه هشدار داده بود.

وی در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" اظهار داشت که اعتماد بسیاری انسان ها به همه انستیتوها چه ملی و چه اروپایی از دست رفته است. وی با توجه به جنبش های دشمن با اروپا در این اتحادیه درباره خطر انفجار در اتحادیه اروپا هشدار داد.

"شولتز" با نگاهی به رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که در ماه ژوئن برگزار می شود گفت: اگر انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند درخواست ها برای برگزاری همه پرسی های خروج بیشتری وجود خواهد داشت.

وی همچنین به سران کشورهای اروپایی این انتقاد را وارد کرد که اقدامات کمی در راستای به دست آورددن قلب انسان ها انجام می دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس