شورای جنبش اسلامی در نیجریه فاش کرد که «ابراهیم زکزاکی» رهبر این جنبش در ستاد وزارت امنیت داخلی نیجریه دستگیر شده و چشم چپ خود را از دست داده و دست چپ وی نیز تاحدی فلج شده است.

دست چپ «ابراهیم زکزاکی» فلج و چشم چپ خو را از دست دادبه گزارش مشرق، شورای جنبش اسلامی نیجریه (IMN) روز چهارشنبه (دیروز) فاش کرد که «شیخ ابراهیم الزکزاکی» رهبر این جنبش در ستاد وزارت امنیت داخلی (DSS) «ابوجا» بازداشت شده‌ است.

بنا به گزارش پایگاه «Allafrica»، شورای جنبش اسلامی نیجریه به ریاست «فستوس اوکویی» در یک کنفرانس خبری در «کادونا» اعلام کرد که الزکزاکی، چشم چپ خود را از دست داده است و از طرف دیگر دست چپ وی نیز تقریباً فلج شده است و وقتی با او در بازداشت ملاقات کردند، به سختی توانستند او را تشخیص دهند. بنا به گفته فستوس اوکویی، این رهبر شیعیان نیجریه در حال حاضر به کمک عصا راه می‌رود.

بنا به گفته اوکویی، نظامیان نیجریه با حمله به پناهگاه الزکزاکی و همسرش زینت در جریان یک درگیری خشونت‌آمیز که به کشته شدن چندین عضو جنبش اسلامی نیجریه منجر شد، به سمت رهبر جنبش شیعه نیجریه و همسرش تیراندازی کردند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که زینت سه مرتبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و وضعیت جسمانی مناسبی ندارند.

«مکول کیون» یکی از وکلایی که در بازداشت از الزکزاکی دیدن کرده است، ادعاهایی مبنی بر اینکه این رهبر شیعیان نیجریه برای درمان به فرانسه رفته است را رد کرد و گفت که تمامی عمل‌های جراحی بر روی این رهبر شیعه و همسرش در یک بیمارستان مخفی در «لاگوس» در «کادونا» انجام گرفته است.

اوکویی گفته است که زکزاکی به آنها گفته است تا پرونده‌ای علیه ارتش و دولت کادونا به جریان درآورند و در 12 آوریل 2016، تیم قانونی زکزاکی از جانب وی و همسرش، دو پرونده شکایت را در نزد دیوان عالی فدرال ابوجا به جریان درآوردند.

طبق این گزارش، پلیس نیجریه و سرویس‌های امنیت داخلی (SSS) روز گذشته ادعا کردند که جنبش اسلامی نیجریه هیچ اعتنایی به مقامات قانونی نمی‌‌کنند.

دو سازمان امنیتی نیز مدعی شدند که جنبش اسلامی نیجریه توسط ایران و عراق تأمین بودجه می‌شوند.

در آبان ماه سال گذشته، در درگیری‌هایی که پس از حمله ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رخ داد،‌ علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی»، بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت رسیدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    لعنه الله علی القوم الظالمین
  • پسر ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    درود خداوند بر اهل بیت(ع) و یارانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت(ع) لعنت خداوند بر اعراب وهابی نحس نجس وحشی
  • آقای م ر ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس