کد خبر 551910
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

کشورهای عرب حاشیه جنوب خلیج فارس در کمتر از یکسال، ۳۳ میلیارد دلار سلاح فقط از آمریکا خریداری کردند.

به گزارش مشرق، هفته‌نامه تخصصی امور نظامی و فناوری «Defence News» چاپ آمریکا در تاز‌ه‌ترین شماره خود اعلام کرد که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فعالیت‌های نظامی بی سابقه‌ای را در تاریخ خود انجام می‌دهند که از جمله جنگ علیه یمن به سرکردگی عربستان است.

این کشورها همچنین در طول یک ماه پنج مانور و تمرین نظامی از جمله «رعد شمال»، «پرچم صحرا»، «باز جزیره» و «امنین خلیج فارس 1» را برگزار کردند که باعث کاهش ذخیره تسلیحاتی و مهمات آنها شد.

دیوید مکیبی از وزارت خارجه آمریکا گفت: مجموع خریدهای تسلیحاتی شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از آمریکا درطول 11 ماه گذشته به 33 میلیارد دلار رسید.

این سلاح‌ها از ماه مه سال 2015 میلادی وارد کشورهای عرب حوزه خلیج فارس شده است و شامل موش‌های بالستیک و دفاع هوایی و بالگردهای هجومی و ناوهای پیشرفته و موشک‌های ضد زره است.

کویت و قطر نیز منتظر موافقت آمریکا برای خرید 40 فروند هواپیما از نوع اف 18 و 72 هواپیمای اف 15 هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • تریستان ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    فنچ جزیره
  • محمد حسین ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    ماهم هیچییییییییییییییی نمیخریم.دوستان فقط با ایمان که نمیشه جنگید برای دفاع کامل از کشور عزیزمان ایران نیاز به تسلیحات است.برای نوسازی نیروی هوایی پیشنهاد من خرید 50 فروند اولیه میگ 35 و مونتاژ 150 فروند در داخل برای جایگزینی اف5 ها این پرنده رو میشه به راحتی با تمام شرایط مورد میل ایران از روسیه دریافت کرد چون1-دفاعی است2-شرکت میگ در ورشکستگی به سر میبرد 3-میگ معمولا مشتری مدار تر است. در وهله ی دوم خرید ابتدا 50 فروند سوخو 30 و خرید فناوری آن و مونتاژ 150 فروند در داخل برای جایگزینی اف4 ها.برای پشتیبانی تام کت ها خرید سوخو تی 50 به همان تعدادی که اسرائیل اف 35 میخرد.برای جایگزینی اف 1 ها خرید رافائل به میزان 24 فروند.در بحث ترابری خرید 20 فروند ایلوشین 76 ام دی 90 و خرید 4 فروند آواکس بریف 50.در مجموع هزینه ها که شامل تعمیر نگهداری و خرید 33 میلیارد دلار میشود که میتوان با پرداخت سالانه 11 میلیارد دلار طی 3 سال دارای مدرن ترین ناوگان هوایی خاورمیانه شویم.ببخشید طولانی شد و سرتونو درد آوردم.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    وقتی قدرت موشکی بالایی داریم چرا باید روی جنگنده سرمایه گذاری کنیم دوره جنگنده دیگه تموم شده تموم این جنگنده هایی که اسم بردی با سامانه های پدافندی قدرتمندی که کشورهای حاشیه خلیج فارس واسراییل دارند نابود میشند در حالت کلی در مقابله جنگنده وپدافند ضد هوایی پدافند موفقتره
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    داریم میسازیم
  • محسن از اصفهان ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    در جواب محمد حسین، کسی میفروشه و ما نمی خریم؟ تحریم تسلیحاتی می دونی یعنی چه؟
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    یاد بگیر یم
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    بچه سوسول تا کی فقط می خواهی بخری!؟؟ بزرگ شوووووو
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    دوره موشک با عملیاتی شدن پدافند لیزری تمام میشه دوست عزیز برعکس گفتی...یه موشک نمی تونه یه جنگنده رو بزنه ولی یک جنگنده هر چیزی رو می تونه بزنه موشک روی لانچر و در هوا و یا تانک شناور و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس