نویسنده آبادانی گفت: زنان و دختران شهر من اسوه ایثار و مقاومت هستند. اکنون این زنان بسیاری از خاطرات روزهای دفاع مقدس را یدک می‌کشند و حرف نمی‌زنند و بسیاری خاطرات خود را به سینه خاک سپردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رضیه غبیشی نویسنده کتاب "زنان صبور سرزمین من آبادان" در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت عنوان کرد: من همسر پاسدار شهید عطشانی هستم. در دفاع مقدس سال‌ها با ایشان در عرصه فرهنگی بودم و در برهه‌ای امدادگر شدم. هسرم به علت عارضه‌های ناشی از جنگ شهید شد و یک سال است که ایشان را از دست دادم.

وی افزود: بعد از عرصه دفاع مقدس، کتاب زندگی خودم را منتشر کردم و بعد از آن کتاب‌های زیادی نوشتم که به زودی منتشر می‌شود.
زنان آبادان اسوه ایثار و مقاومت هستند/ بسیاری حرف نمی‌زنند و بسیاری خاطرات را به سینه خاک سپردند
غبیشی در توصیف زنان آبادان در زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: زنان و دختران شهر من اسوه ایثار و مقاومت هستند. اکنون این زنان بسیاری از خاطرات آن روزها را یدک می‌کشند. بسیاری حرف نمیزنند و بسیاری دیگر خاطرات را به سینه خاک بردند. کتاب زنان صبور سرزمین من خاطرات همان بانوان است که جز واقعیت چیزی نیست. خیلی غصه‌ها در دل داشتند و با وجود سختی و بیماری وقتی سوال میکردم چه انتظاری دارید و چه میخواهید میگفتند هرچند فراموش شده هستیم ولی ما با خدا معامله کردیم.

حسنه عفراوی نویسنده کتاب "مرواریدهای هور" نیز در خصوص کتابش گفت: موضوع این کتاب و کتاب‌های من در مورد حلقه مفقوده 6 ماه اول جنگ است که نیروی کمکی نبود و زمانی که دشمن وارد خاک ما شد مردم منطقه و خدای خودشان بودند. زنان در آن منطقه صبورانه مقاومت کردند.
 
مهناز فتاحی نویسنده کتاب "عروس‌های جنگ" نیز با اشاره به کتابش گفت: در کتاب‌هایم از قصر شیرین گفتم، زمانی که 5 ساله بودم و پدرم فرمانده پاسگاه انتظامی قلعه سفید بود در پاسگاه زخمی و شیمیایی شد و بعد مدتی از دنیا رفت و امروز دارم خاطرات ایشان را مینویسم.

وی تصریح کرد: مظلومیت جنگ زیاد است. از عروس‌های جنگ که دو هفته و یا کمتر از یک سال زندگی کردند و همسرانشان را از دست دادند. از همه میخواهم کتاب عروس‌های جنگ را بخوانند تا با عشق جاودانه و ارزش‌های بزرگ اشنا شوند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا بختیاری ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    و این سخنی است که من همواره بر آن ان تاکید کرده ام ولی متاسفانه کمتر گوش شنوائی یافتم ...دفاع مقدس الان در چند عملیات خلاصه شده است و سهم مناطق مرزی و مردم غیر نظامی که دست به اسلحه بردند و باعث شکست ارتش عراق شدند فراموش شده تا چند لشکر و فرماندهانشان تنها راهیان نور را برای همین چند عملیات اختصاص بدهند ..دانش آموزان دختر و پسر را برای دیدن و شندین هم عملیاتها و هم مدافعان شهرها و روستاها ببریم نه فقط از خرمشهر و آبادان عبورشان بدهیم ....ایا دختران و پسران نوجوانمان نباید بدانند هم سن و سالهایشان که غیر نظامی بودند چه حماسه ای را ایجاد کردند تا فرصت برای عملیاتها بدست بیاید ؟ راوی و پژوهشگر دفاع مقدس علیرضا بختیاری
  • مهدی ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    پژوهشگر بختیاری ، آقا این راوی و پژوهشگر که نوشتی ، شغلته دیگه آره . باز آفرین به شما ، یه کاری داری بکنی . بکن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس