کد خبر 557158
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

مردم یمن فردا جمعه برای تاکید بر لزوم توقف تجاوزگری ائتلاف سعودی و برداشته شدن محاصره هوایی، زمینی و دریایی کشورشان در شهر صنعا تظاهرات برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق، کمیته عالی انقلاب یمن از مردم این کشور خواست تا تظاهرات گسترده ای را روز جمعه در شهر صنعا با عنوان "مسئولیت آزادگان جهان؛ متوقف کردن تجاوزگری و رفع محاصره است"، برگزار کنند.

در بیانیه کمیته عالی انقلاب یمن آمده است: تداوم تجاوزگری وحشیانه سعودی و محاصره ظالمانه یمن در سایه سکوت بین المللی، ملت ها و آزادگان جهان را در برابر مسئولیت اخلاقی خود و رساندن صدایشان به جهان برای فشار بر جامعه بین المللی و سازمان ملل به منظور توقف این تجاوزگری وحشیانه و رفع محاصره ظالمانه قرار داده است.

این بیانیه به اهمیت برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراض آمیز ملت یمن برای تاکید بر مسئولیت کشورهای متجاوز در قبال جنایت های خود علیه ملت یمن اشاره کرد؛ ملتی که با نسل کشی در سایه سکوت سازمان ملل روبرو است.

این بیانیه همچنین بر اهمیت مسئولیت آزادگان جهان برای متوقف کردن این تجاوزگری وحشیانه و رفع محاصره ظالمانه تاکید کرد.

کمیته عالی انقلاب یمن همچنین بر لزوم تداوم برگزاری تظاهرات مردمی برای رساندن صدای ملت یمن به گوش همه آزادگان جهان تاکید و گفت که محل برگزاری تظاهرات متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارتش سعودی و هم پیمانانش از بیش از یکسال پیش حمله هوایی، زمینی و دریایی خود به یمن را آغاز کردند که در جریان آن هزاران نفر شهید یا زخمی شده و ساختار زیربنایی این کشور ویران شده است.

متجاوزان همچنین از سلاح های ممنوع شده در سطح بین الملل از جمله بمب های خوشه ای علیه ملت یمن استفاده کرده‌اند.

آمریکا و انگلیس از بزرگترین حامیان عربستان به شمار می روند که به تحویل سلاح به این کشور با وجود بکارگیری آن علیه غیرنظامیان یمنی ادامه می دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس