وزیر خارجه بحرین گفت: کشورهای عربی خلیج‌ [فارس] برای مقابله با ایران جدی هستند.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

******

نمرات تک فراوان در کارنامه اقتصادی دولت

کانال رسمی روزنامه کیهان در تلگرام به موضوع «کارنامه اقتصادی دولت» پرداخت و نوشت:

عملکرد اقتصادی دولت در سال 1394 بی‌برنامه، پرحاشیه و بسیار آشفته بود. در سال 1394 رشد نقدینگی ادامه یافت و به رقم عجیب هزار هزار میلیارد تومان نزدیک شد. اما هیچ‌‌گاه در هیچ حوزه تولیدی‌ای نقدینگی وجود نداشت. این حجم نقدینگی می‌توانست در راه تولید هزینه شود و زمینه خروج از رکود را فراهم آورد اما این اتفاق رخ نداد تا ضعف‌های اقتصادی دولت بیش از پیش عیان شود.

روزنامه وطن امروز همچنین نوشت: در سالی که دولت همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات و برجام قرار داد، اقتصاد ضربات متعددی متحمل شد که بارزترین ضربه همان رکود بود، انبار تولید‌کننده‌ها پر شده و کسی پول خرید کردن نداشت، همان رکودی که روحانی در تابستان 93 خبر خروجش را فریاد زده بود، در سال 94 گریبان اقتصاد را رها نکرد تا 4 وزیر کابینه در نامه‌ای کم‌سابقه خطر رکود را به رئیس‌جمهور اطلاع دهند.

...وطن امروز با اشاره به عبور نقدینگی از مرز هزار هزار میلیارد تومان می‌نویسد: این رقم در تاریخ ایران بی‌سابقه است. ماجرای رشد 80 درصدی نقدینگی در 2 سال فعالیت دولت یازدهم از سوی کارشناسان و صاحبنظران حوزه اقتصادی کشور به عنوان یک خطر و فاجعه بزرگ اقتصادی اعلام شد. مردان اقتصادی روحانی در عرض 700 روز (فاصله شروع به کار دولت تا 17 مرداد 94) نقدینگی را از 492 هزار میلیارد تومان به 816 هزار میلیارد تومان رساندند. دولت یازدهم در پایان سال 92 رقم نقدینگی را به 592 هزار میلیارد تومان و در پایان سال 93 به 782 هزار میلیارد تومان رساند...

واکنش‌ها به صحبت های تلویزیونی عراقچی/ انتقاد حزب اصلاح‌طلب از پرحرفی و سخنرانی های روزمره دولت/ آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست؟

دولت "فزرتی" بحرین، ایران را تهدید کرد

وزیر خارجه بحرین در گفتگو با العربیه گفت: کشورهای عربی خلیج‌ [فارس] برای مقابله با ایران جدی هستند.

این اظهارات سخیف وزیر خارجه بحرین با واکنش های مردمی زیادی در شبکه های مجازی مواجه شد و کاربران شبکه های اجتماعی به انتشار تصاویری از وزیر خارجه این کشور به اظهارات وی را به تمسخر گرفتند.

واکنش‌ها به صحبت های تلویزیونی عراقچی/ انتقاد حزب اصلاح‌طلب از پرحرفی و سخنرانی های روزمره دولت/ آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست؟
واکنش‌ها به صحبت های تلویزیونی عراقچی/ انتقاد حزب اصلاح‌طلب از پرحرفی و سخنرانی های روزمره دولت/ آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست؟


واکنش تلگرامی به صحبت های تلویزیونی عراقچی

امیرحسین ثابتی فعال دانشجویی در یادداشتی در کانال تلگرامی خود درباره ی مصاحبه امشب عباس عراقچی در شبکه 2 سیما نوشت: صحبتهای پر از تناقض، مکث های مکرر و تپق زدن های غیر طبیعی عراقچی در گفتگوی ویژه خبری به خوبی نشان داد به اسم اجرای برجام عملا چه اتفاقی در حال رخ دادن است و آنچه که امروز حتی عراقچی هم نمیتواند آن را توجیه کند بدعهدی ها و نقض چندباره برجام توسط امریکاست.

شاید مهم ترین بخش سخنان عراقچی آنجایی بود که در برابر پرسشهای صریح مجری برنامه درباره تحریمهای جدید امریکا نقض برجام، گفت این تحریمها میتواند نقض برجام باشد، میتواند هم نباشد! و در ادامه هم صراحتا اعلام کرد که برجام از سوی امریکا با تحریمهای جدید نقض شده است.

اما سخنان عراقچی بخش مهم دیگری هم داشت و آن اینکه وی اعلام کرد اصلا قرار نبوده و نیست با توافق هسته ای روابط ایران و غرب حسنه شود و اگر کسی غیر این تا الان انتظار داشته اشتباه میکرده است!

آقای عراقچی که این روزها با مشاهده نقض عهد مکرر امریکایی ها انقلابی شده و تاکید میکند قرار نبوده با توافق هسته ای روابط ایران و غرب حسنه شود و در واقع سعی میکند از این طریق تحریمهای جدید امریکا و بن بست برجام را توجیه کند، رسما دروغ جدید و ادعائی خلاف حرفهای گذشته مسولان دولت یازدهم بیان میکند زیرا بر اساس متن برجام اتفاقا قرار بوده با برجام روابط ایران و غرب دچار یک تغییر بنیادین یا همان Fundamental Shift شود.

این تعبیر دو بار در متن برجام و دوبار هم در متن قطعنامه 2231 آمده اما تحریمهای مکرر امریکا علیه ایران بعد برجام عملا این بخش از توافق را نیز به سخره گرفته است و جالب اینکه آقای عراقچی که بیشتر از همه ما به این مساله آگاه است نه تنها توضیحی در این باره نمیدهد بلکه با پاک کردن صورت مساله و بیان یک توجیه جدید، به بزک کردن و توجیه رفتار دشمن ترین دشمن ملت اقدام میکند زیرا هدف از برجام نه لغو تحریمها بلکه شروع بهانه ای برای گسترش رابطه با امریکا به طور حداکثری بوده است لذا حتی اگر امریکا تحریمهای جدیدی را هم علیه ایران اعمال کند، به جای اقدام متقابل تنها باید آن را توجیه کرد تا خدای ناکرده مسیر رابطه با امریکا به بهانه موضوعات دیگر در آینده بسته نشود.

واکنش‌ها به صحبت های تلویزیونی عراقچی/ انتقاد حزب اصلاح‌طلب از پرحرفی و سخنرانی های روزمره دولت/ آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست؟

واکنش تلگرامی به صحبت های تلویزیونی عراقچی

حمید رسایی در کانال تلگرامی خود به صحبت های تلویزیونی عراقچی واکنش نشان داد و نوشت: آقای عراقچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب در پاسخ به سئوال صریح مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا با وضع تحریم های چندماه اخیر آمریکا بویژه به بهانه آزمایش موشکی جمهوری اسلامی، برجام نقض شده یا نه، گفت: "تشخیص نقض برجام برعهده هیات نظارت بر برجام است."

وی سپس گفت: "تحریم موشکی از دید برجام ناقض برجام نیست اما رهبری فرمودند تحریم‌های جدید در هر زمینه ای که باشد، نقض برجام است و برای ما هم همیشه ملاک، فرمایشات رهبری است."

جناب آقاى عراقچی! اما فرمایش رهبری که برای شما ملاک است، چه بود؟ ایشان در بند اول نامه اجازه مشروط اجرای برجام خطاب به آقای روحانی، تاکید کرده بودند که هدف از مذاکره، لغو تحریم ها است و در بند دوم، صراحتا اعلام می کنند: "در سراسر دوره هشت ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه ای (ازجمله بهانه های تکراری و خود ساخته تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه مجلس، اقدام های لازم را انجام دهد و فعالیت های برجام را متوقف کند."

در بند سوم مصوبه مجلس نیز تصریح شده است: "دولت موظف است هرگونه عدم ‌پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغوشده و یا وضع تحریم تحت هرعنوان دیگر را به‌دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران را انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران سامان دهد..."

اکنون که مطالبه رهبری معظم انقلاب مرور و مشخص شد (در صورت وضع هرگونه تحریم، به هر بهانه ای باید از طرف دولت اقدام متقابل صورت بگیرد و همکاری داوطلبانه متوقف و توسعه سریع برنامه هسته ای آغاز شود) سئوال ما از آقای عراقچی، ظریف، روحانی و لاریجانی این است که:

- اگر از نظر شما با وضع این تحریم ها برجام نقض شده است که بارها توسط این افراد به نقض برجام اذعان شده،

- اگر برای شما مطالبه رهبری مهم است که بارها این ادعا تکرار شده،

- اگر رهبر انقلاب، در نامه مهم خود، تکلیف شما را در صورت نقض برجام مشخص کرده اند،

پس چرا به این مطالبه عمل نمی کنید؟!

تعارف را کنار بگذاریم، از دو حال خارج نیست یا نمی توانید به آن عمل کنید یا اعتقادی برای عمل کردن به آن ندارید.

اگر نمی توانید هم از دو حال خارج نیست، یا مطالبه رهبری را غیر منطقی می دانید یا نه، آن را مطالبه ای منطقی می دانید - که منطقی هم هست - اما شما برای عمل به آن ناتوانید.

به هر حال، نتیجه این است: در سایه متن پرابهام و ساختار ضعیف برجام، داشته های ارزشمند ما از روی زمین برچیده شد و از بین رفت اما تحریم ها فقط در روی کاغذ لغو شدند و در عمل. هر روز بر حجم آنها افزوده شد!

با این وضعیت، لطفا صراحتا پاسخ دهید که دلیل انفعال تیم مذاکره کننده، رییس دولت و رییس مجلس که در ۲۰ دقیقه برجام را از فیلتر مجلس گذراند، در برابر وضع موجود چیست؟


سپاه دو سال برای همکاری با دولت و مذاکرات، رزمایش های خود را علنی نکرد

محسن رضایی در کانال تلگرامی خود نوشت: دو سال بود که سپاه برای همکاری با دولت و مذاکرات، رزمایش های خود را علنی نمی کردند. علنی نکردن رزمایش ها نهایت همکاری با دولت بود.

تا زمانی که بنا و مصالح و نقشه و اجرای ساختمان هرکدام در دست یک نیرو است و هماهنگ عمل نمی کنند. اقتصاد ما درست نمی شود. دولت باید از خودش اصلاح اقتصادی را شروع کند.

تا صنعت آقای نعمت زاده کنار زمین های کشاورزی آقای حجتی نیاید، کار درست نمی شود. این تمرکز را با اقدام انقلابی باید تغییرداد. با این روحیه محافظه کاری نمی توان تا صد سال دیگر تحول ایجاد کرد.

اگر دولت های ما اقدامات انقلابی صورت بدهند و نترسند از تکانه ها، اقتصاد به سرعت درست می شود. ما می گوییم کسانی که قدرت فهم اقتصاد را دارند، را به میدان بیاورید. دولت با اقتصاد مقاومتی و اصلاح موانع و انقلاب اقتصادی می تواند مسائل را حل کند. صبح تا شب جلسه گذاشتن، فایده ای ندارد.

تشکر توئیتری معصومه ابتکار از جناب خان

معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود نوشت: «طبیعت زنده است؛ به زندگی اش احترام بگذارید» جناب خان در برنامه خندوانه – تشکر از آقای جوان بابت نگرش زیست محیطی

واکنش‌ها به صحبت های تلویزیونی عراقچی/ انتقاد حزب اصلاح‌طلب از پرحرفی و سخنرانی های روزمره دولت/ آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست؟

انتقاد حزب کارگزاران از پرحرفی و سخنرانی های روزمره دولتمردان

کانال تلگرامی حزب کارگزاران با انتشار مطلبی از پرحرفی و سخنرانی های روزمره دولت مردان انتقاد کرد و نوشت: کل معدل سخنرانی دولت چین و وزرا در سال 10 ساعت نمی شود ما در ایران که معدل سخنرانی ها مقامات دولتی در سال بیش از 400 ساعت هست سخنرانی یک ساعته یک دولتمرد ایران برابر با 78 میلیون نفر ساعت وقت هدر دادن و از دست رفتن چند شغل در یک ساعت که اگر تو این یک ساعت دولتمرد وقتش را به خلاقیت اجرایی بگذارد ، امیدوارم تمام جلسات سیاسی و اجتمایی و اقتصادی ایران به سمت دستور جلسه رفع بیکاری و کارافرینی و اشتغال برود خروجی اجرایی ان کاهش فقر و کاهش مراجعه مردم به قوه قضاییه بشود.
امسال از دولت انتظار می رود بجای سخنرانی روز مره به سخنرانی هفتگی تبدیل کند تا ما با کاهش تدریجی ان در 5 سال اینده معدل سخنرانی را به 200 ساعت کاهش بدهییم برای مقابله با پوپولیسم احمدی نژاد فقط اشتغال زایی و افزایش قدرت خرید مردم راه دیگری نیست، وگرنه با جنگ روانی رسانه ها و شبکه ها مردم خسته ، نا امید و عصبی می شوند .


روایت بی‌رحمانه یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر

وحید یامین پور در کانال تلگرامی خود با انتشار تصویر زیر نوشت: این عکس، روایت بی‌رحمانه یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر است: قاتلی زیر عکس مقتول و در اندیشگاه او!
در یک طنز تلخ تاریخی، پس از 88 سال، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به کشور دشمن دیرین خود، کوبا سفر می‌کند و زیر عکس انقلابی شهیر، ارنستو چه گوارا ـ که خود دستور تیرباران‌اش را صادر کرده بود ـ می‌ایستد و ادای احترام می‌کند!
این عکس، پایان یک داستان طولانی عبرت‌انگیز از سرزمین کوباست: انقلابی که از محتوا تهی شد و تنها صورت ظاهری آن محفوظ ماند.
این عکس یک هشدار برای ما نیز هست. رییس‌جمهور آمریکا در آرزوی روزی است که پا به ایران بگذارد، زیر عکس امام خمینی بایستد و حتی به مزار ایشان، دسته‌گلی اهدا کند!
حضرت آقا در نخستین سخنرانی سال 1395 فرمودند: «اگر در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم، دشمن گام به گام جلو می‌آید و کار به جایی می‌رسد که جمهوری اسلامی ایران از محتوا تهی می‌شود و تنها صورت ظاهری آن محفوظ خواهد ماند
تنها گزینه ما، مقاومت است و خداوند فرموده هر یک مومن بر ده کافر غلبه خواهد کرد: «اِنْ يَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَ اِنْ يَکُنْ مِنْکُمْ مِائَة يَغْلِبُوا اَلْفاً مِنَ الَّذينَ کَفَرُوا بِاَنَّهُمْ قَوْم لا يَفْقَهُونَ» (هرگاه بيست نفر با استقامت از شما باشند بر دويست نفر غلبه مى کنند و اگر صد نفر باشند بر هزار نفر از کسانى که کافر شدند پيروز مى گردند. چرا که آنها گروهى هستند که نمى فهمد.)

پرحرفی و سخنرانی‌های روزمره دولت سوژه کانال‌های اصلاح‌طلب/ تشکر معصومه ابتکار از جناب خان/ آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست؟

آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست ؟

دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی در 28 دی 1394 طی نامه ای به محضر رهبر انقلاب، این روز را رسما روز اجرای برجام را اعلام کرد.

رئیس جمهور در بند 9 نامه خود تأکید کرد  تحریم‌های اقتصادی و مالی مربوط به هسته‌ای شورای امنیت، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در حوزه‌های گوناگون همچون نقل‌وانتقالات مالی، فعالیت‌های بانکی، سوئیفت، سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه، اعتبارات صادراتی، نفت، گاز، پتروشیمی، حمل‌ونقل، کشتیرانی، بنادر، تجارت طلا و سایر فلزات، خودرو، هواپیما برداشته شد و به این ترتیب زمینه لازم برای حضور توانمند ایران در اقتصاد جهانی، استفاده از فرصت‌های بازار صادراتی و دسترسی به بازار سرمایه بین‌المللی فراهم گردید.

وی همچنین در بند 10 نامه خود اذعان کرد: دارایی‌های مسدود شده مربوط به تحریم‌های هسته‌ای ایران آزاد گردید که امکان استفاده برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور را در دسترس قرار می‌دهد.

آقای روحانی، آنچه مرقوم داشتید چه شد ؟
نتیجه سهل اندیشی و اعتماد به آمریکا چه شد ؟
آقای روحانی خورشید تابان برجام کجاست ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    ممنون از مشرق
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    پس کی از رکود عبور میکنیم مشرق؟
  • رعیت ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    تلگرام خیلی خوبه تقریبا همه مردم دارند و اخبار خودشون رو دریافت می کنند
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    ای بابا برجام که مال ما نیست...
  • خخخ گو ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    کانال جوی جلوی خونه ما هم گاهی کیپ میشد... خخخ
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    رکود بوده یا نبوده، چه فرقی به حال تو داشته؟؟
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    والبته شایعه هم زیاده..
  • رعیت ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    پس مالِ کیِ؟؟
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    خیلی با نمکی. حیفی برو خارج
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    احسنت به آقای ثابتی با این تحلیل جامع ومنطقی..
  • ناشناس ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    ضعف دستگاه دیپلماسی دولت تدبیروامید هست که وزیر خارجه احمق وخپل بحرین ایران راتهدید می کند این هم یکی دیگر از راهی تعامل باجهان از نظر دستگاه دیپلماسی این دولت عزت ایرانی خخخخخخخ
  • امیر ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    البته بنده فکر میکنم آن جمله رهبری مبنی بر دولت فزرتی،عربستان بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس