کد خبر 552754
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۴

هزاران نفر در پایتخت ایسلند در اعتراض به انتشار اسنادی که نخست‌وزیر ایسلند را به پنهان کردن میلیون‌ها دلار سرمایه متهم می‌کند تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، مردم در «ریکیاویک»، پایتخت کشور ایسلند، بعد از انتشار اسناد موسوم به «پاناما» که نخست‌وزیر ایسلند را به پنهان کردن میلیون‌ها دلار سرمایه متهم می‌کند، خواستار کناره‌گیری او شده‌اند.

طبق گزارش گاردین، هزاران نفر روز دوشنبه (4 آوریل/ 16 فروردین) در خیابان‌های «ریکیاویک» شعار «دولت بی‌کفایت» را سر داده و خواستار کناره‌گیری «سیگموندور گونلاگسون»، نخست‌وزیر ایسلند شده‌اند.

این شعار، به نوشته گاردین، یادآور تظاهرات‌های گسترده زمستان سال 2008، بعد از فروپاشی نظام بانکی ایسلند است.

 روزنامه آلمانی «زوددویچه زایتونگ»، روز دوشنبه از دسترسی به اسنادی خبر داد که به ادعای این روزنامه مربوط به شرکت حقوقی «موساک فونسکا» مستقر در کشور پاناما هستند و از پولشویی و فرارهای مالیاتی افراد ثروتمند و قدرتمند پرده برمی‌دارند. «زوددویچه زایتونگ» می‌گوید این اسناد را در اختیار موسسه‌ای برای روزنامه‌نگاران تحقیقی قرار داده است.

 این اسناد که شمار آنها نزدیک به یازده میلیون قطعه عنوان شده، نخست‌وزیر ایسلند را به پنهان کردن میلیون‌ها دلار سرمایه در بانک‌های کشورش، تحت پوشش نام یک شرکت ثبت‌شده در گریزگاه‌های مالیاتی متهم کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس