کد خبر 554159
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری دلایل برکناری سرمربی پیشین تیم ملی را اعلام کرد و گفت مسائل مهمی دست به دست هم داد تا توکلی برکنار شود.

 به گزارش مشرق، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: شرایط خوب است و کارها انجام می‌شود تا بچه‌ها راهی مسابقات آسیایی شوند. همه وزنه‌برداران کارشان را انجام می‌دهند و ترکیب اصلی به زودی اعلام خواهد شد تا با 8 نفر اصلی راهی این مسابقات شوند.

وی افزود: بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اردوها خواهند ماند تا کارشان را انجام دهند و برای مسابقات آینده آماده شوند. خوشبختانه دعوت‌نامه سهراب مرادی هم آماده است و کارش انجام شده تا پس از حضور در جام فجر در مسابقات قاره‌ای هم شرکت کند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص آخرین شرایط بهداد سلیمی خاطرنشان کرد: بهداد خوب کار می‌کند و فعالیت‌های خوبی دارد. دکتر کیهانی که او را جراحی کرده در اردو حاضر می‌شود و با این وزنه‌بردار در ارتباط است. دکتر نوروزی فیزیوتراپ سلیمی هم با او در ارتباط کامل است و در اردو حاضر می‌شود تا تمریناتش را زیر نظر بگیرد. به بهداد خوشبین هستم و خودش هم با جدیت کارش را دنبال می‌کند، اما وضعیت سلامتی بهداد برای ما از همه چیز مهم‌تر خواهد بود، در کنار این هم باید با آمادگی خوبی در مسابقات المپیک شرکت کند. ابتدا او باید در مسابقات جام فجر که حکم گزینشی را دارد حضور پیدا کند تا وضعیتش را بسنجیم که شرایطش به خوبی مشخص شود، پس از آن می‌توان در خصوص بهداد اظهار نظر قطعی انجام داد.

مرادی ادامه داد: باقی نفرات در قالب رقابت با یکدیگر برای قرار گرفتن در بین 5 نفر نهایی می‌جنگند، حتی در فوق سنگین هم شرایط مطلوبی وجود دارد. مسابقات آسیایی هم که برگزار می‌شود از استانداردهای بالایی برخوردار خواهد بود. جام فجر هم که حکم گزینشی را دارد از استانداردهای بالایی برخوردار خواهد بود و شرایط را یکسان خواهد کرد و همه باید از این شرایط استفاده کنند تا در نهایت بتوانند در بین 5 سهمیه نهایی قرار بگیرند و بتوانند در المپیک موفقیت کسب کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان آن نرسیده دلیل اصلی جدایی حسین توکلی از تیم ملی را اعلام کند، گفت: به نظرم هر چیزی حکمتی دارد. در ارتباط با این موضوع باید بگویم حسین توکلی برای من بسیار محترم است و اگر قرار بود لجبازی کنم، اصلا او را دعوت نمی‌کردم، اما دیدید یک سال پیش که انتخابات فدراسیون برگزار شد توکلی را به عنوان سرمربی انتخاب کردم. او و کادرفنی‌اش مورد احترام بودند، هستند و هر کدام از عزیزان در مقطعی کمک می‌کنند، اما گاهی در مقطعی دیگر فدراسیون به این نتیجه می‌رسد که این نفرات به تیم ملی کمک کنند. شورای فنی نیز از همین نظر نگاه کرد و حسین توکلی در آن مقطع موفق بود، اما پس از آن و در جلسه‌ای برگزار شده، تصمیم گرفته شد که تا با وی قطع همکاری کنیم، البته توکلی فراز و نشیب‌های زیادی هم داشت، مثل مسابقات آسیایی و مسابقات جهانی، اما ما با وجود فراز و نشیب‌هایش باز هم به او فرصت دادیم و فکر می‌کنیم از فرصت 11 ماهه‌ای که کادرفنی در اختیار داشت به خوبی استفاده نکرد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اظهار کرد: مصدومیت‌هایی هم در تیم ملی به وجود آمد هرچند متداول است، اما شیرازه تیم را از هم می‌پاشید و در آخرین اردوی تیم پیش از عید علی هاشمی هم مصدوم شد. پس از بهداد سلیمی و سعید محمدی، هاشمی نیز به جمع مصدومان اضافه شد و کادرفنی از فرصت‌ها به خوبی بهره نگرفت و چون زمان نداشتیم نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و باید با جدیت کار می‌کردیم،. آسیب‌دیدگی آخر باعث شد ما به فکر تغییراتی در کادرفنی باشیم و جالب است که توکلی هم گفت اگر مسئله فنی است باید بعد از مسابقات آمریکا من را برکنار می‌کردند و او خودش هم خود را نقد می‌کرد و برای ما جالب بود. البته توکلی نکات مثبتی هم داشت و سال گذشته ما حتی یک دوپینگی هم در تیم نداشتیم. توکلی متأسفانه نادیده گرفت و اعتماد به نفس لازم را نداشت و این معایب و محاسن را کنار هم گذاشتیم تا در نهایت این تصمیم را بگیریم که او را کنار گذاشتیم.

مرادی در پاسخ به این سؤال که آیا رای ندادن حسین توکلی در انتخابات هیئت وزنه‌برداری مازندران به گزینه مورد نظر فدراسیون نیز یکی از عوامل برکناری وی بوده است یا خیر، عنوان کرد: موارد انتخابات هم جزیی از ورزش است و دیده می‌شود. با جدیت پیگیر این موضوعات شدیم و چنین تصمیمی گرفتیم همه چیز به هم ربط دارد و وقتی کاری را می‌کنیم باید تمام جوانب را بسنجیم، به عنوان مثال برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با وجود دیر شدن و تذکر اعلام اسامی مبنی بر یک تیم کامل برای مسابقات حتی یک تیم نصفه هم نداشتیم، زیرا اعتماد به نفس سرمربی تیم کم بود و تیم را نتوانست به صورت یک دست روز آخر معرفی کند. اینکه بعد از یک سال نتوانیم یک تیم کامل را راهی مسابقات آسیایی کنیم، چه معنایی می‌تواند داشته باشد، بحث انتخابات هم جدا و در مسابقات سال گذشته تایلند هم هر چند نتایج خوبی به دست نیامد اصرار داشتیم چون تازه شروع کردیم و تیم ناقص بود نادیده گرفتیم، اما امسال دیگر نمی‌شد که زمان لازم را نداشتیم و بعد از یک سال کار کردن باید مشخص می‌شد که کادرفنی بالای سر تیم بوده و کادر فنی جواب داده است.

وی ادامه داد: اکنون جو خوبی در اردو حاکم است و این به دلیل نظم تیمی و همبستگی اعضای تیم است، دو رویداد پیش رو داریم که اولی مسابقات قهرمانی آسیا و دومی مسابقات جام فجر است که جهت حضور بهتر در المپیک نظارت مستقیمی بر این مسابقات داریم. شورای فنی نیز به صورت کامل این مسابقات را آنالیز می‌کند. انوشیروانی هم از این فرصت‌ها استفاده می‌کند و به نحو شایسته باید این فرصت‌ها را پاسخ بدهد و به اعتقاد من کار کردن و پاسخگویی او قابل تقدیر است، البته مشاوره‌های خوبی نیز توسط مشاور بلغاری داده می‌شود و تعامل خوبی برقرار است و وجود چنین شرایطی باعث شده شرایط خوبی در اردوها حاکم باشد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: متأسفانه در شرایط کنونی ما مشکل سخت‌افزاری داریم و قرار است جام فجر نیز برگزار شود و باید استانداردهای جهانی را در این مسابقات داشته باشیم، اما وسایل و امکانات ما از قالب استاندارد خارج شده است. وسایل ما همین وسایل تمرین داخل سالن است و وسایل قبلی که وارد کشور شده، مشخص نیست در کجا قرار دارد، البته وزیر ورزش دستور داده و معاونان وی آقایان سجادی و هاشمی پیگیر این موضوع هستند تا وسایل به دست ما برسد. پیش از برگزاری انتخابات قرار بود 300 ست لوازم در اختیار فدراسیون قرار بگیرد، که 5 ست آن قبل از سال و 5 ست آن بعد از سال نو تحویل داده شد تا شرایط بهتر شود، اما ما اکنون به استان‌ها نیز باید وسایل را بدهیم و این برای ما مشکل‌ساز می‌شود.

مرادی گفت: مقرر شده بود بانک مشکل تأمین مالی را حل کند و مانند مسابقات المپیک که با استاندارد برگزار می‌شود، مسابقات جام فجر نیز به همان ترتیب برگزار شود، اما نرسیدن منابع مالی باعث شده با مشکل مواجه شویم. البته وزارت ورزش زودتر کمک خواهد کرد تا منابع تأمین شود و بچه‌ها با شرایط خوبی در مسابقات حاضر می‌شوند تا  استانداردهای لازم را داشته باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس