فرمانده نیروی دریایی ارتش از برنامه‌ریزی این نیرو برای حضور در اقیانوس اطلس با تصویب فرماندهی معظم کل قوا در سال 95 خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در بندر انزلی با اشاره به برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 95 اظهار کرد: امسال برنامه‌های نیروی دریایی ادامه برنامه‌های سال 94 و ماقبل آن است زیرا برنامه‌های این نیرو طولانی مدت محسوب می‌شود.

وی ارتقای آمادگی رزمی در عرصه‌های ساخت تجهیزات و پرورش نیروی انسانی را از برنامه‌های بلندمدت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی مذکور به طور سالانه تقسیم می‌شود و در هر سال درصدی را جلو می‌بریم.

*پرورش نیروی انسانی برای شناورهای جدید

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ادامه فعالیت‌های گذشته و به صددرصد رسیدن آن در سال 95 برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: پرورش نیروی انسانی مورد نیاز برای شناورهای جدید که به نیروی دریایی الحاق می‌شوند جزو برنامه‌های سالانه این نیرو است.

سیاری، آموزش نیروها را در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در رشت و فرماندهی تکاوران دریایی در منجیل دانست و بیان کرد: حضور در عرصه دریا و دفاع از مرزهای آبی، حفاظت از منابع و منافع کشور در آبراهه‌ها در شمال و جنوب کشور را باید انجام دهیم.

وی متذکر شد: در جنوب کشور باید به دیگران ثابت کنیم توانمندی برقراری امنیت در منطقه را داریم و نیازی به حضور نیروهای فرا منطقه‌ای نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ارتقای توان رزمی برای مقابله با هر گونه تهدید در مرزهای دریایی کشور را از برنامه‌های این نیرو در سال 95 عنوان کرد و گفت: حضور در آب‌های آزاد به طور گسترده‌تر را در برنامه داریم و در اقیانوس‌های جهان حضور پیدا می‌کنیم.

سیاری یادآور شد: نیروی دریایی ارتش حضور برای برقراری امنیت در محدوده‌ای که ناامنی توسط دزدان دریایی وجود دارد و بیشترین احتمال خطر را دارد، دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر حضور نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن و تنگه باب‌المندب، خاطرنشان کرد: با تصویب فرماندهی معظم کل قوا به اقیانوس آرام، هند جنوبی و دریای مدیترانه سفر کردیم و امسال سفر به اقیانوس اطلس جزو برنامه کاری ما است.

*توسعه پایگاه دریایی امیرآباد در سال 95

فرمانده نیروی دریایی ارتش از توسعه پایگاه دریایی امیرآباد در سال 95 خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم اقتدار خود را در این منطقه بالا ببریم.

سیاری، ارتقای سطح معیشتی کارکنان نیروی دریایی در تمام ابعاد را جزو برنامه‌های سال 95 ذکر کرد و افزود: امسال امیدواریم تجهیزات خوبی به نیروی دریایی ارتش الحاق پیدا کند.

وی با اشاره به الحاق شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی ارتش در شمال کشور، بیان کرد: امسال در جنوب ناوشکن، زیردریایی و شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، حضور در آب‌های آزاد را نشانه توانمندی کشورها خواند و تصریح کرد: کشورها با ساخت تجهیزات مناسب می‌توانند در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشند و از منافع خود دفاع کنند.

سیاری با بیان اینکه حضور در آب‌های آزاد نباید به قصد تجاوزگری باشد، گفت: حضور باید به قصد دفاع و مبارزه با دزدی دریایی باشد و اگر این توانمندی در هزاران کیلومتر از مرزهای خود را نداشته باشیم باید دست نیاز به طرف دیگران بلند کنیم.

وی حضور در آب‌های آزاد و عرصه‌های جهانی را سبب غرور مردم دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «مظهر اقتدار مردم در دریا، نیروی دریایی است» و هر قدر در نقاط دورتر گام بگذاریم اقتدار ما بالاتر می‌رود زیرا حضور ما بین کشورهای دنیا معنادار است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوبی ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    امارات را دست کم نگیرید.امریکا دارد این هارا تحریک می کند تا خود به عنوان پشتیبان وارد معرکه شود مانند جنگ ایران وعراق .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس