مقابله با افکار انحرافی مانند «شعار نه‌ غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و سیاست جمهوری اسلامی ایران بر تقویت محور مقاومت، سبب‌ ایجاد نعمتی ارزشمند در کشورمان شده است.

درخواست آقای بازیگر از نیروهای ایرانی برای ایجاد امنیت در اروپا/ وحشتی که اروپا و آمرکا را فراگرفته استگروه سیاسی مشرق – نعمت امنیت یکی از نعمات بزرگی است که غالبا ما از آن غافل هستیم. از این روست که دین اسلام امنیت را یکی از افضل‌ترین نعمات می‌خواند و بیان می‌دارد اگر امنیت آدمی مختل شود همواره در زندگی‌اش کمبود احساس می‌کند.

امنیت در ابعاد مختلف، روانی، اقتصادی، سیاسی و ... حائز اهمیت است. امنیت روانی باعث ایجاد روحیه شادی و خلاقیت در فرد شده و در قدم بعدی به پرورش استعدادها و نیروهای درونی‌ افراد منجر شده و فرد می‌تواند به وسیله آن طعم خوشبتی را احساس کند.

در بعد اقتصادی نیز امنیت باعث شکوفایی می‌شود. یک اصطلاح اقتصادی است که سرمایه‌گذاری را «آهوی رمنده» توصیف می‌کند،‌ بدین منظور اگر سرمایه‌‌گذار نسبت به امنیت سرمایه خود اطمینان حاصل نکند، هیچگاه اقدام به سرمایه‌‌‌گذاری نمی‌کند. از این روست که گفته می‌شود سرمایه ترسو است و بایستی در قدم اول امنیت سرمایه برای سرمایه‌گذار محرز شود.

تعطیلات نوروز 1395 در ایران اگرچه با آرامش و آسایش مردم همراه بود و بسیاری به تفریح و سفر پرداختند اما نقاط مختلف دنیا آبستن حوادث و رویدادهای تلخی بود که زندگی عادی مردم این کشورها را مختل و فضای شهر و دیار آنان را به شدت امنیتی کرده بود.

این عارضه به جان کشورهای مختلف افتاده است. بروکسل، بغداد[1]، لاهور[2]، واشنگتن، دنور، آتلانتا، پاریس[3]، استانبول، طرابلس، داغستان، لندن[4] از جمله شهرهای مهم آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا هستند که طی ماه گذشته یا حملات تروریستی در آنها انجام و یا اقدامات مشکوکی در آنجا مشاهده شده که این موضوع مسئولان و مردم این کشورها را با نگرانی و استرس توامان همراه کرد.

در سوم فروردین‌ماه سال جاری سه انفجار مهیب در شهر بروکسل، پايتخت بلژیک رخ داد که دو انفجار آن در فرودگاه بروکسل و دیگری در ایستگاه مترو بود. پیش از این نیز افنجاری دیگر شهر استانبول ترکیه را به لرزه درآورد. همین اتفاقات سبب ایجاد فضای امنیتی در اروپا شد که نیروهای امنیتی هر حرکت کوچکی را به مثابه یک تهدید قلمداد می کردند.

بر اساس همین موج ناامنی ساختمان کنگره آمریکا که در دهم فروردین پس از تیراندازی در نزدیکی آن به حالت تعطیل درآمده بود بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پلیس واشنگتن بر روی دو بسته مشکوک، بازگشایی شد. [5]همین فضای امنیتی باعث تعطیلی و امنیتی شدن فرودگاه‌های مختلف شهرهای اروپایی و آمریکایی شد و فرودگاه دنور به دلیل «تهدید امنتی احتمالی» تخلیه و پروازهای داخلی فرودگاه «هارتزفیلد-جکسون» آتلانتا، به دلیل پیدا شدن یک جسم مشکوک تخلیه و متوقف شد. [6] بر همین اساس رژیم صهیونیستی تمام پروازهای خود به اروپا را لغو کرد.[7] همین ناامنی‌ها ضربه شدیدی به صنعت گردشگری و اقتصاد ترکیه که رتبه ممتازی در توریسم داشت، وارد کرد.

حسام نواب صفوی، بازیگر ایرانی که در تعطیلات نوروز به قلب اروپا سفر کرده بود به عنوان یک شاهد عینی وقایعی که به چشم خود دیده را اینگونه روایت می‌کند:‌ «نیروهای ایرانی رسم مسلمانی را به جا آورند و مردم اروپا را نجات دهند. من همین الان رسیدم به خانه به ایران، قرار بود تمام شهرهای اروپا را ببینم، اما اگر بخواهم به عنوان یک شاهد عینی برای شما تعریف کنم، مردم در اروپا در خانه حبس شده‌اند. دو روز در فرودگاه بودم، تمامی پروازها دقیقه به دقیقه پر می‌شد. همه می‌خواستند فقط فرار کنند در خیابان وقتی راه می‌رفتم هر لحظه هر کسی از کنارم رد می‌شد احساس می‌کردم همان لحظه (عامل) انتحاری خود را منفجر می‌کند.»

درخواست آقای بازیگر از نیروهای ایرانی برای ایجاد امنیت در اروپا/ وحشتی که اروپا و آمرکا را فراگرفته است

وی می‌افزاید: «من از قلب شهرهای اروپا می‌آیم، مردم بسیار وحشت‌زده‌اند، همه جا پلیس مستقر است اما به نظر من گروه تروریستی داعش هیچ ترسی از پلیس اروپا ندارد. امروز وقتی به ایران رسیدم لذت امنیت را حس کردم هر چند که فکر می‌کردم محال است به ایران برسم اگر وضع به همین منوال پیش برود چیزی از اروپا باقی نمی‌ماند. از نیروهای امنیتی و دفاعی ایران تقاضا می‌کنم امنیت اروپا را بر عهده بگیرند و این انسان‌ها را از وحشت و تکه تکه شدن و مرگ نجات دهند و رسم اسلام واقعی را به جا بیاورند. چون این گروه تروریستی فقط از نیروهای ایرانی وحشت دارند. خوشحالم که امروز در امن‌ترین کشور دنیا سپری می‌کنم و در بین شما هستم.»‌

توصیفات نواب صفوی از موج وحشت در اروپا درحالی است که ایران در میان منطقه بحران‌زده خاورمیانه به جزیره ثبات معروف شده است و داعش در کشورهای همسایه ما از جمله پاکستان، عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان و ... فعالیت مستمر دارد و بخش از خاک این کشورها را به قلمرو خود تبدیل کرده است.

البته کشورهایی مانند ترکیه و کشورهای غربی خود در آتشی که به پا کرده‌اند، می‌سوزند [8]و جمهوری اسلامی ایران نیز بنابر سیاست حمایت از نیروهای مردمی در مقابله با گروه‌های تروریستی زمینه ثبات در مرزهای داخلی خود را بوجود آورده است.

این درحالی است که برخی از جریان‌های انحرافی افکاری غلط را در کشورمان با شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» ترویج می‌کردند که این روزها با اتفاقاتی که در اروپا و خاورمیانه افتاده است به خوبی بطلان و سیاهی این افکار نمایان می‌شود.

ایجاد بی‌ثباتی و آنارشیسم در کشورهای دیگر از جمله اهداف کشورهای غربی برای تفوق سیاسی و سیطره بر آنهاست.[9] به باور کارشناسان بین‌المللی اگر در سوریه و عراق در مقابل داعش و گروه‌های تروریستی نایستاده بودیم، امروز بایستی در داخل کشور با تروریست روبرو می‌شدیم. این تفکر انحرافی سعی داشت تیشه بر ریشه محور مقاومت که ایران الگو و فرماندهی آن را بر عهده دارد بزند که به حمدالله با هوشیاری مردم در حماسه 9 دی و رشادت سرداران ایران اسلامی این حیله در نطفه خفه شد.

موضوعی که سردار سلیمانی در ابتدای سال جاری بدان اشاره می کند و کسانی را که چنین تفکر انحرافی دارند را خارج از سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرده و می‌گوید:‌ « در ایران، زمانی که مسئله، «فلسطین» باشد، همه انقلابی هستند، همگان فلسطین را دوست دارند فلسطین حتی در داخل ایران هم (موضوعی) اساسی است چند سال پیش شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند؛ از شما می‌پرسم اینها اکنون کجا هستند. ما این را در قاموس سیاسی خود ثبت کردیم. کسانی که هرگونه شعاری در مخالفت با حمایت ما از فلسطین سر دهند در هیچ پست سیاسی نخواهند بود و در راس تصمیم‌گیرندگان کلان کشور جای نخواهند داشت. کجا ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد؟»[10]

به هر جهت امنیت ایران اسلامی ارمغان سعی و تلاش ایثارگران و شهدای این مرز و بوم و در گرو مقابله با افکار انحرافی است. تفکر مقاومت از درون خانواده جمهوری اسلامی ایران ریشه گرفته است که همین موضوع مقوم و باعث ایجاد قدرت در کشورمان شده و اینگونه است که در بحبوحه آتش تروریسم ایران گلستان است که ضمن تقویت این تفکر و مقابله با انحرافات بایستی قدر دان آن نیز باشیم.



[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/550844

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/551397

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/549943

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/550618

[5] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/550783

[6] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/549721

[7] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/549523

[8] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/549303

[9] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/503224

[10] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/548710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    مشرق عتیقه با احترام به تمام کسانی که در خارج از ایران می جنگند تا امنیت داخل کشور برقرار باشد ازت خواهش می کنم دنبال کلاه بافتن از این نمد برای خودت نباشی و سعی نکنی از هر چیزی به نفع خودت استفاده کنی. کار تو فقط مصادره همه چیز به نفع خودته. خجالت هم چیز خوبیه که تو ازش بی بهره ای. خیلی ازت بدم میاد مشرق عتیقه.
  • محمد ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اغراق بود درسته فرودگاه بروکسل شلوغه و تدابیر امنیتی بوده فضا پلیسی بود برا چند روز ...خدا روشکر ما امنیت داریم ولی اگر در ار
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    خدا رو شکر. همش به خاطر خون شهدا و سایه ولایت فقیه . . . الحمدلله
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    الحمد الله رب العالمین
  • ناشناس ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اینهایی که شعار نه غره نه لبنان جانم فدای ایران سری به اوضاع وخیم کشورهای مثل سوریه وغیره بزنند قدر امنیت را بدانند ان موقع درمورد این شعار فکر کنند اگر محور مقاومت نبود اوضاع درکشور به مرات بدتر بود این افراد باید کمی فکر کنند
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دم مشرق گرم
  • ناشناس ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    اگر به شعار نه غزه نه لبنان اصلاح طلبان عمل میشد امروز باید در تهران و سایر شهرها با داعش و تروریسم مبارزه می کردیم و ایران به سوریه دیگری تبدیل شده بود خدای ناکرده .
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    هر جا از ولایت فقیه اطاعت کردیم موفق شدیم حالا چه در امنیت چه در موشکی و ... ای کاش در اقتصاد و فرهنگ مون هم می گذاشتن خدایی عمل کنیم نه غربی
  • اهوازی ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    پان عربیسم و پان ترکیسم و صهیونیسم عاملان نابودی منطقه هستند.
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    احسنت به نواب صفوی که حقیقتو گفته
  • مرتضی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    عالی
  • اهوازی ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    داعش خود را خلافت می نامد و ما هم باید آنها را خلافت بنامیم تا همگان بفهمند که در خلافت بنی امیه و بنی عباس خبفا چگونه بودند.
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    حسام نواب صفوی که انقدر ایران رو امن میدونه پس تو اروپا چیکار میکرده؟ چرا تعطیلاتش رو تو همین ایران نمیگذرونه؟ آیا صرف هزینه تعطیلات تو خود ایران ، بهترین خسته نباشید به تلاش دست اندرکاران امنیت کشور نیست؟ متاسفانه شماها عادت کردین یکی لفاظی کنه ، شما هم سریع شور بردارید!
  • حامد ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    استدلال های مزخرفی اوردید!!! امینت اقتصادی و کاری نیس! امنیت فردی نیس! امنیت روانی نیس!امیت فرهنگی نیس! و غیره
  • حقگو ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    سیاستمداران غربی از طریق رسانه هایشان ایجاد رعب و وحشت می کنندتا به اهداف بعدی خود برسند وگرنه نه داعش انقدر قوی است و نه انها خیلی ضعیف هستند ولی آنها نیاز به جو نا امنی دارند تا کسی با تصمیمات آینده آنها مخالفت نکند برای مثال رسانه های غربی خطر بمب ها شیمیایی صدام را چنان بزرگ نشان دادند که انگار صدام به دنبال آسیب زدن به مردم آمریکا و اروپا است و بعد از آن بود که عراق حمله کردند تا نفت عراق را در دست بگیرند و خدا می داند آنها چه نقشه و سناریویی در فکر پلیدشان هست
  • هومن ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    خیلی خنده داره یه صیاد بیوفته تو تله ای که خودش درست کرده باشه امریکا داعش رو درست کرد الان خودشو متعهدلن ناتوش افتادن تو چاه.... دسته تک تک بچه های امنیتی کشورمون درد نکنه خدا قوت بی انصافیه از رزمنده های چون مدافعین حرم که دارن با داعش مبارزه میکنن تشکر نکنم مخصوصا از سر لشکر قاسم سلیمانی که تن به تن با سپاهش در مقابل داعش ملعون میجنگه علی یارت دست حق به همراهت
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    چرت و پرتهای دروغ نیوز
  • صادق ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    امام علي(ع) : « بدترين جا براي سکونت جايي است که ساکنين در آن امنيت نداشته باشند.» امام صادق(ع) 1- پنج چیز است که حتی اگر یکی از آنها برقرار نباشد، زندگی ناقص و ناگوار است، عقل نابود می شود و مایه دل مشغولی می گردد: اولین این پنج چیز سلامتی و دومین آن امنیت است. 2- سه چیز است که همه مردم به آن نیاز دارند: امنیت، عدالت و فراوانی
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    اینایی که شعار نه غزه نه لبنان سر می دادند الان یا خفه شده و مثل موش در لونه خزیده اند یا به غرب فرار کردند. ای بزدلان! اگر جوانان مدافع حرم نبودن الان سرتان بالای دار بود.
  • علی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    هر وقت یک اسکناس پنج هزار تومنی توی خیابون پرت کردی و همه از کنارش رد شدند بدون اینکه بهش نگاه کنند بدون که امنیت از هر لحاظ وجود دارد
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    در سال 88 جلبک های سبز که هنوزم با وقاحت در میان بازیگران و خوانندگان و سیاسیون حضور پر رنگ دارند قصد سوق دادن ایران به سمت جنگ داخلی و تبدیل کردن آن به سوریه را داشتند که ید الله فوق ایدیهم... باید نفر اصلی پشت این فتنه یعنی ا ه به جزاش برسه
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    هر کس برای مؤمنی چاه بکند خود در آن چاه خواهد افتاد.
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    چرند نگو اون موقع که طالبان بیخ گوش ایران صاحب حکومت بود و توی خاک آمریکا عملیات تروریستی انجام میداد نتونست کوچکترین خللی به امنیت ما وارد کنه, اونوقت مثلا" داعش می خواد چه غلطی بکنه؟!
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    نه غزه نه لبنان حانم فدای ایران....چند تا از جوانان مدافع حرم صلواتی رفتن اونجا؟!
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    اتفاقا اگر به شعار نه غزه نه لبنان عمل میشد شاهد جنگی در منطقه نبودیم که حالا بخوایم فکر اینو بکنیم که تو کشور خودمون بجنگیم باهاش یا تو سوریه. اگر به این شعار عمل میشد تمام سرمایه کشور صرف مردم و اقتصاد کشور میشد و الان کلی رشد و شکوفایی پیدا میکردیم. ناشناس 1017 بزدل هم خودتی. مشرق اینقدر به بهانه امنیت مردم رو فریب ندید. ما که خوب میدونیم شما برای امنیت ایران تو سوریه نمیجنگید. لطفا چاپ کن.
  • امير ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    البته ايران اتشفشانى هست زير خاكستر ،
  • ناشناس ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    همه مدافعان حرم به عشق اهل بیت و صلواتی به سوریه رفتن و ماهم دوست داریم برویم اما قبول نمی کنند .
  • ناشناس ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    شعار نه غزه نه لبنان اوج نااگاهی و کم فهمی اصلاح طلبان از اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه را نشان داد .
  • ناشناس ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    مشرق را دوست داریم .
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    اردن نیز به این عنوان مشهور است. بیخود بزرگنمایی نکنید
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    اتفاقا طرفدارای مشرق هم از تو بدشون میاد آدم عتیقه عهد بووووووووق.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    مخالفین شعار نه غزه نه لبنان 1حالت بیشتر ندارن خائنین به وطن که به بهانه دفاع از وطن در خارج از مرزهای کشور هم منطقه و هم کشور ایرانو دچار اشوب و نا امنی از هر جهت کردن
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    اصلا فرض محال کنیم که همه به خاطر پول رفتند. آیا جنابعالی حاضری و اصلا جراتش و شجاعت و شهامتش رو داری که به ازای هر ما هرچی بخای بری در خط مقدم جنگ بجنگی؟ به واله که نداری. میدونی چرا؟ چون تمام کسانیکه مثل جنابعالی در اول انقلاب شعارهای وطن پرستانه میدادند وقتیکه جنگ شد سر از آمریکا و اروپا در آوردند و دوباره همونجا به شعارعاشون ادامه دادند و همین بچه هایی که شعارشون دفاع از فلسطین و لبنان بود با شعار یا زهرا و یا حسین رفتند و جنگیدند و شهید و جانباز شدند. اگر قرار بود ایران دست افرادی مثل شماها باشه مدتها قبل ایران از سوریه بدتر بود.همانطور که در بهترین حالت در زمان شاه یه نوکر تمام عیار بود و فقط در جنگ ایران و عراق و در دوران انقلاب اسلامی بود که بعد از مدتها حتی یک وجب از خاک ایران کم نشد.که البته این کار به دست فرزندان خمینی عملی شد نه کسانیکه شعار نه غزه نه لبنان سر میدادند و می دهند. پس آقای ناشناس 11:52 برو این شعارها رو یه جایی سر بده مثل همون آمریکا یا اروپا که مردمش شماها رو نشناسند و در نگاه اول بگن به به چقدر اینا شجاع و جان برکف و وطن پرستن! نه مردم ایران که با تمام وجود شماهارو میشناسند.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    جهنمی درست کردی که حتا تروریست‌ها هم حاضر نیستن بیان چه برسه به توریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس