کد خبر 55231
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷

بازيكن صربستاني سرانجام به بام تنيس جهان رسيد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با اعلام رسمي جدول رده‌بندي تنيس بازان مطرح جهان، نواك جوكوويچ صربستاني پس از قهرماني در رقابت‌هاي ويمبلدون به صدر جدول بازيكنان حرفه‌اي تنيس جهان رسيد.

با برگزاري يكصدوبيست‌وپنجمين دوره رقابت‌هاي تنيس ويمبلدون لندن كه معتبرترين و قديمي‌ترين رقابت‌هاي تنيس در سطح جهان و همچنين يكي از 4 گرنداسلم سال به شمار مي‌رود؛ نواك جوكوويچ به رويايش كه همان رسيدن به عنوان بهترين بازيكن جهان بود دست يافت و سرانجام پس از 56 هفته به صدرنشيني رقيب نامدارش، رافائل نادال خاتمه داد.

يكشنبه شب و در زمين اصلي رقابت‌ها در لندن، فينال رقابت‌هاي ويمبلدون بين دو تنيس‌باز برتر جهان برگزار شد، نواك جوكوويچ صربستاني كه به تازگي با اعلامي غير رسمي، صعود به بام تنيس جهان را جشن گرفته بود به افتخار آفريني‌هايش ادامه داد و با شكست 3 بر يك رافائل نادال به آرزوي ديرينه‌اش براي كسب معتبرترين رقابت تنيس تحقق بخشيد.

طي چند سال اخير نواك جوكوويچ صربستاني كه با درخششي كم نظير در رقابت‌هاي معتبر با قرار گرفتن در رده دوم تنيس جهان همواره با موفقيت‌هايش سايه‌اش را بر روي فدرر انداخته و در انتظار لغزش نادال بود، سرانجام با برتري در ويمبلدون و رسيدن به فينال اين رقابت‌ها به اين خواسته بزرگش جامه عمل پوشاند و به بام تنيس جهان رسيد تا آرزوي قديمي اين بازيكن محقق شود.

با برتري جوكوويچ در ديدار نيمه نهايي مسابقات ويمبلدون مقابل جو ويلفرد سونگا فرانسوي و رسيدن اين تنيسور به فينال، امتيازات اين تنيس‌باز به اندازه‌اي رسيد كه وي در اعلام رسمي رده‌بندي جديد مي‌تواند بر بام تنيس جهان تكيه بزند.

پيش از اين اختلاف 2 تنيس باز در صدر جدول به 65 امتياز رسيده بود كه با برگزاري مسابقات تنيس ويمبلدون و قهرماني نواك اين اختلاف به سود جوكوويچ و با فاصله‌اي به مراتب بيشتر تغيير كرد تا همين موضوع عاملي باشد كه جوكوويچ خيالش از ماه‌ها صدرنشيني راحت شود.

تنيس‌باز 24 ساله كه پيش از اين قهرماني دو گرنداسلم ديگر از جمله 2008 و 2011 اوپن استراليا را در كارنامه داشت با قهرماني در ويمبلدون 2011 اولين قهرماني‌اش در اين رقابت‌ها را جشن گرفت. تنيسور صربستاني پيش از اين دوبار تا مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي ويمبلدون صعود كرده بود.

از سوي ديگر نادال كه 2 قهرماني ويمبلدون را در كارنامه داشت به دنبال سومين قهرماني‌اش در فينال امسال بود كه هيچگاه اين رويا تحقق نيافت و به رده دوم صعود كرد.

همچنين راجر فدرر كه با كسب 16 عنوان قهرماني، ركورددار قهرماني‌هاي گرنداسلم محسوب مي‌شود، قصد داشت با كسب هفتمين قهرماني رقابت‌هاي ويمبلدون ركوردش را جاودانه‌تر كند كه سونگاي فرانسوي اين فرصت را از وي گرفت. وي نيز در همان مكان سوم باقي ماند.

در ليست ده نفر اول و به غير از جابجايي صدرنشينان، منفيلس و فيش يك رده صعود كردند و توماس برديچ دو رده نزول.
برنارد تاميچ استراليايي و پديده رقابت‌هاي ويمبلدون نيز با 87 پله صعود به رتبه 71 دنيا رسيد.

رده‌بندي امتيازي و نفرات اول تا دهم اين جدول به شرح زير است:
1- نواك جوكوويچ از صربستان (13285)
2- رافائل نادال از اسپانيا (11270)
3- راجر فدرر از سوئيس (9230)
4- اندي ماري از بريتانيا (6855)
5- رابين سودرلينگ از سوئد (4325)
6- داويد فرر از اسپانيا (4150)
7- گائل مانفيلس از فرانسه (2780)
8- ماردي فيش از آمريكا (2650)
9- توماس برديچ از چك (2470)
10- اندي راديك از آمريكا (2110)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس