کد خبر 552462
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

یکی از تهیه کنندگان مجموعه در حال پخش «دورهمی» از ضبط قسمت‌های جدید این برنامه با حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون خبر داد.

به گزارش مشرق، حمید رحیمی نادی گفت: تصویربرداری قسمت های جدید مجموعه «دورهمی» همچنان در حال انجام است و تولید براساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پیش می‌رود. همچنین در قسمت های جدید، چندین بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در برنامه حضور خواهند داشت.

وی درباره صحبت‌هایی که در چند روز گذشته پیرامون شباهت های دکور با یک برنامه هندی در فضای مجازی مطرح شده نیز گفت: پخش چنین برنامه هایی از سال ها قبل در تلویزیون کشورهایی چون فرانسه، آلمان، ترکیه و... مرسوم بوده است و همه آنها نیز یک نوع ساختار و مضمون را دارا هستند. در مورد اینکه قسمت هایی از دکور «دورهمی» از برنامه «شب هاى کمدى با کاپیل» تلویزیون کشور هند اقتباس گرفته شده را نیز می پذیرم، زیرا بخش هایی از این دکور به خصوص پنجره ها و درها با معماری اصیل ایرانی همخوانی داشت و حتی رنگ آمیزی آن از معماری یزد و نراق برداشت شده است. قبل از آغاز ساخت دکور با مشاهده عکس های مشابه آن در بناهای شهرهای یزد، اصفهان و... به این نتیجه رسیدیم که این دکور بیشترین شباهت را با معماری ایرانی دارد.

رحیمی نادی افزود: متأسفانه در خبرها خواندم که برخی عنوان کرده اند «دورهمی» به صورت مو به مو از مجموعه تلویزیونی هند کپی شده که این به هیچ وجه عادلانه نیست. متن های مجموعه هیچ شباهتی به آن برنامه ندارد و داستانی کاملا متفاوت را روایت می کند. به عنوان مثال در «شب های کمدی با کاپیل» اصلا استندآپ کمدی وجود ندارد. همچنین فردی که روی صندلی آن برنامه می نشیند اسپانسر مالی مجموعه است و در «دورهمی» مهران مدیری که به عنوان راوی حضور دارد، روی صندلی می نشیند و همراه با بازیگران داستان را پیش می برد.

وی همچنین درباره موضوعات اصلی که در «دورهمی» به آن پرداخته می شود نیز گفت: نویسندگان پروژه در هر قسمت از مجموعه به مسایل و دغدغه های این روزهای خانواده های ایرانی می پردازند و تلاش می کنند تا با واکاوی برخی مشکلات، راه حلی درست پیش روی مخاطبان قرار دهند. مخاطبان باید این نکته را در نظر بگیرند که «دورهمی» راهی را در پیش گرفته که تاکنون در تلویزیون ایران چندان به آن پرداخته نشده است. با این حال معتقدم ادامه این مسیر و تغییر در ساختار یکنواخت برخی برنامه های نمایشی جز با حمایت مستمر مخاطبان میسر نخواهد بود.

این تهیه کننده درباره تذکر قائم مقام معاون سیما به سازندگان مجموعه نیز گفت: به هر حال «دورهمی» در اول راه خود قرار دارد و طبیعی است که برخی کاستی ها در قسمت های آغازین کار وجود داشته باشد. به نظرم تذکر آقای پورحسین بسیار بجا بوده و آن را نیز می پذیرم. از همین جا از تمام کسانی که بعد از تماشای برخی لحظات در چند قسمت اخیر آزرده خاطر شده اند عذرخواهی می کنم. سازندگان «دورهمی» برای شاد کردن مردم تمام تلاش خود را به کار می بندند و همچنین برای بالا بردن سطح کیفی مجموعه از همه پیشنهادها و انتقادات با آغوش باز استقبال می کنند.

رحیمی نادی درباره نظرسنجی سازمان و همچنین قرار گرفتن «دورهمی» در رتبه سوم نیز گفت: حضور برنامه ای چون «خندوانه» در رتبه اول نظرسنجی برنامه های شبکه نسیم امری طبیعی بوده زیرا این برنامه به مدت دو سال از پخشش می گذرد و تاکنون طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. برنامه «شب کوک» نیز که در رتبه دوم قرار دارد یک سال روی آنتن شبکه نسیم بوده و تبلیغات گسترده ای نیز داشته است. قرار گرفتن «دورهمی»- که تنها هفت قسمت آن روی آنتن رفته- در کنار این دو برنامه مقداری ناعادلانه بود و برای تشخیص دقیق میزان رضایتمندی مخاطبان معیار چندان درستی محسوب نمی شود. با این حال معتقدم مجموعه با پخش همین تعداد قسمت های محدود تا حدودی موفق بوده و تاکنون بسیاری از کاربران در قسمت نظرسنجی سایت برنامه نظرات مثبتی نسبت به «دورهمی» داشته اند.

این تهیه کننده در پایان گفت: استقبال مخاطبان برای حضور در دکور برنامه نیز تاکنون غافلگیر کننده بوده، به طوری که ساعاتی پس از اعلام فراخوان، بسیاری از سراسر کشور در سایت «دورهمی» ثبت نام کرده اند. خوشحالم مجموعه در همین روزهای آغازین پخش با بازخورد خوب مردم مواجه شده و امیدوارم بتوانیم با تلاش بیشتر و بالا بردن سطح کیفی، نظر مخالفان برنامه را نیز جلب کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس