کد خبر 551464
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

وزیر امور خارجه آلمان در سفر به تاجیکستان و دیدار با همتای تاجیکستانی خود ضمن بیان اینکه وضعیت منطقه به نتایج مذاکرات صلح افغانستان- طالبان بستگی دارد خواهان از سرگیری دوباره این مذاکرات شد.

به گزارش مشرق به نقل از «اسپوتنیک»، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان گفت که کشورش خواستار از سرگیری مذاکرات صلح میان دولت و طالبان افغانستان است.

وی در دیدار با «نوبوستر سراج‌ الدین اسلو» همتای تاجیکستانی خود افزود: می‌توانیم پیشرفت در افغانستان را مشاهده کنیم و این پیشرفت قابل توجه است در نتیجه از مذاکرات بین دولت و طالبان افغانستان حمایت می‌کنیم و وضعیت منطقه‌ به نتایج این مذاکرات بستگی دارد.

بر اساس گفته وی، حملات اخیر شبه‌ نظامیان بیانگر اهمیت و نیاز همکاری میان کشورها در جنگ علیه تروریسم است.

 لازم به ذکر است که پس از برگزاری چند دور مذاکرات چهار جانبه نمایندگان آمریکا، چین، پاکستان و افغانستان در «کابل» و «اسلام‌آباد»، قرار شد تا نخستین نشست گفتگوی مستقیم با طالبان در اوایل ماه گذشته میلادی برگزار شود.

اما طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که «ملا اختر منصور» به هیچ کس اختیار شرکت در این مذاکرات را نداده است.

همچنین طالبان بر شروط اعلام شده در کنفرانس «پگواش» در قطر توسط نمایندگان آنها تاکید کرد. مهمترین شروط طالبان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و لغو تحریم های سازمان ملل علیه این گروه و همچنین آزادی زندانیان سیاسی طالبان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس