کد خبر 553998
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از تامین تجهیزات برای نوسازی شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر تکنولوژی NGN-IMS ، توسط دومین تامین کننده بین‌المللی تجهیزات ارتباطی خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی سیدهاشمی با اشاره به قرارداد یک میلیارد یوروریی منعقد شده برای تامین تجهیزات شبکه مخابراتی کشور با دومین تامین کننده تجهیزات مخابراتی دنیا، اظهار داشت: با اجرای این قرارداد اجازه مشارکت در نوسازی و توسعه شبکه مخابراتی کشور به این وندور بین المللی داده شده است.

وی گفت: این قرارداد در راستای تامین تجهیزات مرتبط با شبکه های نسل جدید مخابراتی (NGN-IMS)، گسترش تجهیزات دیتا، بهینه کردن تجهیزات موجود و نیز توسعه دکل های BTS برای ارتقای نسل سوم و چهارم موبایل منعقد شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با اشاره به رفع تحریم ها و انعقاد قرارداد با یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات مخابراتی دنیا گفت: این قرارداد به صورت فاینانس منعقد شده که ۱۵ درصد آن به صورت گشایش LC و ۸۵ درصد آن به صورت بازپرداخت ۵ ساله پس از نصب تجهیزات و راه اندازی، انجام می‌شود. همچنین پیش بینی شده که پروژه ظرف ۶ ماهه اول امسال نهایی شود.

وی با اشاره به زمینه سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده در عرصه شبکه مخابراتی کشور، در مورد تقاضای شرکتهای خارجی برای مشارکت در این عرصه گفت: اپراتورهای خارجی از جمله یکی از اپراتورهای فرانسوی، تقاضای خرید سهام اپراتور همراه اول و نیز مشارکت در سهام هلدینگ مخابرات ایران را دارند که در این زمینه در حال بررسی تقاضاهای مورد نظر هستیم.

 IMS که نوعی سامانه چند لایه‌ برای ارائه سرویس‌های چند رسانه‌ای به تمام کاربران مخابراتی است، جدیدترین شبکه‌ برای محقق کردن ایده شبکه‌های نسل آینده (NGN) محسوب می‌شود که از سال گذشته، شرکت مخابرات ایران به دنبال طراحی، آزمایش و اجرای آن است. این فناوری جایگزین شبکه‌های فعلی تلفن ثابت و همراه خواهد شد و امکان انتقال تمامی اطلاعات اعم از صوت، دیتا، سرویس‌های ویژه و سیگنالینگ را بر بستر واحدی از IP تحت مدیریت یکپارچه، فراهم می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس