کد خبر 552580
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

براساس نتایج یک مطالعه، افرادی که از سوی 30 ارتشی که بیشترین تعداد نیرو را به عملیات صلح‌بانان سازمان ملل اعزام می‌کنند، به مناطق مختلف فرستاده می‌شوند، فاسدترین نیروها هستند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، سازمان شفافیت بین‌المللی که با طبقه‌بندی سالانه دولت‌های مختلف جهان شناخته می‌شود در طبقه‌بندی A تا F جدید خود درباره فساد در فعال‌ترین کشورها در عملیات صلح‌بانی سازمان ملل می‌گوید، تنها ایتالیا در این طبقه‌بندی رتبه‌ای بالاتر از D به دست آورده است.

در این طبقه‌بندی شش کشور بورکینافاسو، کامرون، چاد، مصر، مراکش و توگو در رتبه F قرار گرفته‌اند.

در این رتبه‌بندی کشورهای بنگلادش، اتیوپی و هند که بیشترین نیروها را به عملیات صلح‌بانی سازمان ملل اعزام می‌کنند نیز در رتبه‌های پایین قرار گرفته‌اند. بنگلادش و هند هر دو در رتبه D و اتیوپی در رده E قرار گرفته است.

سازمان شفافیت بین‌المللی اقدامات ضعیف در مبارزه با فساد و آموزش ناکافی را به عنوان معیار رتبه‌بندی خود تعیین کرده است.

این مطالعه در حالی انجام شده است که اخیراً نگرانی‌ها درباره سوءاستفاده جنسی از سوی صلح‌بانان مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی افزایش یافته است. با این حال این سازمان در تحقیق خود به هیچ نمونه‌ای از فساد صلح‌بانان اشاره نکرده است.

مقامات سازمان ملل با اشاره به این مساله ضمن تاکید بر زیر سوال نبردن نتایج این تحقیق خاطرنشان می‌کنند، در این بررسی به اقداماتی که برای جلوگیری از فساد صلح‌بانان صورت گرفته، اشاره شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس