کد خبر 552379
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

شماری از مردم بحرین با برپایی تظاهرات در این کشور به برگزاری مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول یک اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، مردم بحرین با شرکت در  تظاهرات به برگزاری مسابقات اتوموبیل‌رانی «فرمول یک» در کشور خود اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم»، همزمان با شروع مسابقات فرمول یک در منامه، شماری از مردم بحرین با برپایی تظاهراتی به این مسابقات و اقدام مقامات بحرینی اعتراض کردند.

شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکارت‌های «بحرین ما اشغال شده است، مسابقات را متوقف کنید» و سر دادن شعارهایی مانند «تنها در برابر خدا تسلیم می‌شویم نه در برابر حاکم ظالم» مخالفت خود را از برپایی این مسابقات نشان دادند.

از سوی دیگر، شبکه خبری العالم اعلام کرد مردم بحرین در اعتراض به سیاست‌ها دولت بحرین از این مسابقات استقبال کمی داشته‌اند و نیمکت‌های پیست مسابقه تقریبا خالی از تماشاگر بود.

هفته گذشته نیز سازمان عفو بین‌الملل با بیان اینکه دولت بحرین با برگزاری «مسابقات فرمول یک» بر نقض حقوق بشر در این کشور سرپوش می‌گذارد، از مقامات بحرین خواست زندانیان سیاسی را بدون قید و شرط آزاد کند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسابقات فرمول یک در بحرین انظار عمومی را از نقض حقوق بشری که در  در این کشور اتفاق می‌افتد، منحرف می‌کند.

سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت حقوق بشر و نقض آن از طرف مقامات بحرین بشدت نگران هستند.

ماه فوریه سال جاری، سازمان بین‌المللی «فریدم هاوس» در گزارش سالیانه خود از حقوق بشر در بحرین، اعلام کرد این کشور جزء بدترین کشورها در زمینه آزادی و حقوق بشر است.

در این گزارش آمده است: بحرین با کمک همپیمان خود ایالات متحده آمریکا، همچنان از طریق لغو و سلب تابعیت مخالفان خود، به تلاش‌های شرم آور خود در سرکوب و ساکت کردن آن‌ها ادامه می‌دهد.

دولت بحرین دی ماه سال گذشته «شیخ علی سلمان» روحانی برجسته شیعه و رئیس انجمن «الوفاق» را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و به چهار سال حبس محکوم کرد.

بحرین از سال 2011 شاهد اعتراضات مردمی است که به انقلاب «14 فوریه» معروف شده است اما بحرین با کمک‌ گرفتن از نیروهای سعودی، اعتراضات را تاکنون سرکوب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس