درحالی که روز گذشته وزیر علوم در سخنانی، اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را طرحی مطلوب و مورد درخواست اکثر دانشجویان، مردم و مراجع تقلید عنوان کرده بود، نیمه شب گذشته رئیس جمهور در نامه‌ای، خواستار لغو این طرح شد.

به گزارش مشرق، در نامه احمدی‌نژاد آمده است:

باسمه تعالي

جناب آقاي دانشجو
وزير محترم علوم ،تحقيقات و فناوري
سركار خانم دستجردي
وزير محترم بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي

 سلام عليكم

1-شنيده شده است كه اساتيد بي رويه بازنشسته مي شوند. ضروري است تا بررسي و تصويب آئين نامه بازنشستگي اعضاء هيئت علمي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي از هر نوع بازنشسته نمودن اعضاء خودداري شود.
2- شنيده شده است كه در برخي دانشگاه ها، رشته ها و كلاس هاي تك جنسيتي بدون لحاظ تبعات اعمال مي گردد.
ضروري است فوري از اين اقدامات سطحي و غير عالمانه جلوگيري شود.
در هر دو مورد نتيجه را اعلام نمائيد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • مهدي از قم ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا كه به اين رئيس جمهور فهيم افتخار مي كنيم . حقيقت اينه كه ما عادت كرديم به جاي اينكه كارها را اساسي و عالمانه انجام بديم مي رويم سراغ راحت ترين كار كه برخوردهاي سطحي و زودگذر هست مثل همين طرح امنيت اخلاقي نيروي انتظامي . خودشون هم مي دونند فايده اي نداره و هر سال با علم به اينكه دولت مخالفت ميكنه و طرح رو ادامه نخواهند دارد وارد اجرا مي شدند و امثال با توجه به اينكه دولت موضع گيري نكرده نيروي انتظامي گير افتاده از يك طرف نمي تونه ادامه بده چون نيروي زيادي ميخواد و از طرف ديگه دولت هم وارد نشده تا تقصير عدم اجرا رو گردن دولت بياندازه و طرح رو ادامه نده!!! مساله تفكيك جنسيتي هم از همين دست كارهاي سطحي و زودگذره و بجاي اينكه يك طرح عاقلانه و عالمانه تهيه كنند دنبال كارهاي بدون فكر و غير عملي هستند . اگر كسي اهل علم و دانشگاه باشه خوب متوجه ميشه كه اينجور كارها جواب نميده و بايد فكر اساسي كرد.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    1-شنيده شده است... 2- شنيده شده است... تا ديروز شنيده است و گفته ميشود اخ و تف بود حالا خودشون استفاده ميكنن
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    خوشحال شدم که دکتر جلوی این تندروی و کار ناعالمانه رو گرفته! اینها تو جامعه با هم ارتباط ندارن؟ تو کتابخونه؟ مترو؟ تاکسی؟ خیابون؟ سرکار؟ حتما فردا طرح زوج و فزد زن و مردها رو اجرا میکنند؟!
  • k-1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    ايول دكتر به خدا سالاري
  • امین ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    بهتره رو این مسئله زود قضاوت نشه...
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آقا يان وخانم ها به خدا قسم مختلط بودن زن و مرد امكان زمينه فساد و گناه را ايجاد كند. هر چقدر هم افراد صالح باشند ميل و غريزه را جلوش را نميشه كه گرفت
  • سید مصطفی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    شاید اختلاط زمینه ساز فساد باشه! اما جدا کردن فضا کمکی نمیکنه!! باید در فضای اختلاط رابطه صحیح رو به جوانان آموزش داد... (تو دانشگاه نه، توی پارک و خیابون که با هم مواجه میشن!! اونو چه کنیم؟؟)
  • مجید ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اقای رئیس جمهور چیکار داری میکنی به خودت بیا *دیر شده*زیر هر نامه ای رو امضا نکن
  • معصومه ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    همین کارارو میکنن که جوونا عقده ای میشن به خدا سخت گیری کارارو بدتر میکنه رییس جمهور توی این قضیه راست میگه
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    این ادبیات در شان وزیر علوم نیست آقای رییس.
  • محمد ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    نظر همتون رو به 2 موضوع جلب می کنم: 1. نقل شده که حضرت امیر (ع) برای رو به رو نشدن با نامحرما مسیر خودشون رو جابجا میکردن 2. پیامبر اکرم (ص) وقتی وارد مدینه شدند بین یهودیان و مسلمونا دیوار کشیدن (البته واضحه که منظورم مقایسه یهودیا با دختر پسرهای مسلمون نیست. غرض اینه که اسلام تا اونجایی که تونسته از اختلاط هایی که احتمال خطا توش هست جلوگیری کرده)
  • محمد ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    نظر همتون رو به 2 موضوع جلب می کنم: 1. نقل شده که حضرت امیر (ع) برای رو به رو نشدن با نامحرما مسیر خودشون رو جابجا میکردن 2. پیامبر اکرم (ص) وقتی وارد مدینه شدند بین یهودیان و مسلمونا دیوار کشیدن (البته واضحه که منظورم مقایسه یهودیا با دختر پسرهای مسلمون نیست. غرض اینه که اسلام تا اونجایی که تونسته از اختلاط هایی که احتمال خطا توش هست جلوگیری کرده)
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آقای دکتر شما تفاوت کلاس مختلط با دانشگاه مختلط را درک می کنید!!؟؟ تقریبآ در همه کلاس های مختلط شاهد افت نمرات هستیم دکتر چطوره دسشتوی ها را هم مختلط کنه! کار بسیار عالمانه ای هست..
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    این نامه های عجیب غریب اطرافیان ریس جمهور از طرف ایشان پدر دانشگاه ها و..را در آورده...
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    با این کارهای احمقانه به کجا میخواهیم برسیم این وزیر نمیفهمه اثر این کار چیه؟ ۱)بالا رفتن سن ازدواج ۲) عدم کسب مهارتهای اجتماعی(نمونه آمار طلاق در بچه حزب اللهی ها) ۳)سر ریز کردن روابط به مکانهای دیگر مانند خیابان با شکلی فجیع تر مانند آرایش و پوشش ۴) از دست دادن کنترل حداقلی موجود ۵)رونق پارتی ها خدا رو شکر صبح تا بحال هیچ سایت این جواب منو منتشر نمی کنند سر در برف کردند
  • مرتضي ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آقا قياس به نفس نكن. شما عقده‌اي هستي، به بقيه جوونا چه؟!
  • سورنا ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    من نمیدونم آخه میگن این خواسته مردمه کدوم مردم رو میگن مردمی که دور ورشونه یا مردمی که در سطح اجتماع کارهایی مهمتر از این بچه بازی ها دارن مشکل دانشگاه با تفکیک حل نمیشه ما دانشگاه فعال میخوایم خوب بجایی اینکه این کار کیفیت آموزش بودجه اقدامات علمی اصلاح اساتید که هر دفعه دارن غربی تر میشن زور تون به کی رسیده خوب این دانشجو که تو کشور غربی بزرگ نشده تو کشور اسلامی بزرگ شده یعنی ابتدایی راهنمایی و دبیرستان تو محیط تک جنسیتی واسلامی رشد کرده و اومده دانشگاه شده این خوب حالا شما میخواین دانشگاه بشه ابتدایی خوبه ابتدایی بشه خیلی خوبه اگر با این کار آمار طلاق پایین میاد اگر مشکلات ازدواج جوانان حل میشه اگر شغل برقرار میشه اگر عدالت آموزشی اجرا میشه اگر دانشجو اصلاح میشه اگر این دانشجویی که جدا شد آدم میشه باشه انجام بدین اگر اینطوری بود شما تو دانشگاهایه تکجنسیتی که تاسیس کردین خروجی درست حسابی داشتین اگر داشتین تو همون دانشگاها بجا محدودیت زیاد و غیر ممکن ضرفیت رو افزایش کنید
  • مجتبی « تنکابن » ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها طرحی مطلوب و مورد درخواست اکثر دانشجویان، مردم متدیّن و مراجع معظّم تقلید است.
  • عليرضا ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا كار بجايي بود فكر كرديد چون دانشگاه جدا بشه سطح فرهنگ ميره بالا !!! ببينيد قرار نيست به اسم دين بعضي ارگان ها هركاري دلشون ميخاد بكنن بخدا فرهنگسازي لازمه مثلا ميخان با جدا كردن چيو نشون بدن
  • حسین ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    درود بر امام خامنه ای تفکیک جنسیت خوبه اما .. دردانشگاه علم و صتعت (فوق لیسانس) برای اینکه یه طور تفیک جنسیتی کنند شاهد هستیم که در یک رشته پسرها قبول شدن و یک رشته دختر ها - مثلا همه برق ها پسر بوده و رشته ای دیگر دخترها
  • کوروش ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    درسته که این کار برای عوام فریبی صورت گرفته ولی همین که حال شما رو گرفته خیلی باحاله
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    چه بخوایم چه نخوایم، جنس زن و مرد مثل پنبه و آتش میمونن. هرچقدر ارتباط کمتر باشه، بهتره.
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    وای بر این دولت با اندیشه لیبرال فرهنگیش اون از حکمش در مورد ورزشگاه رفتن زنان اون از اصرارش بر مشایی و دور وریاش اینم از این کارش حاج محمود ما تو دانشگاهیم می دونیم چه خبره؟؟؟؟؟!!!! خوابی یا بیدار فکر کنم بازم مشایی برات لالایی خونده
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    دمت گرم درد و دل ما هم همینه کم ندیدیدم سر کلاس رفیقمون حواسش به دختره اون وره کلاس بوده و هی بر می گشته نگاهش می کرده
  • شتاب ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    نظر همه رو به این جلب میکنم که امام (ره) هم با تفکیک جنسیتی مخالف بودن/در مورد اینکه وضعیت دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه آزاد خیلی بده بنده هم مخالفم اما این راهش نیست عزیزان یا علی مدد
  • سید ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    "ضروري است فوري از اين اقدامات سطحي و غير عالمانه " با سطحی بودن یا نبودنش کاری ندارم ولی اینکه گفتن غیر عالمانه باید عرض کنم اگثر علمای اعلم موافقت مستقیم و غیر مستقیم شون رو در مورد این موضوع اعلام کردند و فقط آقای صانعی مخالفت این موضوع بودند (اگر ایشون رو هم برای دلخوشی عده ای عالم فرض کنیم)
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آقا چرا توهین می کنی!!....محیطی بهتر از دانشگاه برای برقراری رابطه سالم بین دختر و پسر که تحت نظر دیگر دوستان هم باشه سراغ دارید!! بهترین ازدواج ها ازدواج های دانشجویی بوده..
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    شوخی می کنی!!...آمار طلاق رکوردش دست تهرانه..... اکثرآ هم غیر حزب الهی ها....
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    دوست این سیاست توازن میزان قبولی های مرد و زن نسبت به بازار کار و نیز نسبت به میزان فارغ التحصیلان مرد و زن در کل کشور هست..
  • محمد ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    میشه بگی شما برای چی مخالفید؟ دختر وپسر جدا وگناه کمتر.
  • محمد ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    احمق گفتن به مخالف نظر شما خلاف ادب است. 1)ما تا دانشگاه نداشتیم سن ازدواج مان کمتر بود.پس این ملاک درستی نیست.2)اتفاقا آمار طلاق در قشر متدین خیلی کمتر است.3)حداقل مصرف لوازم آرایشی بشدت کاهش خواهد یافت.4) منظور کدام کنترل است؟5) یعنی در دانشگاهها پارتی برگزار میشود؟ درضمن خدا رو شکر هیچ آدم بیکاری پیدا نشد به این....پاسخ دهد جز من!!
  • علي ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اين روايات را از كجا آوردي؟ما كه در مورد امام علي و اون يهودي چيزهاي ديگه شنيديم.از اينها گذشته اين مسايل چه ربطي به هم دارند؟اگه تو دانشگاه رفتي ميبيني كه اينگونه كه ميگيد نيست.
  • کامران ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    بابا این جوونا تو محیط دانشگاهها زیر چشم مسئولا با همدیگه آشنا بشن بهتره یا تو کوچه و خیابون و ....!؟! گرایش به جنس مخالف یه چیز غریزیه که نه من ، نه شما و نه حکومت نمیتونه جلوی این مسیر طبیعی رو بگیره . مسئولان فقط باید این روند رو هدایت کنند که به فساد کشیده نشه ، مطمئن باشین این اقدامهای افراطی تک جنسیتی کردن و قلع و قمع کردن هم به هیچ جا که نمیرسه هیچ ، کار رو هم بدتر میکنه
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    خیر آقا مجتبی این نه تنها طرح مطلوبی نیست بلکه عواقب خیلی بدتری داره. در ضمن انسان ها می تونن از جانب خودشون صحبت کنند. این اکثریت که شما می فرمایی منظور اکثر آدم هایی که می شناسی فقط می تونه باشه...
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    آقا مرتضی انگار در جامعه زندگی نمی کنی.
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    معلومه هيچ سايتي به جز مشرق حاظر نميشه اين نظر غير منطقي رو منتشر کنه. ميشه درباره مواردي که گفتي توضيح بدي: بالا رفتن سن ازدواج؟!! يا عدم کسب مهارت اجتماعي؟!! تو کدوم دانشگاه ما نتيجه اختلاط دانشجويان کسب مهارت اجتماعيه؟ در ضمن شما مگه تو اين مملکت زندگي نميکني آمار طلاق تو بچه حزب اللهي ها خيلي از ميانگين جامعه پايين تره بيشتر.
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    دکتر ما خودمون ذغال فروشیم
  • دانشجو ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    سلام. به نظر منم این طرح هم خوبه و هم لازم. مگه 12 سال در کلاسهای تک جنسیتی دس نخوندیم و حالا وارد بهترین دانشگاههای کشور شدیم؟ چی میشه ادامه این درس خوندنمون هم در کلاس های تک جنسیتی باشه( حالا که همه جوان هستند و امکان خطا و اشتباهشون بیشتره کلاسها را مختلط کردن چرا از بچگی ما را به کلاسهای مختلط عادت ندادند؟) آقای رئیس جمهور محترم .... بهتره کمی فکر کنید و بعد زیر هر نامه‌ای را امضا کنید و تاکید فرمایید. (آخرت منتظر اعمال شماست)
  • سامان ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    ناشناس عزیز واقعا به مضرات تفکیک جنسیتی فکر کردی؟ اکثر آنهایی که با طرح تفکیک جنسیتی موافقند دانشجو نیستند چرا که اگر بودند به مضرات آن بر می خوردند
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    به نظر بنده باید این فرهنگ صادر بشه و با رایزنی با عربستان مراسم حج نیز جداسازی صورت پذیرد و این بدعت تاریخی اصلاح گردد...
  • شمال ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    آقايي كه حرف از اميرالمونين ميزني به چندتا از كاراش عمل ميكني؟؟؟ تا كم مياريد حديث مياريد كه خودتون تا حالا عمل نكرديد فقط ميخوايد به كرسي بنشونيد... ميدونيد چه افتزايي ميشه مملكت!!!؟؟؟ تبعيض تو رشته تا جاافتادنش ميدونيد چقدر صدمه ميزنه به دانشجو ها؟؟؟
  • محمد ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    اجرای طرح تفکیک جنسیتی زاییده ی خشک مغزهایی است که افکار عقب افتاده ی خود را به متدینین و مراجع نسبت می دهند.
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    دوست عزیز لطفا مزخرف نگو مگه مملکت صاحب نداره که یکی بیاد جای یکی دیگه نامه بده؟! اگه خودتون فهم ندارید لطفا شعور مردم را زیر سوال نبرید.
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    نه بابا؟؟!! اون وقت شما اینا رو از کجا فهمیدی؟؟ نتیجه ی تحقیقات کارشناسی ات را بده یه جایی شاید یه کاری واست دست و پا کنند!
  • رضا ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    هر دو موضوعی که باهاش ملت رو جلب کردی سندیت نداره. این روایات جعلی زاییده ی تخیلات عده ای کج فهم است برای گول زدن امثال شما
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    از خواب بیدار شو دوست عزیز!
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    خدایا به این متحجرین کمی عقل عنایت بفرما
  • محمد ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    ناراحت کننده جواب بعضی دوستانه که با توحین صحبت می کنند. مثل آقا مرتضی. برادر حمله نکن آروم باش. کاش امام زنده بود همین...
  • محمدحسین ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    دوست عزیز شما نماینده ی مراجع هستی؟؟
  • علی ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    مشرق جون جرات نداری نظرات مخالف را درج کنی یا اینکه منطق جواب دادن به نظرها را نداری؟؟
  • fotros ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    آقا من خودم دانشجو هستم و در متن قضیه قرار دارم،من می دیدم که اوایل ترم دانشجو چه دختر و چه پسر با چه ظاهر ساده ای وارد دانشگاه و با چه وضعیت متفاوتی فارغ التحصیل میشه. آیا این همه تفاوت در رفتار و ظاهر در یک مکانی که مختلط نیست امکان داره؟صد در صد نه،این همه جلوه گری برای هم جنس نیست.آقای رییس جمهور آیا امام زمانی که در ابتدای سخنرانی برای فرجشون دعا میکنید از تصمیم و دستور شما راضی هستن؟!شما رو با وجدانتون تنها میگذارم...
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    بهترین مثال برای جوامع علمی تفکیک جنسیت یافته که ریشه در فرهنگ و اجتماع ما صده ها ست داشته حوزه های علمیه است .
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    پس برو ذغالاتو بفروش!
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    شما اگه به گناه می افتی ارتباطتو کم کن!
  • uj ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    ما چون عقده داریم ، با جدا کردن مخالفیم
  • مجتبی « تنکابن » ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    ما با ولایت زنده ایم.
  • مجتبی « تنکابن » ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
    0 0
    قابل توجّه آقا محمّد: حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ديدار با دانشجويان بر اجراي طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها تأكيد داشتند و اعلام كردند: "بدون هيچ‌گونه ترس و واهمه از جنجال‌هاي رسانه‌اي اين طرح بايد اجرا شود. " حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره اختلاط دانشجویان پسر و دختر در پروژه های علمی، اعلام کرد: "قطعا هرگاه ضرورتی ایجاب نکند هر کدام با جنس خود مشکلات تحصیلی و علمی را حل کنند اولویت دارد و اگر بیم فسادی باشد حرام است." حضرت آیت الله مکارم شیرازی به استفتائی درباره تفکیک جنسیتی دختران و پسران دانشجو در دانشگاهها، اردوها و سرویسها اعلام کرد: "وظیفه مسئولان و دانشجویان این است از چنین کاری به طور قطع استقبال کنند و آن را وظیفه شرعی خود بدانند." حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به استفتاء طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاههای ایران، این اقدام را مقدمه فوائد و محسنات بسیاری دانست و اعلام کرد: " اقدام بسیار خوبی است و مقدمه فوائد و محسنات بسیاری خواهد بود." حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اینکه تفکیک جنسیتی از اهم مظاهر هویت نظام اسلامی و جامعه مسلمان است، گفت: "هزینه اجرای تفکیک جنسیتی هر چه هم سنگین باشد قابل تحمل است." آقا محمّد آیا باز می گوئی که ما افکار خود را به مراجع معظّم نسبت داده ایم و خشک مغزیم یا...؟!!! یاعلی منبع: خبر"نظر 3 مرجع درباره تفکیک جنسیتی دانشگاهها" در مشرق به تاریخ ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱ و خبر "تأكيد مراجع بر تفكيك جنسيتي دانشگاه‌ها " در مشرق به تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    تا امثال شما باشن ایران دشمن نمی خواد!!!...!!!!!!
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    سامان جان بنده 6 ساله دانشحو هستم کسی مخالف دانشگاه مختلط نیست...ولی باور کن کلاس مختلط همان اتاق و خاوبگاه مختلط هست...با نامی دیگر
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    پس دختر پسرها کجا باید با هم حال کنند!؟ کجا باید بپرن تو بغل هم بزنن!!.
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    رفیقت چشم چرون بوده با تفکیک جنسیتی هم آدم نمیشه...تو خیابونم چشم چرونی میکنه...خودتم که حواست به رفیقت و دختره بوده دستکمی از رفیقت نداری...تفکیک جنسیتی این بیماری ها رو مداوا نمیکنه...
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    هر دلیلی که داشته باشه این اعتراض دکتر، چه سیاسی چه اعتقادی چه فشار از جانب کسی دیگه...هرچی که باشه سبب خیر شده و جلوی این روند رو به نزول رو گرفته...خدا خیرش بده.باید نیروی انتظامی رو هم ملامت و سرزنش کنه و دستور بده این مسخره بازیهایی که سر جوونای مردم دارن در میارن هر روز، تمومش کنن. یا علی
  • ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    آقا مجتبی مقلد ما حضرت آقا هست و بس شما هم بهتره اگه مقلد آقا نیستی از ولی فقیه و مسائل حکومتی جلوتر حرکت نکنی
  • کامران ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    موسوی کیه ؛ کروبی چیه ؛ خاتمی ... بابا دمت گرم تو اینقدر باحال بودی و ما نمی دونستیم . اگر زودتر از این حرف ها زده بودی خودم همه رو برای رای دادن بهت تشویق می کردم
  • مهدی تهرانی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    آقای مهدی قمی . دولت کریمه احمدی نژاد مدت هاست کارهای اصولی را شروع کرده . اگر باور نداری عکس های تئاتر هدای کابرل رو در اینترنت ببین
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    به قول کارگر بنای خونمون اینی که ما توش درس می خونیم دانشگاه نیست با اوصاف دوستان همون زایشگاه است
  • محمود ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    می گفتن قراره بعضی ها بعد از رسیدن به قدرت تو خیابون ها هم دیوار بکشن ولی الآن ولشون کنی حجاب رو هم یه مسأله ی شخصی و فردی قلمداد می کنن!
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام ببخشید معذرت میخوام با اینکه بنده از بچه های حزب اللهی دانشگاه هستم اما با این طرح مخالفم زیرا به نظر میرسه با اینکار روابط دختر و پسر به سطح جامعه می کشه و اونوقت هر روز چیزهای بدتری می بینیم! یک سوال دارم توی کلاس افراد چه کار بدی می توانند انجام دهند بنده موافقم که اگر نامحرم ها کمتر با هم ارتباط داشته باشند بهتر است ولی راهش این نیست که غیر عالمانه به تفکیک جنسیتی بپردازیم باید روی این کار بیشتر تأمل کنیم و جنبه های آن را بیشتر ببینیم برای اینجانب که نه حالت با هم بودن هر دو جنس و نه حالت تک جنسیتی تفاوتی ندارد حتی برای بنده که با جنس مقابل ارتباطی ندارم حالت تک جنسیتی بهتر است زیرا فکرم آزادتر است
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
    0 0
    به جرات می گم 10 سال دیگه تو همین سایت درباره مختلط بودن یا نبودن خوابگاه های ادنشجویی بحث خواهیم کرد...
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    یا صاحب صبر
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    بزنن یعنی چی!؟
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    دخترها و پسرها چرا باید بپرن تو بغل هم؟ چی رو بزنن!؟ لطفآ شفاف سازی کنید......بدون سانسوز...
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    همین الآن بحث های جدی بین بعضی اساتید و دانشجویان در این ضمینه در بعضی دانشگاه ها مطرحه!...
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    بسمه رب شهدا و صدقین... همه از خداییم.......و همه بسوی او باز خواهیم گشت..... صدق الله علی العظیم.
  • ناشناس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    من قصدم نکته سنجی نیست ولی خواهشا مثل بچه دبستانی ها ننویسید توحین نیست و توهین است
  • فرهاد ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    شما را به خدا شان رئيس جمهور را پائين نياوريد. من اين نظر در خصوص همه کسانی که به روسای جمهور قبلی مان نيز از جمله هاشمی و خاتمی توهين می کردند اعلام کردم و میکنم.چرا ما ايرانيا نمی خواهيم باريم روسای جمهور مان که در همه دوره افراد مثمر ثمر بوده اند.کار کنند شما را به هر کی که ميپرستيد بزارين مملکت آباد بشه همی تنش درست نکيند من يکی از حاميان دولت خاتمی بودم و هستم(علی رغم خطاهای استراتژيک در دوره قبلی)و يک معلم دانشگاهم.دلم برای اين مملکت و رهبری معظم انقلاب بسيار ميسوزه خداوند به ايشان نصرت عطا نمايد.يا علی مدد.اميدوارم درج کنيد.
  • مجتبی « تنکابن » ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    جناب ناشناس اوّلاً: مقلّد نه بلکه مرجع تقلید ما آقاست! ثانیاً بنده نیز مقلّد حضرت آقا می باشم. و تمام وجودم سرشار از عشق به آقاست. و حاضرم نزدیکترین افراد خانواده ام رو در راه امام خامنه ای ذبح و قربانی نمایم. ثالثاً بنده نظریّه مراجع معظّم تقلید در مورد تفکیک جنسیّتی در دانشگاه ها رو؛ در مقابل ادّعای آقا محمّد که گفته بود (ما افکار خود را به مراجع تقلید نسبت می دهیم)؛ آورده ام. رابعاً شما از کجا می دانید که حضرت آقا _روحی فداه_ با طرح تفکیک جنسیّتی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مخالفند؟!!! یاعلی
  • مجتبی ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    متن سوال دانشجویان از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این شرح است: " شنیده می شود برخی مسئولان و نمایندگان، طرح اجرا تفکیک جنسیتی دختران و پسران محترم دانشجو را مانع پیشرفت های علمی و پژوهشی شان می دانند و برخی دیگر به بهانه هزینه مالی که بر دوش کشور گذاشته می شود، آن را به صرفه نمی دانند، آیا سزاوار است با بهانه های یاد شده از طرح های اصولی جداسازی و تدریجی این قشر فرهیخته جلوگیری کرد؟" آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتاء این دانشجویان، پاسخ داد: " اولاً تجاربی در آلمان روی این مسئله انجام شده که طبق اخبار منتشر شده پیشرفت کسانی که در غیر مدارس و یا دانشگاه های مختلط تحصیل می کردند بیشتر بوده و راندمان کارشان بیشتر بوده است. دوماً، برای انجام وظایف شرعی و اسلامی و مبارزه با مفاسد اخلاقی هر گونه هزینه ای مجاز است." "احتراماً خواهشمند است نظر فقهی خود را در باب موضوع اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاههای ایران و اینکه آیا جداسازی فضای آموزشی دختران و پسران دانشجو ضروری است یا خیر، اعلام فرمایید." پاسخ آیت الله نوری همدانی: "اقدام بسیار خوبی است و مقدمه فوائد و محسنات بسیاری خواهد بود."
  • مجتبی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    متن سوال دانشجویان از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این شرح است: " شنیده می شود برخی مسئولان و نمایندگان، طرح اجرا تفکیک جنسیتی دختران و پسران محترم دانشجو را مانع پیشرفت های علمی و پژوهشی شان می دانند و برخی دیگر به بهانه هزینه مالی که بر دوش کشور گذاشته می شود، آن را به صرفه نمی دانند، آیا سزاوار است با بهانه های یاد شده از طرح های اصولی جداسازی و تدریجی این قشر فرهیخته جلوگیری کرد؟" آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتاء این دانشجویان، پاسخ داد: " اولاً تجاربی در آلمان روی این مسئله انجام شده که طبق اخبار منتشر شده پیشرفت کسانی که در غیر مدارس و یا دانشگاه های مختلط تحصیل می کردند بیشتر بوده و راندمان کارشان بیشتر بوده است. دوماً، برای انجام وظایف شرعی و اسلامی و مبارزه با مفاسد اخلاقی هر گونه هزینه ای مجاز است." "احتراماً خواهشمند است نظر فقهی خود را در باب موضوع اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاههای ایران و اینکه آیا جداسازی فضای آموزشی دختران و پسران دانشجو ضروری است یا خیر، اعلام فرمایید." پاسخ آیت الله نوری همدانی: "اقدام بسیار خوبی است و مقدمه فوائد و محسنات بسیاری خواهد بود."
  • دبیر ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    برفرض دانشگاه جدا بشه!!!خیابون و خونه رو میخواین چیکار.اون آدم....که فکر میکنه دانشگاه واسه حال کردنه احتمالا عقده دانشگاه داره.بیچاره دانشگاه قداست داره دانشجو و استاد احترام دارن.تمام دنیا یه جا مرد و زن جدان که اونم توالته!!!الان لااقل تو هر خونواده یه دانشجو داریم پس همه خونواده ها خرابن!!!اون آقا که از امام زمان میگه یادش نره 50 تا از یارای امام زنن!دانشگاه محیط علمی و فرهنگیه.این خانواده و جامعه هست که بایستی آمادگی ورود به دانشگاه رو به بچه ها بدن.همه جا خلاف انجام میشه دانشگاه هم مستثنا نیست ولی بهتره حرمت نیگه داریم.آقا محمد ما هم باید پیرو امام و پیامبر باشیم ولی یادت نره بهتره رفتار درست رو به جوونا یاد بدیم نه این که دیوار بکشیم!!حرف زیاده ولی حوصله کم
  • محمد ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    رضا و علی من از گناه دروغ بستن به ائمه کاملا آگاهم. لطفا به تفاسیر مربوط به آیه زیر رجوع کنید تا سندیت اونها براتون روشن بشه: "با ایها الذین آمنو لا تتخذو الیهود و النصاری اولیا" در ضمن من کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر دارم.
  • ناشناس ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    هر وقت یه همچین مسائلی توی جامعه میشه صدر اخبار دلم بیشتر میخواد ظهور آقا صاحب الزمان نزدیکتر شه ! عوض اینکه به فکر حل مشکلات جوونا باشیم برای خودمون مسئله درست میکنیم ! که چی ؟؟!! خدایا.....
  • داود ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    فکر میکنم دکتر فراموش کرده فقط حرف دوستانش را میشنود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس