کد خبر 548794
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رژیم بعث عراق اولین شکست خود را در در همان 34 روز مقاومت مردم خرمشهر تجربه کرد چرا که رسما اعلام کرده بود یک روزه این شهر را به اشغال خود در می‌آورد اما در عمل با مشکل روبرو شده بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با بیان اینکه حفظ یاد و خاطره شهدا وظیفه همه مسئولین و آحاد مردم است، افزود: نباید هرگز بگذاریم که شهدا در پیچ و خم زندگی‌مان فراموش شوند.

وی ادامه داد: خرمشهر مکان مقدس و یادآور حماسه آفرینی‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است و به همین دلیل است که ورودی این شهر نوشته‌اند که با وضو وارد شوید، چون معطر به خون شهدای دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اضافه کرد: فاصله شلمچه تا شهر خرمشهر ۱۵ کیلومتر است و رژیم بعث عراق با امکانات نظامی پیشرفته و حمایت کشورهای مختلف قصد داشت یک روزه این شهر را به محاصره خود در بیاورد ولی بعد از گذشت ۳۴ روز موفق به گرفتن خرمشهر شد و سرانجام هم رزمندگان اسلام موفق به بازپس گیری خرمشهر شدند و حماسه سوم خرداد را رقم زدند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ما با حداقل امکانات و تجهیزات در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردیم و دلیل پیروزی ما شجاعت، همت، توکل به خدا و تبعیت از خط امام(ره) و ولایت فقیه بود.

وی با اشاره به اولین شکست رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس گفت: رژیم بعث عراق اولین شکست خود را در در همان ۳۴ روز مقاومت مردم خرمشهر تجربه کرد چرا که رسما اعلام کرده بود یک روزه این شهر را به اشغال خود در می‌آورد اما در عمل با مشکل روبرو شده بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دومین شکست رژیم بعث عراق در کوی ذوالفقاریه آبادان رقم خورد چرا که می‌خواستند آبادان را هم اشغال کنند اما موفق به این کار نشدند و دلیل آن مقاومت و ایستادگی مردم خوزستان بود.

امیر دریادار سیاری تاکید کرد: تمام طرح‌های رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس در مقابله‌ی با کشور ما به مشکل خورد و بعد از آن بود که آسیب پذیریشان بیشتر شد.

وی افزود: شکست رژیم بعث عراق در خرمشهر و آبادان بزرگترین تجربه در دوران دفاع مقدس برای یاران صدام بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در دوران دفاع مقدس شرق و غرب با هم اختلاف‌هایی داشتند اما برای تجهیز کردن صدام از هیچ تلاشی دریغ نکردند و شوروی در کنار کشورهای اروپایی و آمریکایی و برخی کشورهای عرب به کمک صدام آمدند اما در نتیجه این ایمان رزمندگان ایران بود که در مقابل همه این امکانات و تجهیزات به پیروزی رسید.

دریادار سیاری گفت: در هشت سال دفاع مقدس قریب به ۳۰ ملیت اسیر از عراق گرفته بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس