کد خبر 553374
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

سران سعودی، قطر و امارات متحده عربی بارزترین رهبران عرب هستند که نام آنان با پرونده موسوم به اسناد پاناما گره خورده است.

به گزارش مشرق،روزنامه لبنانی الاخبار در این باره نوشت: نام سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی با دو وام شرکت هایی موسوم به "انرو و فیرز دولوپمنت گروپ و انرو" گره خورده است.

"فیرز "وامی به مبلغ 26 میلیون دلار و "انرو " حدود 8 میلیون دلار قرض گرفته اند و این پول ها صرف خرید منازلی گران قیمت در لندن شده است.

الاخبار در ادامه اضافه کرد: رئیس دولت امارات دست کم مالک 30 شرکت در جزایر بریتانیا است که توسط موساک فونسکا ایجاد شده و همچنین صاحب ساختمان های مسکونی و تجاری در مناطق گران قیمت لندن مانند کینگستون و مایفار است که ارزش آنها دست کم 1،7 میلیارد دلار برآورد می شود.

به نوشته الاخبار، خلیفه بن زاید این املاک را از طریق وام های اخذ شده از شعبه بانک ملی ابوظبی در لندن، بانک پادشاهی اسکاتلند خریداری کرده است.

« تا سال 2007 میلادی ، موساک فونسکا شرکت هائی را که در اداره شرکت های بن زاید در جزایر بریتانیا مشارکت داشته اند، تامین می کرده است و از دسامبر سال 2015 تقریبا همه سهام این شرکت ها به مالکیت موساک فونسکا در آمده اند اما سود حقیقی را رئیس دولت امارات و زن ، پسر و دخترش برده اند.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: نام حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر، حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر ، ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق هم در پرونده اوراق پاناما دیده می شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس