کد خبر 558057
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

مسئول کمیته‌ پزشکی فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی با اشاره به حضور کادر پزشکی قوی اعم از روانشناس، متخصص تغذیه و بدنساز در فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی برای آماده سازی تیم اعزامی به المپیک ریو، گفت: فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی تمام شرایط لازم را برای موفقیت و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان در المپیک فراهم کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، دکتر داود باقری در‌ رابطه با ضرورت حضور روانشناس در کنار ورزشکاران المپیکی و این که آیا فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی توجه جدی به این موضوع دارد یا خیر، اظها‌ر کرد: فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی سه ماه قبل از این که کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش و جوانان کارهای المپیک را سازماندهی کنند و به موضوع روانشناس به عنوان یک نیاز اساسی توجه داشته باشند، نیاز به روانشناس ورزشی را احساس کرد و از فدراسیون پزشکی ورزشی درخواست کردیم فردی را معرفی کند که به دلیل تامین نشدن منابع مالی آن محقق نشد.

وی ادامه داد:هفت ماه پیش که قهرمانان المپیکی برای انجام معاینات بالینی به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کرده بودند و به خاطر برقراری ارتباط خوب با دکتر لاله سامع و بازخورد نتیجه‌ بخشی که از این ارتباط دریافت کردیم، به دکتر نوروزی پیشنهاد دادیم که وی با فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی به عنوان روانشناس همکاری داشته باشد که موافقت شد.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: بعد از جذب روانشناس و متخصص تغذیه، از کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک و امور نظارت و بر‌نامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای مبنی بر احساس نیاز و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی به روانشناس و متخصص تغذیه دریافت کردیم که در جواب نامه گفتیم به دلیل مشکلات مالی در صورت امکان منابع مالی روانشناس و متخصص تغذیه را کمیته ملی المپیک متقبل شود که متاسفانه جوابی دریافت نکردیم. بنا‌بر‌این در شرایط کنونی با داشتن متخصص تغذیه و روانشناس ورزشی دیگر مشکلی وجود ندارد که به کمیسیون روانشناسی کمیته ملی المپیک اعلام نیاز کنیم.

باقری در پاسخ به این پرسش که حضور روانشناس در کنار تیم ‌ملی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در طی هفت ماه گذشته تاکنون چه تاثیری در آمادگی روانی آنها برای حضور در المپیک ریو داشته است، خاطر‌ نشان کرد: در المپیک لندن به دلیل این که ظرف کمتر از دو ماه باقی‌ مانده به المپیک یک روانشناس در کنار تیم قرار گرفت، تاثیر زیادی بر روی آماده سازی مهارت‌های روانی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان نداشت، در نتیجه‌ نگرش مثبتی نسبت به حضور روانشناس نزدیک به المپیک نداشتیم و به همین خاطر از همان زمان به دنبال جذب یک روانشناس خوب برای تیم بودم تا تمرینات ذهنی را به درستی و در زمان کافی به و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی آموزش دهد. الان خوشحالم که تمام ورزشکاران از عملکرد وی راضی هستند و تمرینات ذهنی لاله سامع تاثیرات خود را به خوبی بر روی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان المپیکی به ویژه‌ آنهایی که شانس مدال دارند، گذاشته است.

مسئول کمیته‌ پزشکی فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی همچنین در‌ رابطه با اعزام دکتر سامع به همراه و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان به المپیک ریو، تصریح کرد: من از کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک تقاضا کردم که با دکتر ترکان در این باره جلسه‌ای داشته باشد که گفتند لیست نهایی نفرات اعزامی به المپیک توسط کمیته ملی المپیک و با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی بسته خواهد شد. به‌ هر‌ حال من معتقدم قبل از این که لیست نهایی پزشکان اعزامی به المپیک اعلام شود بهتر است کمیته ملی المپیک با کمیته‌ پزشکی فدراسیونهای المپیکی نشستی داشته باشد تا نفرات نهایی اعم از فیزیوتراپ، ارتوپد و روانشناس بر اساس اعلام نیاز ورزشکاران گزینش شوند. بدون شک این نشست در تصمیم‌گیری مسئولان امر موثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که در حال‌ حاضر همکاری خوبی بین کادر پزشکی و کادرفنی فدراسیون وجود دارد، افزود: و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در حال‌ حاضر شرایط بسیار خوبی دارد و با هماهنگی و همکاری تیمی که بین کادر پزشکی و کادرفنی وجود دارد، امیدواریم بهترین نتیجه‌ را در المپیک ریو کسب کنیم.

باقری تاکید کرد: بعد از مصدومیت بهداد سلیمی، تیم و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی تاثیر روش‌های علمی در آماده سازی ورزشکاران را به خوبی لمس کرد، به طوری که سلیمی بعد از آسیب‌دیدگی‌اش کاملا به این مساله پی برد که چقدر حضور متخصصان تغذیه، روانشناسی، بدنسازی، ارتوپدی، فیزیوتراپی و ... سبب شد آسیب‌دیدگی‌اش بدون این که وزن زیادی کم کند، سریع‌تر بهبود پیدا کند. وی در حال‌ حاضر تقریبا دو تا سه کیلو با وزن ایده‌آل خود فاصله دارد و شرایط مصدومیتش نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و کم کم در حال پیوستن به تیم ‌ملی است.

مسئول کمیته‌ پزشکی فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در ادامه صحبت‌های خود، ا‌ضافه‌ کرد‌: روال تمرینات سلیمی برای حضور در صحنه ر‌قا‌بت‌ها کاملا بر اساس روش‌های علمی طراحی شده است به طوری که اکنون تمرینات یک ضرب و دو ضرب را انجام می‌دهد و طی 10 روز آینده حرکات جهشی خود را آغاز می‌کند و خرداد ماه قیچی می زند. قطعا زمانی که قیچی بزند این موضوع نشان از آمادگی بالای بهداد سلیمی برای حضور در المپیک دارد. البته هم اکنون سرمربی تیم ‌ملی از عملکرد وی راضی است و این ابراز رضایت حاکی از آن است که روند آماده سازی بهداد به خوبی پیش رفته است. به‌ هر‌ حال اول خرداد ماه مشخص می‌شود که چقدر تیم پزشکی و روش‌های علمی آنها درباره آماده سازی و بهبود آسیب‌دیدگی‌ اش تاثیر مثبتی داشتند.

باقری در پایان همچنین در خصوص وضعیت سعید محمدپور پس از عمل جراحی آرنج دستش، گفت: وی کار فیزیوتراپی خود را شروع کرده است و به گفته دکتر کامرانی پزشک جراحش بعد از یک سال دوباره می‌تواند به میادین و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی باز گردد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس