کد خبر 559443
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

سه وزنه بردار المپیکی ایران برای اینکه دومین المپیک خود را تجربه کنند مجبور هستند در جام فجر وزنه بزنند.

به گزارش مشرق، با اعلام ترکیب تیم ملی وزنه برداری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا2016 مشخص شد که چه نفراتی حتما باید در جام فجر شرکت کنند تا بتوانند جواز حضور در المپیک را به دست آورند.

از میان نفراتی که راهی قهرمانی آسیا می شوند، علی میری، ایوب موسوی، علی هاشمی، کیا قدمی، محسن بهرام زاده و بهادر مولایی هر کدام در یک گزینشی المپیک حضور داشته اند و مسابقات قهرمانی آسیا 2016 دومین رقابت گزینشی برای آنها محسوب می شود. اما برای محمدرضا براری ، رضابیرالوند و رامین ربیعی در صورتی که برای المپیک انتخاب شوند، اولین رقابت گزینشی محسوب می شود و باید در جام فجر هم شرکت کنند.

البته سجاد انوشیروانی برای دسته فوق سنگین سه نفر(بهادر مولایی،محسن بهرام زاده و رامین ربیعی) را معرفی کرده که از این میان آنها دو نفر در مسابقات قهرمانی آسیا وزنه خواهند زد. در رکوردگیری روز چهار شنبه تیم ملی تکلیف دو نفر اعزامی به ازبکستان مشخص خواهد شد. درصورتی که رامین ربیعی انتخاب نشود به این معنی است که در المپیک هم جایی نخواهد داشت.

اما بحث اصلی، وضعیت حضور چهره های شاخص وزنه برداری در المپیک است که سه نفر از آنها باید رقابت گزینشی را پشت سر بگذارند تا در سی و یکمین المپیک نیز حضور داشته باشند. بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال به حضور در یک رقابت گزینشی و سهراب مرادی به دو رقابت گزینشی نیاز دارند. سلیمی بارها اعلام کرده بود برای مسابقات قهرمانی آسیا نمی تواند خود را آماده کند، نواب نصیر شلال نیز به صلاح دید سرمربی به قهرمانی آسیا نمی رود، سهراب مرادی هم به دلیل تمام نشدن دوران محرومیت حاصل از اعلام بازنشستگی اش در این رقابتها شرکت نخواهد کرد.

از این رو این سه وزنه بردار حتما باید در جام فجر شرکت کنند تا بتوانند المپیکی شوند در غیر این صورت المپیک ریو را از دست خواهند داد.

از طرفی ایران در المپیک ریو 5 سهمیه دارد و با توجه به اینکه در اوزان سبک وزنه بردار مدعی ندارد باید برای کسب نتیجه در المپیک بر روی اوزان 85 کیلوگرم به بعد حساب کند. از این رو کادر فنی مجبور است تمام نفراتی که در اوزان 85،94،105 و فوق سنگین می توان بر روی آنها از لحاظ رکوردی و نداشتن مشکل آزمایش دوپینگ حساب باز کرد، به مسابقات گزینشی بفرستد تا مانعی برای حضورشان در المپیک وجود نداشته باشد.

تنها وزنه برداری که نیاز به رقابت گزینشی المپیک ندارد کیانوش رستمی است زیرا با حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2014 و 2015 جواز المپیکی شدن را کسب کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس