کد خبر 558729
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: من پنج سال است تمرین‌های فعلی‌ام را انجام می‌دهم اما خیلی مواقع مربی جلوگیری کرده و نگذاشته کاری که می‌خواستم را انجام دهم؛ مواقعی که رنگ مدال من تغییر کرده به این علت بوده است.

به گزارش مشرق، کیانوش رستمی اصلی‌ترین شانس مدال وزنه‌برداری در المپیک ریو است. مهمترین مسأله‌ای که در مورد این وزنه‌بردار وجود دارد این است که او با برنامه‌های خود تمرین می‌کند و حتی با تغییر در کادر فنی تیم ملی نیز همچنان با برنامه تمرینی خود پیش می‌رود. نکته قابل توجه در این موضوع این است که آیا رستمی عواقب این کار را پذیرفته و اگر نتواند در المپیک به نتیجه دلخواه برسد، تمام انتقاداتی را که ممکن است به سویش روانه شود به جان می‌خرد یا خیر؟

- بعد از تعطیلات نوروزی تمرین‌ها را سنگین‌تر دنبال می‌کنید؟

با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی را داشتیم، تمرین‌ها را به تازگی شروع کردم بنابراین هنوز آنچنان جدی نشده. فکر می‌کنم تا 20 روز دیگر جدی‌تر شود و برای المپیک با برنامه حرفه‌ای‌تر جلو برویم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

- هنوز با برنامه‌های خود تمرین می‌کنید؟

بله، با برنامه‌های خودم تمرین می‌کنم.

- سرمربی جدید تیم ملی با این موضوع مشکلی ندارد؟

سعی می‌کنم تمام کارهایم را با رییس فدراسیون هماهنگ کنم تا بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم. با رییس فدراسیون در مورد همه چیز صحبت کرده‌ام و او نیز موافقت کرده است. فدراسیون در این سه، چهار ماه باقی مانده تا المپیک برنامه‌ریزی خوبی برای ما داشته تا خدایی نکرده دچار آسیب دیدگی نشویم.

- کیانوش رستمی عواقب اینکه خودش تمرین کند را پذیرفته و اگر نتیجه‌ای که می‌خواهد به دست نیاید نگران حرف و حدیث‌های بعد آن نیست؟

کاملا مطمئنم خیلی از افراد منتظر هستند به موقعش این حرف‌ها را بزنند اما من تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین وضعیت را داشته باشم و مردم را شاد کنم و پرچم ایران را به اهتزاز درآورم. من این تمرین ها را 5 سال است که انجام می‌دهم خیلی مواقع مربی جلوگیری کرده و نگذاشته کاری که می‌خواستم را انجام دهم، مواقعی که رنگ مدال من تغییر کرد، به این علت بوده است. در غیر این صورت باید اتفاقات خیلی بهتری می‌افتاد.

من هر ساله در مسابقه‌ها شرکت می‌کنم و یک سال خوب و یک سال نتیجه‌ی دلخواه نمی‌گیرم. گاهی در تعامل با مربیان برای من مشکل به وجود آوردند. من خواسته‌ام در هر شرایطی کار کنم اما برخی افراد سعی کردند روی افکار ذهنی من کار کنند و ذهن من را به هم بریزند تا نتوانم به نتیجه دلخواه برسم.

- پس کاملا عواقب آن را پذیرفته‌اید؟

رییس فدراسیون در اطلاع است. او خیلی بیشتر از من حواسش به فدراسیون است تا اتفاقی نیفتد. من نیز با تمام وجود کارم را به نحو احسن انجام می‌دهم تا اتفاقی رخ ندهد که خودم و مردم را ناراحت کنم. برای من مهم‌ترین مسئله این است که بهترین نتیجه را در المپیک بگیرم و برای آن نیز تلاش می‌کنم.

- چند ماه پیش تمایل داشتید به خارج از کشور بروید هنوز هم به اردوی برون مرزی فکر می‌کنید؟

در حال حاضر فکر نمی‌کنم. خیلی مسائل برای ما عملی نشد. فدراسیون نیز صلاح دید که این اتفاق نیفتد بهتر است. من نیز به نظر آقای مرادی احترام گذاشتم. او را به عنوان پدر این رشته ورزشی قبول داریم سعی می‌کنیم تابع دستوراتش باشیم و جلو برویم. از آنجا که مدت زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده زیاد تغییر مکان ندهیم بهتر است و تاثیری هم بر روی پیشرفت ورزشکار ندارد. به نظرم تهران بهترین مکان تمرینی برای من است.

تلاش کیانوش رستمی برای موفقیت د ریو

- دو رقیب روس شما به طور مداوم از تمرین‌های خود در صفحات اجتماعی فیلم می‌گذارند. چرا شما چراغ خاموش حرکت می‌کنید؟

اگر فیلم خاصی لازم باشد می‌گذارم. این که بخواهیم با فیلم برای کسی خط و نشان بکشیم درست نیست. هر کسی بیشتر تلاش کند و با دقت کار را جلو ببرد نتیجه بهتری می‌گیرد. فیلم به کسی کمک نکرده و نخواهد کرد.

البته من از وضعیت رقبایم با خبر هستم چون با آن‌ها در ارتباطم و دوستان من هستند. تمرین‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند زیرا درصدد هستند تا بهترین نتیجه را بگیرند. مسابقه‌های دسته 85 کیلوگرم نیز همیشه سخت‌تر است زیرا 5-6 نفر رقابت نزدیکی را با یکدیگر خواهند داشت.

- اکنون که از وضعیت رقبا مطلع هستید کار برای شما سخت‌تر شده یا تفاوتی ندارد؟

من به این چیزها فکر نمی‌کنم. مهم‌ترین موضوع برای من این است که تمرین‌هایم را خوب انجام و رکوردهایم را ارتقا دهم. همیشه هم رکوردهایم از نفر اول دنیا بیشتر بوده اما بعضی اوقات پاره‌ای از مسائل نگذاشته به آن چیزی که می‌خواهم برسم. امیدوارم این المپیک اتفاقات بهتری رخ دهد.

- رکوردزنی را از چه زمانی شروع می‌کنید؟

به مرور زمان. فعلا یک مقدار زمان باید جلو برود. من قلبا دوست دارم در المپیک رکوردشکنی کنم و ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد.

- به عنوان یک ورزشکار تغییر کادر فنی تاثیری بر روی روند کار شما گذاشت؟

من به فدراسیون احترام می‌گذارم و باید تابع انتخابی که آقای مرادی دارد باشیم. در این مورد صحبت نمی‌کنم و امیدوارم بهترین اتفاق رخ دهد.

- قبلا از نبود بهداد سلیمی در اردو ناراحت بودید الان دوباره کنار هم هستید.

بله، ما با هم تمرین‌ها را انجام می‌دهیم و این باعث خوشحالی است. سلیمی هنوز به آن رکوردهای دلخواهش نرسیده که امیدوارم وضعیت بدنی‌اش بهتر شود و بتواند به آن چیزی که می‌خواهد برسد و در المپیک دوباره با هم بهترین نتیجه را بگیریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    کسی که بدون مربی تمرین میکنه هیچی نمیشه عمرا اگه مدال بگیره این خط اینم نشون |/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس